رویـدادهـا

استفاده از دستگاه حفاری تونل شرکت دانش بنیان شایان فناوران آمیتیس در چندین پروژه ملی

طراحی و ساخت ماشین آلات حفاری و تونل سازی در پارک فناوری پردیس

طراحی و ساخت ماشین آلات حفاری و تونل سازی در پارک فناوری پردیس

با دیگران به اشتراک بگذارید

شرکت دانش بنیان شایان فناوران آمیتیس از شرکت های مستقر در پارک فناوری پردیس توانسته است با طراحی و ساخت ماشین  آلات حفاری و تونل سازی، در چندین پروژه کلان ملی نقش آفرینی کند.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، طراحی و ساخت ماشین آلات حفاری، بارگیری و باربری مکانیزه تونل سازی و استخراج معادن زیرزمینی یکی از مهم ترین چالش های حوزه معدن است و بومی سازی این ماشین آلات می تواند به افزایش بهره وری معادن کمک شایانی داشته باشد.  شرکت دانش بنیان شایان فناوران آمیتیس از سال 1394 با همین هدف در پارک فناوری پردیس فعالیت خود را آغاز کرده است.

شاهد شیرین مدیرعامل شرکت دانش بنیان شایان فناوران آمیتیس درباره فعالیت این شرکت گفت: این شرکت در سال ۱۳۹4 با هدف تولید ماشین آلات حفاری مکانیزه تونل و استخراج معادن فعالیت خود را آغاز کرد و در همان سال پس از پشت سر گذاشتن مراحل مختلف داوری های فنی و اقتصادی ایده و محصول تولیدی خود، موفق به اخذ درجه دانش بنیان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گردید.

وی افزود: این شرکت در ادامه فعالیت خود اقدام به بازطراحی نمونه صنعتی دستگاه حفاری تونل نمود و پس از مدتی، اولین دستگاه رودهدر ایرانی در شرکت دانش بنیان شایان فناوران با نام رودهدر (Roadheader) شایان آماده اجرای عملیات حفاری تونل شد.

شاهد شیرین درباره رودهدر شایان گفت: این محصول می‌تواند در مسیر بهره‌گیری از سیستم‌های مکانیزه حفاری و استقرار مکانیزاسیون، کمک حائز اهمیتی به صنایع تونل‌سازی، معادن زیرزمینی و دیگر پروژه‌های ساخت سازه‌های زیرزمینی کند، در حقیقت این رودهدر حفاری، بارگیری و باربری پیوسته را دارد. هم چنین این رودهدر هم به صورت باسیم و هم به صورت بی سیم، قابلیت فعالیت دارد.

وی ادامه داد: محصولات این شرکت در چندین پروژه حفاری تونل مورد استفاده قرار گرفته و در پروژه‌هایی از جمله انتقال فاضلاب پردیس، زیرگذر جنوب شرق تهران، معدن سرب و روی انگوران در استان زنجان و معدن مس سرچشمه در استان کرمان توانسته است به کمک متخصصان معدن بیاید.

شاهد شیرین گفت: ما از سال 99 براساس طرح راهبردی بازاریابی و فروش، بحث بازارهای خارجی را در دستور کار گذاشته ایم و با عراق، سوریه، ترکیه و هند در حال مذاکره هستیم و جدیدا از افغانستان و کشورهای منطقه نیز مشتریانی داشته ایم که از کارخانه، توانمندی ها و پروژه های در دست اجرا بازدید کرده اند.

مدیرعامل شرکت شایان فناوران در پایان درباره میزان اشتغال‌زایی این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: امروز و پس از 8 سال کار مداوم برای بیش از 37 نفر به طور مستقیم و بیش از 120 نفر به طور غیر مستقیم شغل ایجاد شده است. مشاوره دائمی از متخصصین صنعت و معدن و هم چنین ایجاد مقدمات آموزش دانشجویان این حوزه از دیگر فعالیت های شرکت شایان فناوران بوده است.

شاهد شیرین استقرار در پارک فناوری پردیس و حضور در پاویون پارک در نمایشگاه ها در کنار بازدیدهای صورت گرفته از این شرکت به واسطه حضور در پارک را از جمله مزیت های حضور در پارک فناوری پردیس برشمرد و افزود: استفاده از ضمانت های صندوق نوین پارک فناوری پردیس مزیت مهم حضور در پارک فناوری پردیس بوده است.

بر اساس آخرین نتایج اعلامی مرکز آمار، تعداد کل معادن کشور در سال ۱۴۰1 حدود 12 هزار معدن بوده است که از این تعداد ۶‌ هزار و ۸۶۱ معدن فعال است. ایران دارای ۶۸ نوع از انواع مختلف مواد معدنی است که از آن جمله می توان به هشت دهم درصد ذخایر آهن جهان، چهار دهم درصد از ذخایر جهانی مس و چهار درصد از ذخایر جهانی روی اشاره کرد. از این رو بخش معدن و صنایع معدنی یکی از حوزه های مهم و اثرگذار در تولید و تجارت کشور به شمار می آید.

 

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir