رویـدادهـا

توسط معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس پارک فناوری پردیس

فب ملی میکرو نانو الکترونیک با تجهیزات ساخت ایران، افتتاح شد

فب ملی میکرو نانو الکترونیک با تجهیزات ساخت ایران، افتتاح شد

با دیگران به اشتراک بگذارید

«سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رئیس جمهور امروز، «فب‌لب الکترونیک» ستاد نانو را در پارک فناوری پردیس، افتتاح کرد.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، «فب‌لب الکترونیک» ستاد نانو با حضور «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، «مهدی صفاری‌نیا» رئیس پارک فناوری پردیس و «سعید سرکار» دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری‌نانو، در این مجموعه  افتتاح شد.

سعید سرکار در این مراسم افتتاحیه، ضمن بیان اینکه ما در کشور علی‌رغم وجود ظرفیت دانشگاهی بالا، زیرساخت مناسبی در رابطه با حوزه الکترونیک نداریم، تصریح کرد: در راستای حل این چالش، فب با سرمایه‌گذاری صندوق توسعه فناوری نانو و حمایت و پشتیبانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ساخته شد. در این زمینه صندوق شکوفایی نوآوری هم کمک‌های شایانی برای تحقق طرح انجام داد.

وی افزود: خوشبختانه ما توانستیم این فب را با تمام تجهیزات تولید شده در داخل کشور و بیش از۳۰ دستگاه تخصصی و با توانمندی متخصصان کشور و شرکت‌های دانش‌بنیان بسازیم.

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری‌نانو در رابطه با کارکردهای فب‌الکترونیک افتتاح شده بیان کرد: فب مکانی است که می‌توان در آن نمونه‌های اولیه را مبتنی بر طراحی‌های الکترونیک در رابطه با آی‌سی‌ها،مدارهای مجتمع و سایر قطعات میکرو و نانو الکترونیک تولید کرد. همچنین به صورت نیمه صنعتی قابلیت تولید قطعات میکرو نانو الکترونیک در تیراژ نسبتاً متوسط در فب وجود دارد.

سرکار در انتها ضمن اشاره به اینکه این مرکز با توان داخلی ایجاد شده، تصریح کرد که فب‌الکترونیکدر سال۱۴۰۴ قادر به تولید دستگاه‌ها و تجهیزاتی خواهد شد که واردات آن‌ها از کشورهای خارجی ضررورتی نداشته و از این رو در آینده، کشور در برخی از زمینه‌ها به خودکفایی خواهد رسید.

این فب می تواند مورد استفاده عموم متخصصان و پژوهشگران در زمینه‌های مرتبط باشد و پارک فناوری پردیس را به هاب مورد رجوع متخصصان این حوزه تبدیل کند.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir