رویـدادهـا

گفتگوی ماهنامه «زیست‌بوم خلاق» با مدیرعامل یکی از شرکت های عضو پارک

ترویج آموزش جذاب، لذت بخش و اثربخش یکی از اهداف «فن آموز» است

ترویج آموزش جذاب، لذت بخش و اثربخش یکی از اهداف «فن آموز» است

با دیگران به اشتراک بگذارید

مدیرعامل شرکت فن آموز از اعضای پارک فناوری پردیس می گوید ترویج آموزش جذاب، لذت بخش و اثربخش علوم و فناوری در محیط های آموزشی به ویژه مدارس کشور از طریق توسعه روش های آموزش مبتنی بر آزمایش و مشاهده و طراحی و تولید ابزارهای آزمایشگاهی و آموزشی علوم تجربی از اهداف ما در ایجاد سامانه رشد آموزه های جوانه ها و فناوری آموزشی سراج است.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس از ماهنامه «زیست‌بوم خلاق»؛ ماهنامه «زیست‌بوم خلاق» با هدف معرفی شرکت خلاق فن آموز با حازم فریپور مدیرعامل این شرکت گفتگویی داشته است که در ادامه می خوانیم:
تاریخچه شکل گیری این مجموعه چگونه است؟
مدیرعامل فن آموز در پاسخ به این سوال گفت: شرکت خلاق فن آموز، توسط جمعی از مخترعان فعال در حوزه آموزش علوم تاسیس شده و از شرکت-های فناور عضو پارک فناوری پردیس است. این شرکت با طراحی و تولید تجهیزات آموزشی در خدمت تجهیز آزمایشگاه مدارس و دانشگاه ها و تجهیز خانه های خلاق ترویج علم در نقاط مختلف کشور است.
هدف شما از ایجاد این کسب و کار چه بوده است؟
او افزد: ترویج آموزش جذاب، لذت بخش و اثربخش علوم و فناوری در محیطهای آموزشی به ویژه مدارس کشور از طریق توسعه روش های آموزش مبتنی بر آزمایش و مشاهده و طراحی و تولید ابزارهای آزمایشگاهی و آموزشی علوم تجربی از اهداف ما در ایجاد سامانه رشد آموزه های جوانه ها و فناوری آموزشی سراج است. فن آموز در 10 سال گذشته دو شعار در جامعه گسترش داده است، شعار اول یادگیری با طعم لذت و شعار دوم مشاهده و تجربه جایگزین ندارد.
چه پتانسیل ها و فرصتهایی در حوزه بازی، اسباب بازی و سرگرمی دیدید که سراغ این کار امدید؟
فری پور در پاسخ به این سوال گفت تعداد انبوه دانش آموزان و مدارس کشور و آمادگی بسیاری از خانواده ها برای هزینه کردن در راستای تربیت و ارتقای دانش و مهارت فرزندانشان دلایلی بود که ما را به انجام این کار سوق داد.
خدمات ارایه شده در فن اموز چیست؟
طراحی و ساخت تجهیزات 31 خانه ترویج علم در نقاط مختلف کشور که مورد بازدید حدود 2 میلیون و 500هزار دانش آموز و معلم قرار گرفته است. مهمترین این مراکز، باغ علم نوجوان باغ کتاب تهران است.
ساخت 155 برنامه تلویزیونی علمی برای کودکان و نوجوانان شامل سلسله برنامه های چیستا، جزیره دانش و دانشنما که از سال 93 تا کنون از شبکه های مختلف رسانه ملی پخش شده است از دیگر خدمات ماست.
تولید تجهیزات آزمایشگاهی آموزشی مورد نیاز مدارس و دانشگاه ها، راه اندازی باشگاه دانش آموزی علم درخانه با عضویت حدود 800 دانش آموز نیز از مواردی است که ارائه می شود.
طراحی و اجرای مسابقات دانش آموزی ساخت فیلمهای کوتاه علمی برای بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) که در پنج سال گذشته منجر به ساخت 5 هزار و 700 فیلم علمی توسط گروه های دانش آموزی شده است نیز ار مهمترین خدمات فن آموز در 15 سال گذشته است.
خدمت شما چه تمایز یا نوآوری هایی با سایر نمونه های مشابه بازار دارد؟
خلاقیت و نوآوری بالا در ایده های محصولات ، کیفت و دوام بالای محصولات و تنوع محصولات (حدود 200 محصول از تجهیزات آموزشی و آزمایشگاهی) از جمله تمایز یا نوآوری هایی با سایر نمونه های مشابه بازار داخلی است.
مخاطبان شما چه گروهی از جامعه است؟ چه بازخوردهایی تاکنون از آنان داشته اید؟ میزان استقبال از خدمت شما چگونه بوده است؟
مخاطبان باشگاه دانش آموزی و مسابقات علمی دانش آموزان در همه مقاطع تحصیلی و مخاطبان خانه های ترویج علم و برنامه های تلویزیونی، عموم مردم هستند ولی به طور عمده، دانش آموزان جامعه هدف ما هستند.
چه تعداد نیروهایی در مجموعه شما و با چه تخصص هایی مشغول کار هستند؟
متناسب با طرحهای (پروژه های) در حال اجرا شامل تخصصهای الکترونیک، مکانیک، نرم افزار، تکنیک خلا، شیشه گری، ساخت و تولید، زیست شناسی و شیمی بین 12 تا 65 نفر متغیر بوده است.
برای آینده کسب و کار یا محصولتان چه برنامه ای دارید؟
توسعه خانه های خلاق ترویج علم به همه مراکز استانها، افزایش اعضای باشگاه دانش آموزی به 10000 نفر تا پایان سال 1402 و ساخت سری جدید برنامه های تلویزیونی در سال 1402 از جمله برنامه های ما برای آینده است.
چه موانع یا مشکلاتی در راه کسب و کار شما بوده و یا هست؟
حجم زیاد کار طراحی و مهندسی نسبت به حجم فروش به دلیل تنوع محصول و نوآوری مستمر، نیاز به حجم زیاد تلاش و به منظور فرهنگ سازی علیه حاکمیت فرهنگ کنکور و یادگیری مبتنی بر مهارت تست زدن در مدارس به جای توجه به درک واقعی مفاهیم و لذت از یادگیری مبتنی بر آمایش و مشاهده از جمله موانع یا مشکلاتی در راه کسب و کار است.
در حال حاضر در چه شهرهایی از ایران محصولات خودتان را توزیع می کنید؟
محصولات دانش آموزی در فروشگاه اینترنتی سایت فن آموز به سراسر کشور عرضه می شود. همچنین محصولات بزرگ مقیاس نصب شده در خانه های ترویج علم در 31 مرکز شامل تهران، مشهد، اصفهان، یزد، فردوس، یاسوج، بجنورد، کرج، زنجان و بندرعباس عرضه می شود.
پیشنهاد شما برای کسانی که قصد ورود به این حوزه کسب و کار را دارند چیست؟
خود را آماده تلاش طولانی کنند و توقع نتیجه فوری نداشته باشند. به دلیل اینکه مخاطبان اصلی کودکان و نوجوانان هستند، به مبانی تربیتی و پیوست فرهنگی کار توجهی جدی و مستمر داشته باشند.
انتظارات شما درخصوص حمایت‌های دولتی مانند برنامه توسعه زیست بوم شرکت های خلاق چیست؟
حمایت از نهادهای محلی برای ایجاد خانه های خلاق ترویج علم با استفاده از محصولات فن آموز می تواند راه فن آموز را هموار و توسعه را تسریع کند.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir