رویـدادهـا

با هدف شناسایی راهکارهای نوآورانه برای حل چالش های کودکان و نوجوانان در ایران

دومین چالش نوآوری با همکاری پارک فناوری پردیس و یونیسف برگزار شد

دومین چالش نوآوری با همکاری پارک فناوری پردیس و یونیسف برگزار شد

با دیگران به اشتراک بگذارید

رویداد دومین چالش نوآوری در حوزه کودک و نوجوان با همکاری مشترک پارک فناوری پردیس و یونیسف در کارخانه نوآوری آزادی برگزار شد.

این چالش با هدف شناسایی، ارزیابی و حمایت فنی و مالی از راهکارهای برتر که به حل چالش‌ها و مشکلات اولویت دار پیش روی کودکان و نوجوانان می‌پردازند، راه‌اندازی شد. ارائه راهکارهایی در زمینه چالش‌های موجود در سه گروه یادگیری و بازی، بهداشت و حمایت از کودکان و برابری و خدمات حمایت اجتماعی، در اولویت قرار داشتند. راهکارهای برتر در دو شاخه کلی راهکارهای نوآورانه فناوری محور، نوآوری‌های اجتماعی و صرفه جویانه، بررسی و ارزیابی شدند.
برای برگزاری این چالش، ۲۱ جلسه کمیته اجرایی با حضور نمایندگان پارک فناوری پردیس و یونیسف برگزار شد تا شرایط به نحوی مدیریت شود که در نهایت طرح‌های ارائه شده به رفع چالش‌های حوزه کودک و نوجوان کمک کنند.
۲۹ طرح از سراسر کشور دریافت شد و در چند مرحله مورد ارزیابی قرار گرفتند. در نهایت ۱۰ طرح انتخاب شدند و در مراسم پایانی، طرح‌ها ارائه و برترین راهکارها معرفی گردید.
طرح‌های ارائه شده با توجه به ۱۰ شاخص بررسی شدند. از جمله مهمترین این شاخص‌ها می‌توان به میزان ارتباط با مشکلات حوزه کودک و نوجوان، میزان ارتباط با جامعه هدف، بکر بودن طرح، ارائه مستندات در زمینه ادعاهای مطرح شده، مقیاس پذیربودن و تکرار پذیر بودن طرح اشاره نمود.
در ادامه 10 تیم انتخاب شده، راهکارهای خود با عناوین «جابزی جایی برای بازی، جایی برای زندگی»، «پایش رشد هدفمند کودکان زیر پنج سال و ارائه خدمات شخصی سازی شده»، «زیست بوم آموزش و یادگیری خلاق با روش آموزش قطره ای و صندلی آموزشی»، «پلتفرم ترویج عدالت آموزشی با بهره‌گیری از قدرت اثر شبکه‌ای»، «نی‌نی پا پلتفرم پاییش تخصصی رشد کودکان»، «درمان نوین تنبلی چشم با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی»، «رژلب خودت رو بساز: محصولات آرایشی سلامت برای کودکان و نوجوانان»، «روبوکد آموزش تفکر رایانشی و سواد دیجیتال به کودکان»، «شهربازی تعاملی رباتیکی روبوکیدز» و «اپلیکیشن مام و باب، بازی کنیم، یادبگیریم و رشد کنیم» را به حاضران در مراسم پایانی ارائه نمودند.
پس از ارائه راهکارها، پاسخ تیم‌ها به سوالات مطرح شده از سوی داوران، شبکه سازی، دریافت بازخورد از حاضران جلسه و برگزاری جلسه پنل داروی، طرح «درمان نوین تنبلی چشم با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی» رتبه اول، طرح «شهربازی تعاملی رباتیکی روبوکیدز» رتبه دوم و طرح «جابزی جایی برای بازی، جایی برای زندگی» رتبه سوم طرح های برتر در دومین چالش نوآوری پارک فناوری پردیس و یونیسف را به خود اختصاص دادند.
میلاد صدرخانلو، رئیس مرکز توسعه تجارت پارک فناوری پردیس در این مراسم گفت: ما در پارک فناوری پردیس به عنوان بزرگترین پارک فناوری در غرب آسیا با یونیسف برای حل مشکلات کودکان در ایران همکاری می کنیم.
صدرخانلو ادامه داد: پارک فناوری پردیس در نظر دارد پس از برگزاری رویداد نیز تا زمانی که راهکارها در حال اجرای فعالیت ها برای رفع چالش های موجود کودکان در ایران و جهان هستند، به حمایت خود ادامه دهد.

آلبوم تصاویر
ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir