رویـدادهـا

وزیر بهداشت در چهارمین رویداد صنعت دانش‌بنیان عنوان کرد

لزوم ارتباط دانشجویان علوم پزشکی با صنعت/ ۱۴۴۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه سلامت فعال هستند

لزوم ارتباط دانشجویان علوم پزشکی با صنعت/ ۱۴۴۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه سلامت فعال هستند

با دیگران به اشتراک بگذارید

وزیر بهداشت در چهارمین رویداد صنعت دانش‌بنیان با محوریت حوزه سلامت با اشاره به فعالیت بیش از ۱۴۴۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه سلامت گفت: ارتباط دانشجویان حوزه سلامت با شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند منجر به رشد این شرکت‌ها شود.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در چهارمین رویداد صنعت دانش‌بنیان با محوریت حوزه سلامت که در پارک فناوری پردیس گفت: در حال حاضر بیش از ۱۴۴۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه سلامت فعال هستند که بالغ بر ۵ هزار محصول دانش‌بنیان در این شرکت‌ها تولید شده است.

وی افزود: ۶۷ دانشگاه علوم پزشکی، ۱۵ پارک علم و فناوری، ۱۱۴ مرکز رشدو ۱۴ مرکز نوآوری در حوزه سلامت در کشور وجود دارد که ۲۵۰۰ نخبه سلامت در این مجموعه‌ها مشغول به فعالیت هستند و ۳۳۵ اختراع جدید در حوزه سلامت و تجهیزات پزشکی به ثبت رسیده است.

وی یادآور شد: نسل سوم و چهارم دانشگاهها کارآفرین و حلال مشکلات صنایع هستند؛ باید به سمت تولید مواد اولیه و تولید تمام عیار پیش برویم و در تولید از نیاز به واردات فاصله بگیریم. ارتباط دانشجویان و صنعت می‌تواند به رشد صنعت کمک کند.

عین‌اللهی گفت: در پویش ملی سلامت که ۴۶ میلیون نفر شرکت کردند، مشخص شد که ۸۸۰ هزار نفر از فشار خون و ۳۶۰ هزار نفر از ابتلای خود به دیابت اطلاعی نداشتند و اگر بیماری آنها کنترل نشود در چند سال آینده با عوارض آن مواجه می شوند. این موضوع نشان‌دهنده سبک غلط زندگی است که در کشور ما جریان دارد.

وی گفت: توان این را داریم که تولیدات سلامت و درمان خود را صادر کنیم با این حال همراهی مردم ضروری است چرا که هر حرکتی بدون همکاری مردم تداوم نخواهد داشت.

وزیر بهداشت از مرجعیت ایران در حوزه سلامت در منطقه خبر داد و افزود: در سال گذشته بیش از ۱.۵ میلیون نفر در حوزه گردشگری سلامت به ایران سفر کرده‌اند و ۲۸۰ مرکز گردشگری سلامت در کشور ایجاد شده است.

عین‌اللهی اظهار کرد: ۶۰ درصد تولیدات سلامت محور در بخش خصوصی انجام می شود و ما خواستار حضور بخش خصوصی در این زمینه هستیم و تقاضا داریم در حوزه تامین نیازها تولید خود را پیش ببرند.

بر اساس این گزارش، چهارمین رویداد صنعت دانش‌بنیان با محوریت حوزه صنعت صبح پنجشنبه ۲۶ بهمن ماه با حضور وزرای بهداشت و صمت و معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور در پارک فناوری پردیس برگزار شد

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir