رویـدادهـا

دبیر شبکه فن‌بازار ملی ایران:

توسعه فن بازارهای تخصصی در دستور کار قرار دارد

توسعه فن بازارهای تخصصی در دستور کار قرار دارد

با دیگران به اشتراک بگذارید

دبیر شبکه فن‌بازار ملی ایران گفت: توسعه فن بازارهای تخصصی در دستور کار ما قرار دارد و بر اساس نقشه جامع علمی کشور موظفیم در هشت حوزه الف این نقشه، فن بازارهای تخصصی را ایجاد کنیم.

به گزارش روابط‌عمومی پارک فناوری پردیس به نقل از ایرنا، محمدصالح خالقی، روز یکشنبه  در رویداد ملی تبادل فناوری بنگاه های صنعتی کوچک و متوسط در سیتی سنتر اصفهان اظهار داشت: توسعه فن بازارهای تخصصی در پنج حوزه نفت، گاز، پتروشیمی، سلامت و شهر هوشمند انجام شده است و به تقریب تا یک ماه آینده حوزه معدن هم به آنها اضافه خواهد شد.  

وی ادامه داد: بر اساس سازوکاری که در حوزه‌های تخصصی وجود دارد، مبادلات فناوری در حوزه های تخصصی هم انجام خواهد شد.

دبیر شبکه فن‌بازار ملی ایران اظهار داشت: مجموعه فن بازار ملی ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ۱۰ سال گذشته تاکنون با مجموعه صنایع کوچک، در راستای توسعه فن بازارها و مبادلات فناوری همکاری می‌کنند که بعنوان یکی از همکاری های بسیار خوب در کشور محسوب می شود.

وی اضافه کرد: حدود ۲۰ سال از عمر فن‌بازار ملی ایران می‌گذرد که در ابتدا مبادلات خیلی کم بود و در دوره‌ای بیشتر شد و در زمان حاضر نیز تعداد مبادلات خیلی افزایش پیدا کرده است.

خالقی خاطرنشان کرد: همه استان‌های کشور امسال دارای دفتر فن بازار منطقه ای شدند و یک شبکه بسیار خوب در این زمینه شکل گرفته است که در صورتی که یک سر مبادله در یک استان و سر دیگر آن در یک استان دیگر باشد، براحتی شناسایی می‌شود و روند مبادله براحتی و با سرعت به پیش می‌رود.

وی بیان کرد: شبکه کارگزاران تجارت و فناوری موجود در کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که در زمان حاضر ۵۴ کارگزار تجارت و فناوری در کشور وجود دارد.

دبیر شبکه فن‌بازار ملی ایران گفت: سال گذشته بر اساس قراردادهایی که همه آنها مورد تایید شبکه فن‌بازار ملی ایران بود توانستیم ۱۷۶ مبادله فناوری قطعی را به نتیجه برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: این مبادلات چند سال پیش مقداری سخت و دور از ذهن بود اما در زمان حاضر در حال انجام است و سال گذشته هم ۲۶۷ میلیارد تومان قرارداد همرسانی را امضا کردیم.

به گزارش ایرنا، رویداد ملی تبادل فناوری بنگاه‌های صنعتی کوچک و متوسط، امروز همزمان با هفته حمایت از صنایع کوچک با حضور معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سیتی سنتر اصفهان برگزار شد.

در این رویداد از کتاب"رفع نیازهای فناورانه کشور در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰" و همچنین چهار فقره قرارداد انتقال فناوری که با حمایت این شرکت به انجام رسیده است، نیز رونمایی شد.  

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir