رویـدادهـا

با هدف توانمندسازی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی

سومین دوره طرح توانمندسازی صدف در استان قم برگزار می‌شود

سومین دوره طرح توانمندسازی صدف در استان قم برگزار می‌شود

با دیگران به اشتراک بگذارید

موافقت‌نامه همکاری پارک فناوری پردیس با موسسه آموزش عالی طلوع مهر قم و همکاری ذینفعان استان از جمله پارک علم و فناوری، بنیاد نخبگان، صندوق پژوهش و فناوری، جهاد دانشگاهی و دانشگاه‌های استان قم برای برگزاری سومین دوره طرح توانمندسازی صدف در این استان امضا شد.

به گزارش روابط‌عمومی پارک فناوری پردیس، مدیرکل ترویج و توسعه خوشه‌های نوآوری پارک فناوری پردیس در این مراسم با اشاره به هدف برگزاری طرح صدف گفت: سعی داریم با اجرای این طرح دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را با مهارت‌های نرم مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان آشنا کرده و به این افراد برای ورود به بازار کار کمک کنیم.
مجتبی جباری پور با اشاره به این که در تحقیقات انجام شده بیش از ۷۰ درصد موفقیت فرد به مهارت‌های نرم بستگی دارد، افزود: این طرح بیش از ۵۰ ساعت می‌باشد و در ۳ فاز محتوایی برگزار می‌شود. فاز اول به مباحث خودشناسی اشاره دارد. فاز دوم مهارت آموزی در حوزه مهارت‌های نرم می‌باشد و فاز سوم به آشنایی با اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور اختصاص دارد. البته یک فاز دیگر هم داریم که هدف آن در این طرح کمک به اتصال افراد برگزیده به زیست بوم کسب‌و‌کار می‌باشد.
رئیس پارک علم و فناوری استان قم نیز ضمن ارائه گزارشی از اکوسیستم فناوری و نوآوری استان و واحدهای فناوری و دانش‌بنیان فعال استان و همچنین مراکز رشد، شتاب‌دهنده و کارخانه نوآوری استان، گفت: دانشگاه به عنوان تربیت‌کننده نیروی انسانی نقش خزانه را دارد و برای تربیت نیروی انسانی توانمند و متخصص نیاز به برگزاری طرح‌های کاربردی و مکمل طرح‌های برگزار شده در دانشگاه‌ها را دارد.
اخوان افزود: طرح توانمندسازی صدف به خوبی می‌تواند نقش طرح کاربردی و مکمل را ایفا نماید و پارک علم و فناوری استان از این طرح استقبال می‌کند و در فاز سوم که به آشنایی با اکوسیستم و فناوری و نوآوری و بازدید از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مربوط می‌شود، می‌تواند ایفای نقش نماید.
در ادامه رئیس بنیاد نخبگان استان قم ضمن اشاره با ظرفیت بالای بنیاد نخبگان و افراد تحت پوشش بنیاد گفت: بنیاد نخبگان ضمن اطلاع‌رسانی برگزاری طرح به افراد تحت پوشش، اقدام به شناسایی افراد علاقمند و معرفی آن‌ها برای حضور در طرح نمود.
او افزود: باید از تجربیات دوره‌های قبلی برگزار شده طرح استفاده و در پایان بتوانیم افراد را به اکوسیستم وصل نماییم.
گفتنی است سهمیه استان قم در طرح توانمندسازی صدف ۱۰۰ نفر می‌باشد و برنامه ریزی برای برگزاری حدودا ۶۰ ساعت کارگاه آموزشی و نشست‌های تخصصی با حضور اساتید برجسته و کارآفرینان برتر انجام شده است.

سومین دوره طرح توانمندسازی صدف، بهمن و اسفند سال جاری در استان قم برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir