رویـدادهـا

توسط شرکت برق منطقه ای تهران و یکی از اعضای پارک فناوری پردیس؛

قرارداد خرید 3 دستگاه ربات بازرسی تونل‌های شبکه انتقال و فوق توزیع برق منعقد شد

قرارداد خرید 3 دستگاه ربات بازرسی تونل‌های شبکه انتقال و فوق توزیع برق منعقد شد

با دیگران به اشتراک بگذارید

قرارداد تجهیز 3 تونل انتقال و فوق توزیع برق به ربات بازرس مابین شرکت برق منطقه‌ای تهران وشرکت ایده‌کاوان صنعت پردیس، از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس، منعقد شد.

به گزارش روابط‌عمومی پارک فناوری پردیس، قرارداد تجهیز 3 تونل انتقال و فوق توزیع برق به ربات بازرس به ارزش بالغ بر 200 میلیارد ریال مابین شرکت برق منطقه‌ای تهران وشرکت ایده‌کاوان صنعت پردیس، از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس، منعقد شد.
با تجهیز این تونل‌ها به فناوری بازرسی مکانیزه،‌ علاوه بر افزایش دقت و کیفیت بازرسی، خطرات محیطی موجود برای پرسنل را به حداقل می‌رسد.
تونل‌هاي زيرزميني كه كابل‌هاي فشار قوي از آن گذر می کنند، نقش مهمي در شبکه برق رسانی دارند و موضوع پالايش و نظارت بر تجهيزات از اهميت بالايي برخوردار است که این امر تا سال گذشته توسط نيروهاي انساني صورت مي‌گرفت و با توجه به اينكه كه از دقت كافي برخوردار نبودند خطراتي هم براي افراد داشتند.
با استفاده از این فناوری، کیفیت نگهداری تجهیزات تونل‌های انتقال و فوق توزیع افزایش یافته و با پیشگیری از حوادث، خسارات ناشی از آن‌ها را کاهش خواهد داد.
این تجیهزات با استفاده از توان فنی داخلی و با قیمت یک پنجم نمونه چینی در اختیار صنعت برق و سایر صنایع قرار می‌گیرد.
لازم به ذکر است، نمونه اولیه این ربات با حمایت شرکت برق منطقه‌ای تهران و پارک فناوری پردیس، در قالب پروژه پژوهشی توسط شرکت دانش‌بنیان ایده کاوان صنعت پردیس ساخته شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir