رویـدادهـا

با قابلیت صرفه جویی ارزی 38 میلیون یورو در سال صورت گرفت

تولید مواد اولیه لوله‌های حفاری، نفت و گاز در پارک فناوری پردیس

تولید مواد اولیه لوله‌های حفاری، نفت و گاز در پارک فناوری پردیس

با دیگران به اشتراک بگذارید

محققان شرکت دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس موفق شدند مواد اولیه لوله‌های حفاری، نفت، گاز و پتروشیمی را که عمدتا وارداتی هستند با مقاومت بالا تولید کنند. تولید این محصول سالانه 38 میلیون یورو صرفه جویی ارزی برای کشور به همراه دارد .

به گزارش روابط‌عمومی پارک فناوری پردیس، مدیر شرکت دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس که تولید کننده آلیاژهایCRA (فولادهای زنگ‌نزن آستنیتی سری ۳۰۰) است، گفت: ما توانستیم مواد اولیه لوله‌های حفاری، نفت، گاز، پتروشیمی و ... که عمدتا وارداتی هستند را با مقاومت بالا با استفاده از ضایعات به تولید برسانیم.
او افزود: شدت تأثیرگذاری محصول در خنثی‌سازی تحریم‌ها، ضرورت رفع نیازهای استراتژیک کشور در زمینه فولادهای زنگ‌نزن ( به خصوص فولادهای سری ۳۰۰) به عنوان پرکاربردترین آلیاژهای مهندسی در صنایع مختلف) از دلایل ورود شرکت به این حوزه بود.او ادامه داد: مطابق با راهبردها و رویکردهای وزارت نفت این دسته از مواد جزو اقلام ۱۰ گانه استراتژیک صنعت نفت هستند که توسط کشورهای غربی تحت تحریم شدید قرار گرفته اند.
عمده نیاز کشور به این دسته از مواد از طریق منابع خارجی با صرف هزینه‌های بالا برای دور زدن تحریم‌ها و بصورت خرید آلیاژ مورد نظر صورت می گیرد. هوشدار با بیان اینکه معمولا چنین لوله‌هایی که با گاز ترش در ارتباط است باعث خوردگی می‌شود از این رو باید مواد بکار رفته در لوله‌ها از مقاومت بالایی برخوردار باشند، گفت: در همین راستا لوله‌های با مقاومت بالا را به تولید رساندیم که از نظر مقاومت با نمونه‌های خارجی هم برابری می‌کند.
به گفته او، این آلیاژها با تکنولوژی متفاوت و صرفه جویی بیشتر نسبت به نمونه‌های خارجی به تولید می‌رسد. او با بیان اینکه علاوه بر صنعت گاز و لوله‌های حفاری، صنایع نفتی، صنایع غذایی، صنایع انرژی، خودرو، نیروگاه‌ها، مبدل‌ها می‌توانند از این آلیاژها بهره ببرند، گفت: مقاومت در برابر خوردگی و حفظ خواص مکانیکی و شیمیایی در محیط‌های خورنده حاوی گوگرد مثل چاه‌های نفت حاوی گاز ترش مطابق با استاندارد API، صرفه جویی در خروج ارز، صادرات و ارز آوری، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و بازیافت محصولات و قطعات صنعتی و فولادی از ویژگی های محصول نهایی این شرکت محسوب می شود.
او با بیان اینکه حدود چهل هزارتن به این ماده نیاز است که ما توانایی تولید آن را داریم، گفت: در حال حاضر با یک کارخانه برای تولید لوله‌های نفت و گاز قرارداد داریم تا نیاز کشور به این لوله‌ها را تامین کنیم. مدیر این شرکت دانش‌بنیان درباره برنامه صادراتی بعد از تامین نیاز کشور به این آلیاژها گفت: کشورهای همسایه که تکنولوژی تولید این آلیاژهای CRA (فولادهای زنگ‌نزن آستنیتی سری ۳۰۰) را ندارند مخاطب صادراتی ما هستند؛ عراق، ارمنستان، افغانستان، آذربایجان و ... از جمله اهداف صادراتی ما دراین شرکت محسوب می‌شوند.

آلبوم تصاویر
ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir