رویـدادهـا

به همت بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص)

مهلت ارسال آثار به سومین دوره رقابت علمی کنز تا پایان دی 1401 تمدید شد

مهلت ارسال آثار به سومین دوره رقابت علمی کنز تا پایان دی 1401 تمدید شد

با دیگران به اشتراک بگذارید

مهلت ارسال آثار به سومین دوره رقابت علمی کنز که به همت بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) برگزار می‌شود، تا پایان دی­ماه تمدید شد.

به گزارش ستاد ارتباطات و ترویج بنیاد مصطفی(ص)، محققان جوان از سراسر جهان می‌توانند تا تاریخ 30  دی ۱۴۰۱ با ارسال یک فایل تصویری سه تا پنج دقیقه‌ای از راه حل ابتکاری و علمی خود برای رفع مسائل مهم جهان اسلام در این رقابت شرکت کنند. شرکت کنندگان می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی رقابت به نشانی kans.mstfdn.org  فرم‌های مربوطه را تکمیل و بعد از ضبط ویدئو آن را با معیارهای ذکرشده، ارسال کنند.

رقابت علمی کنز با تمرکز و توجه ویژه به جامعه علمی و محققان جوان جهان اسلام به عنوان آینده‌سازان تمدن نوین اسلامی، برگزار می‌شود.

طرح‌های ارسال شده به دبیرخانه رقابت در قالب ویدئوهای 3 تا 5 دقیقه‌ای، در سه مرحله توسط کارشناسان و اساتید مطرح بین‌المللی غربالگری، ارزیابی و داوری می‌شوند تا در نهایت در هر یک از محورهای شش‌گانه رقابت، یک طرح به عنوان منتخب نهایی انتخاب شود.

فرایند سه مرحله‌ای داوری عبارتست از؛ غربالگری: در این مرحله متخصصان دانش بنیان، طرح‌های ارسالی به دبیرخانه را بر اساس شاخص‌های تعریف شده بررسی و طرح‌های واجد شرایط را انتخاب می‌‌کنند. در مرحله دوم یعنی ارزیابی استادان و اعضای هیأت علمی، مراکز علمی و تحقیقاتی بین‌المللی طرح‌ها را ارزیابی و به هر یک از شاخص‌های تعریف شده نمره می‌دهند. سپس طرح‌های با بالاترین میانگین نمره را در هر یک از محورهای شش‌گانه رقابت جهت حضور در مرحله نهایی تعیین می‌کنند. در مرحله سوم و داوری نهایی نیز که همزمان با نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس 2023) برگزار خواهد شد، پژوهشگران و فناوران منتخب طرح خود را در حضور داوران معرفی خواهند کرد. در این مرحله از رقابت، یک طرح در هر یک از محورهای رقابت به عنوان منتخب نهایی انتخاب خواهد شد.

اولین دوره این رقابت در سال ۱۳۹۷ و در پنج حوزه سلامت، انرژی، اقتصاد، آب و محیط زیست، فناوری اطلاعات و ارتباطات با مشارکت بالغ بر ۶۰۰ فناور و محقق جوان از کشور برگزار شد. دومین دوره این رقابت نیز در سال ۱۴۰۰ در ۶ حوزه آب، محیط زیست و انرژی، بهداشت و فناوری پزشکی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، اقتصاد، بانکداری و تامین مالی، حمل و نقل و معدن و صنایع معدنی و مشارکت نزدیک به ۷۰۰ فناور و دانشمند از بیش از ۲۰ کشور برگزار شد.

سومین دوره این رقابت امسال در ۶ محور برق، الکترونیک و رباتیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات و هوش مصنوعی، آب، انرژی و محیط زیست، سلامت و تجهیزات پزشکی، کشاورزی و صنایع غذایی و معدن و صنایع معدنی میزبان برترین طرح‌های دانشمندان جوان جهان اسلام است.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir