رویـدادهـا

برگزاری آیین اختتامیه پنجمین جایزه مصطفی(ص)

دانشمندان برگزیده جایزه مصطفی(ص) چه گفتند؟

دانشمندان برگزیده جایزه مصطفی(ص) چه گفتند؟

با دیگران به اشتراک بگذارید

برگزیده پنجمین دوره جایزه مصطفی(ص) گفت: میراث ماندگار ما دانشمندان، کارآموزان و شاگردان هستند.

 به گزارش ستاد ارتباطات و ترویج بنیاد مصطفی، احمد حسن اولین برگزیده پنجمین دوره جایزه مصطفی امروز-دوشنبه دهم مهرماه- در آیین اختتامیه اظهار کرد: باعث افتخار است که جایزه معتبر مصطفی را دریافت می‌کنم؛ جایزه‌ای که نتها بالاترین سطوح و مدارج موفقیت های علمی را ارج می‌نهد بلکه از آرمانی اصیل، متعالی و ستودنی حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: رهگذر کوشش های دوراندیشانه و عمیقی نظیر چنین رویداد هایی است که می‌توانیم تاثیرات دانشمندان مسلمان و کشور های اسلامی را بر بشریت تقویت کنید.

 برگزیده پنجمین دوره جایزه مصطفی  تصریح کرد: میراث ماندگار ما دانشمندان، کارآموزان و شاگردان هستند از این رو آرزو ها و انعطاف پذیری آنهاست که آینده را معین می‌کندجایزه مصطفی مسیری برای ساختن جهانی بهتر است.

 امید فرخ‌زاد دومین برگزیده پنجمین دوره جایزه مصطفی اظهار کرد: این جایزه بیانگر همکاری در علم و رشته پزشکی برای ساختن جهانی بهتر است و نباید مرز جغرافیایی داشته باشد چراکه در دوران گذشته دانشمندان اسلامی از نقاط مختلف دنیا با همکاری یکدیگر در توسعه علم نقش مهمی داشتند.

وی افزود: پدرم در تحقیقات علمی و پزشکی من تاثیر زیادی داشت و معتقدم جایزه مصطفی نمادی از دستاورد های علمی است که بیش از همه برای او ارزش قائل بود از این رو جایزه مصطفی را به پدرم تقدیم می‌کنم.

برگزیده پنجمین دوره جایزه مصطفی تصریح کرد: قسمت مالی جایزه مصطفی را برای تأسیس جایزه‌ای جدید در راستای ارج نهادن به دانشمندان جوان به بنیاد مصطفی اهدا می‌کنمدر مسیری که انتخاب کردید ثبات قدم و انعطاف پذیر باشید  .

سامیار خوری سومین برگزیده پنجمین دوره جایزه مصطفی اظهار کرد: باعث افتخار است که به عنوان برگزیدگان جایزه مصطفی و دومین زنی که مفتخر به دریافت این جایزه است انتخاب شدم.

وی افزود: به دانشمندان جوان در دو واژه توصیه می‌کنم که ثابت قدم و انعطاف پذیری باشند. یکی از معانی و تعاریف ثبات قدم کیفیتی است که به فرد اجازه می‌دهد کاری را به رقم دشواری‌ها انجام دهد یا بکوشد آن را به سرانجام برساند و در تعریف انعطاف پذیری می‌توان به قابلیت تاب آوری در مشکلات یا بازیابی سریع توان از دست رفته در شرایط دشوار اشاره کرد.

برگزیده پنجمین دوره جایزه مصطفی تصریح کرد: به شاگردان و کارآموزان خود می‌گویم که اهدافتان را مشخص کنید و در مسیر دستیابی به آنها ثابت قدم باشید؛ بی تردید در این راه با دشواری‌ها و شکست هایی روبه‌رو خواهید شد اما برای رسیدن به موفقیت باید انعطاف پذیر باشیددانشمندان الگو و سرمشق هستند احمد فوزی چهارمین برگزیده پنجمین جایزه مصطفی اظهار کرد: جایزه مصطفی یک دستاورد شخصی نیست بلکه نشانگر تلاش‌های یک گروه، حمایت‌ها و پشتیبانی تعداد فراوانی از اشخاص صاحب اعتبار است که مسیر فعالیت‌های آکادمیک من را شکل داده‌اند.

وی افزود: باعث افتخار است که به خاطر مشارکت در حوزه آکادمیک شناخته شوم و در گروهی از دانشمندان و متفکران مسلمان تاثیرگذار که هدف و نیت اصیل و والای اعتلا بخشی به جامعه مسلمانان سراسر جهان را در سر می‌پرورانند اضافه شده‌امبرگزیده پنجمین دوره جایزه مصطفی تصریح کرد: فراگیری در جایگاهی که متعلق به دریافت کنندگان پیشین این جایزه است سبب شد دریابم که دانشمندان مسلمان در جستجوی غایی خود برای دستیابی به علم و دانش که عمیقاً در رکن دین شریف اسلام ریشه دارد باید به تحقیق، پژوهش، ابداعات و اختراعات علمی بپردازیم.

وی گفت: ما به امید حل و فصل چالش‌های جهانی که برادران و خواهران با آنها مواجه هستند در پی ابداع و خلق راه حل‌ های جدید و نوآورانه برآمده‌ایم و در همین راستا از همه دانشمندان مسلمان عصر حاضر می‌خواهم به پا خیزند و عزمشان را برای فتح قله‌های مجد و عظیم جذب کنند.

فوزی اسماعیل تاکید کرد: میراث دانشمندان مسلمان عصر طلایی تمدن اسلامی که از سده هشتم تا سیزدهم میلادی را در بر می‌گیرد تاثیر ماندگاری بر بسیاری از عرصه‌های علم و دانش از جمله طب، فلسفه، ریاضیات و نجوم تا الهیات و ادبیات بر جای گذاشته استوی افزود: ابن سینا و سایر دانشمندان و شخصیت‌های بلند آوازه، در عصر مشارکت‌های فکری الگو و سرمشق هستندجایزه مصطفی منبع الهام و انگیزه برای ادامه تحقیقات است.

 مورات اویسال پنجمین برگزیده پنجمین دوره جایزه مصطفی اظهار کرداین جایزه محملی منحصر به فردی را برای بازشناسی دانشمندان کشورهای مسلمان فراهم ساخته استوی افزود: دریافت این جایزه برای من صرفاً یک رویداد مهم و نقطه عطف شخصی نیست بلکه منبع الهام و انگیزه برای ادامه تحقیقاتم با از خود گذشتگی و تعهد مضاعف است.

آلبوم تصاویر
ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir