رویـدادهـا

شور و نشاط فناورانه در پارک فناوری پردیس،

سومین روز نمایشگاه اینوتکس 2023 چه طور برگزار شد؟

سومین روز نمایشگاه اینوتکس 2023 چه طور برگزار شد؟

با دیگران به اشتراک بگذارید

سومین روز از دوازدهمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری با استقبال گسترده شرکت‌های نوآور و فناور، پژوهشگران و علاقه‌مندان در پارک علم و فناوری پردیس در حالی برگزار شد که از مهم ترین مهمان نمایشگاه عیسی زارع پور وزیر ارتباطات، فناوری اطلاعات بود.

به گزارش ستاد خبری اینوتکس 2023، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات در حاشیه نمایشگاه اینوتکس 2023، درجمع خبرنگاران اظهار کرد: دوازدهمین نمایشگاه اینوتکس امسال با حضور خوب فعالان در حوزه‌های مختلف برگزار شد و شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ حضور موفقی را در این نمایشگاه داشتند.

 

وی با حضور در غرفه‌های حاضر در نمایشگاه از جمله غرفه منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام درباره راه اندازی گمرک ویژه اختصاصی فاوا در این منطقه ویژه گفت: درخصوص راه اندازی این گمرک با توجه به ظرفیت‌های موجود در فرودگاه بین المللی پیام صحبت‌هایی با مدیران این مناطق شده است و به زودی اطلاعات لازم در این خصوص از سوی آنها اعلام خواهد شد.

 زارع پور همچنین درباره برنامه ریزی های این وزارتخانه جهت استفاده بهینه از توانمندی‌های شرکت های دانش بنیان به ویژه شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، بیان کرد: برنامه ریزی‌های مطلوبی در خصوص شناسایی و جذب شرکت های دانش بنیان و هدایت و تخصیص اعتبارات مالی و غیرمالی به آنها صورت گرفته تا بتوان در این راستا «رونق تولید» را به مرحله عمل درآورد.

همچنین فناورکارت؛ نئوبانک حوزه فناوری در سومین روز از نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری اینوتکس ۲۰۲۳ رونمایی شد.

فناورکارت پلتفرم مالی مبتنی بر بانکداری نوین (نئوبانک) است که با هدف ارائه انواع خدمات عمومی، مالی، رفاهی، تخصصی و حمایتی به صورت آنلاین و همچنین یکپارچه سازی کلیه خدمات مورد نیاز اشخاص حقیقی و حقوقی دانش بنیان ها در زیست بوم فناوری کشور طراحی شده است.

این پلتفرم در فاز نخست برای پرسنل شرکت‌های فناور عضو پارک فناوری پردیس، در فاز دوم شرکت‌های حقوقی مستقر در پارک و در فازهای بعدی برای کلیه شرکت‌های دانش بنیان و فناور سراسر کشور و پرسنل آنها اجرایی خواهد شد.

 

 همچنین در بخش دیگر نمایشگاه مراسم انعقاد تفاهم نامه بانکداری باز در سومین روز از نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری اینوتکس 2023، با حضور بهزاد شیری مدیرعامل پست بانک ایران و سید روح الله میرامینی مدیرعامل صندوق توسعه فناوری های نوین و جمعی از معاونان هر دو نهاد و خبرنگاران برگزار شد.

در این مراسم مدیرعامل پست بانک با استقبال از شرایط به وجود آمده به واسطه ایجاد شعبه و ارتباط مستقیم با اعضای پارک فناوری پردیس گفت: راهبرد پست بانک، حضور در پارک های علم و فناوری است و ایجاد ارتباط مستقیم با اعضا و شرکت‌های این پارک‌هاست که سبب بهره‌گیری بهتر آن‌ها از خدمات پست بانک خواهد شد.

بر اساس این گزارش، تغییرات و تحولات هر یک طرفین اعم از ساختاری و مدیریتی در طی مدت قرارداد به‌هیچ‌وجه ناقض تعهدات آنها نیست و طرف مزبور و یا قائم‌مقام قانونی آن متعهد به اجرای مفاد قرارداد است و تنظیم هرگونه اصلاحيه، الحاقيه و تجدیدنظر در اين قرارداد به صورت کتبی و با امضاي صاحبان امضای مجاز طرفين مجاز بوده و بين طرفين قرارداد قابل‌اجرا و معتبر است.

همچنین طرفین متعهد هستند راه‌های ارتباط با تیم پشتیبانی خود را ظرف یک هفته پس از انعقاد قرارداد به صورت کتبی به یکدیگر اعلام کرده و تمام ارتباطات و مکاتبات با این تیم، رسمی تلقی می‌شود.

 در حاشیه نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳، تفاهم‌نامه‌ای میان شرکت آب منطقه‌ای تهران و صنایع پیشرفته رضوی وابسته به آستان قدس رضوی امضاء شد.

معاونت شرکت آب منطقه‌ای تهران در ادامه افزود:‌ با امضای تفاهم‌نامه بین شرکت آب منطقه‌ای تهران و صنایع پیشرفته رضوی، کشاورزها دیگر نگران تامین مالی کنترل‌ها نخواهند بود. با این تفاهم‌نامه، می‌توانیم از دشت‌ها مراقبت و از برداشت بی‌رویه آب نیز جلوگیری کنیم.

همچنین مدیرعامل شرکت صنایع پشرفته رضوی نیز درباره لزوم تخمین آب و اعتماد به شرکت‌های دانش‌بنیان گفت:‌ ما پیش‌‌تر از روی مصرف برق، مصرف آب را تخمین می‌زدیم که خطای بالایی داشت. این خطا حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد بود که در گفتار کم به‌نظر می‌رسد، اما در مقیاس بزرگ، هدر رفت آب را به همراه داشت.

در بخش دیگر نمایشگاه نسل جدید پروژکتورهای فوق کم مصرف یوفو هوشمند با صرفه جویی بیش از ۶۰ درصد انرژی همزمان با برگزاری نمایشگاه بین المللی اینوتکس 2023 رونمایی شد.

علاوه بر این دومین نشست کمیسیون تامین مالی و اعتباری انجمن سرمایه گذاری خطرپذیر در حاشیه نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری اینوتکس با حضور معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی و فناوری برگزار شد.

در بخش دیگری از نمایشگاه نشست مشترک مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه بین المللی پیام و دبیر کل اتاق بازرگانی ایران و سوریه در نمایشگاه اینوتکس برگزار و بر استفاده از ظرفیت‌های کشور سوریه به منظور رشد و توسعه اقتصادی ایران و سوریه تاکید شد.

 

در این نشست طرفین ضمن اشاره به ظرفیت‌های مطلوب شرکت‌های دانش بنیان فعال در منطقه ویژه اقتصادی پیام و اقبال خوب کشورهای عربی به ویژه سوریه و لبنان به توانمندی‌های موجود در حوزه خدمات و کالاهای ایران اشاره کردند و شناسایی ظرفیت‌های کشورهایی مانند سوریه و لبنان و برقراری روابط تجاری دوطرفه را در توسعه همکاری‌ها مهم برشمردند.

 

همچنین سورنا ستاری، دبیر کمیسیون علم‌وفناوری دبیرخانه شورای راهبردی روابط خارجی و معاون پیشین علمی و فناوری رییس جمهور در بازدید از نمایشگاه اینوتکس، در بخش استیج اینوتکس درباره رویکرد درست دولت‌ها نسبت به زیست بوم استارتاپی، اظهار کرد: همیشه در دولت‌ها به دلیل وجود قوانین مختلف کار کردن بسیار سخت است.

 

ستاری با بیان اینکه در یک سال گذشته در دولت فعلی قانون جهش دانش بنیان تصویب شد، تصریح کرد: تصویب این قانون نه در دولت دوازدهم و نه در دولت سیزدهم امکان پذیر نبود، ما توانستیم با متقاعد کردن مجلسی‌ها و همراهی بسیاری از مسئولان و دستگاه‌ها همچنین شخص رئیس جمهور دولت سیزدهم این قانون را تصویب کنیم.

 

دبیر کمیسیون علم‌وفناوری دبیرخانه شورای راهبردی روابط خارجی گفت: در حال حاضر این قانون تصویب شده است و بودجه خوبی نیز در این حوزه داریم، باتوجه به اختیاراتی که در این قانون به بخش‌های مختلف داده شده، باید ما این قانون را اجرایی کنیم.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir