رویـدادهـا

در بیستمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس مطرح شد

توسعه بازارهای صادراتی شرکت های فناور و دانش بنیان پایدار هدف دولت است

توسعه بازارهای صادراتی شرکت های فناور و دانش بنیان پایدار هدف دولت است

با دیگران به اشتراک بگذارید

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در بیستمین اجلاس سالیانه و مراسم معرفی برترین شرکت های پارک فناوری پردیس گفت: توجه به توسعه صادرات شرکت‌های دانش بنیان و فناور یکی از مهمترین اهداف دولت سیزدهم است، ما در دولت جدید به فکر حضور پایدار محصولات ایرانی در بازارهای بین المللی هستیم.

به گزارش روابط‌عمومی پارک فناوری پردیس، علیرضا پیمان پاک در این مراسم گفت: متاسفانه در سال های گذشته چون روی مزیت های نسبی متمرکز شدیم، نتوانستیم بازار پایدار در حوزه صادرات به ویژه در زمینه محصولات دانش بیان و فناور داشته باشیم و سهم فروش خارجی این محصولات از حدود 5میلیارد دلار در سال 92 به 450میلیون دلار در سال گدشته رسید.
او ادامه داد: در این زمینه توجه به فناوری و شرکت های دانش بنیان بسیار مهم است. تاکید ویژه رئیس جمهور و وزیر صمت دولت سیزدهم همواره بر همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و صادرات محور شدن این شرکت‌ها بوده است. در همین راستا سازمان توسعه تجارت باید با استفاده از تمام ابزارهای خود، به توسعه صادرات دانش بنیان در حجم وسیع، کمک کند.
پیمان پاک با بیان اینکه باید بتوانیم مزیت حوزه علم و فناوری کشور را در فضای تعاملات بین‌المللی رسمیت بخشیده تا به اثرگذاری‌های لازم دست یابیم، افزود: در ماه‌های اخیر اتفاقات خوبی در حوزه همکاری‌های بین‌المللی و بسترسازی توسعه صادرات محصولات دانش بنیان رخ داده است.
رئیس سازمان توسعه تجارت تاکید کرد: همواره در تمام سفرها و برنامه‌های بین‌المللی که وزیر صمت و مسئولان سازمان توسعه تجارت انجام می‌دهند بحث همکاری‌های بین‌المللی در حوزه دانش بنیان؛ چه در حوزه صادرات محصولات دانش بنیان و چه همکاری‌های بین‌المللی در زمینه تولید مشترک، در راس محورهایی بوده که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.
او تصریح کرد: آشنایی و معرفی دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان فعال کشور به شرکت‌ها و هیات‌های تجاری خارجی، اقدامی برای توسعه بازار و بازاریابی به حساب می‌آید. از طرفی شرکت‌ها و مقامات بین‌المللی پس از بازدید از این مرکز با پیشرفت ایران و جایگاه ‌مان در حوزه علم و فناوری آشنا شده و احساس می‌کنند در زمینه تجارت با کشوری روبرو هستند که در حوزه علم و فناوری پیشرو است. در این زمینه باید ظرفیت ها و تولید با کیفیت شرکت های عضو پارک فناوری پردیس نیز به طرف های بین المللی بیشتر و بهتر معرفی شود.
پیمان پاک در ادامه تاکید کرد: بسیاری از مقامات کشورهای خارجی پس از آشنایی و شناخت ظرفیت‌های علمی و فناوری در کشورمان اقرار کرده‌اند که ایران در شرایط تحریم ظالمانه به پیشرفت‌ها و دستاوردهایی بسیار شگرفی رسیده که برخی از کشورهای پیشرفته نیز به آنها دست نیافته‌اند. اینکه ما تمام این دستاوردها را در چنین مجموعه‌ای جمع کرده‌ایم، یکی از اقدامات موثری بوده که در گذشته انجام شده است. البته آمادگی داریم که با کمک و همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این مرکز را گسترش دهیم. در این راستا تشکیل کمیته مشترک میان سازمان توسعه تجارت ایران و معاونت علمی ریاست جمهوری بسیار راهگشاست.
ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir