رویـدادهـا

ستاد ارتباطات و ترویج بنیاد مصطفی(ص)

فراخوان پنجمین دوره مسابقه دانش‌­آموزی نور منتشر شد

فراخوان پنجمین دوره مسابقه دانش‌­آموزی نور منتشر شد

با دیگران به اشتراک بگذارید

فراخوان پنجمین دوره مسابقه دانش­‌آموزی نور؛ گرامیداشت ابوریحان بیرونی در دو بخش عمومی و ویژه منتشر شد.

به گزارش ستاد ارتباطات و ترویج بنیاد مصطفی(ص)، با پایان دوره چهارم مسابقه دانش­آموزی نور؛ گرامیداشت پروفسور عمر یاغی و اعلام نتایج منتخبین، بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص)، دوره پنجم مسابقه را در سال جاری به نام و گرامیداشت دانشمند و ریاضیدان بزرگ اسلام ابوریحان بیرونی آغاز نمود. در این دوره مانند دوره­‌های گذشته، آثار از کشورهای جهان اسلام دریافت شده و در رقابت شرکت داده می‌شوند.

پنجمین دوره مسابقه دانش‌­آموزی نور، در قالب ساخت فیلم‌های علمی 60 ثانیه‌ای در دو بخش عمومی با موضوع آزمایش‌هایی در مبحث بینایی و خطاهای بینایی و بخش ویژه با موضوع ساخت مدل‌های واقعی برای مفاهیم ریاضی برگزار می­‌شود.

دانش‌­آموزان علاقه‌­مند می‌­توانند در قالب گروه‌­های 2 یا 3 نفره دانش‌­آموزی و یا با مشارکت اعضای خانواده خود در این دوره از مسابقه شرکت نمایند.

جوایز پنجمین دوره مسابقه دانش‌­آموزی نور به 100 گروه برتر در بخش عمومی، سه اثر برتر در بخش ویژه و پژوهش‌سراها و مدارس با مشارکت برتر تعلق می­گیرد.

علاقه­مندان می‌توانند آثار خود را از طریق سایت https://noor.mstfdn.org ارسال نمایند. دریافت آثار تا آخر تیرماه ادامه خواهد داشت.

گفتنی است بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) با هدف امیدبخشی، هویت­‌سازی و ترویج علم در میان نوجوان جهان اسلام و مشارکت مراکز آموزشی و علمی اقدام به برنامه­‌ریزی رویدادی با عنوان "مسابقه دانش‌­آموزی نور" کرد. مسابقه دانش­‌آموزی نور، به صورت سالانه با گرامیداشت یکی از شخصیت­‌های برجسته علم و فناوری جهان اسلام در سطح بین‌­المللی برگزار می‌شود. مسابقه دانش‌­آموزی نور در چهار دوره گذشته در حوزه‌­های علم و فناوری در قالب ساخت فیلم‌­های علمی یک دقیقه‌ای، محفلی پویا از رقابتی علمی را میان دانش‌­آموزان فراهم آورده است که بدین واسطه ضمن دریافت درک عمیقی از دانش کسب شده در محافل آموزشی، عملیاتی نمودن مفروضات علمی را در قالب­‌های کاربردی با دستان خویش تجربه کرده‌اند.

مسابقه دانش‌­آموزی نور در ادوار گذشته با مشارکت قریب به 17 هزار دانش­‌آموز از 11 کشور شامل مراکش، الجزایر، مالزی، هند، ترکیه، عراق، تانزانیا، تونس، پاکستان، افغانستان و ایران برگزار شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir