رویـدادهـا

قائم مقام دبیر شبکه تبادل و انتقال فناوری D8 مطرح کرد:

نشست TIM نشان دهنده موفقیت در جذب سرمایه گذاری در حوزه فناوری است

نشست TIM نشان دهنده موفقیت در جذب سرمایه گذاری در حوزه فناوری است

با دیگران به اشتراک بگذارید

میلاد صدرخانلو قائم مقام دبیر شبکه تبادل و انتقال فناوری D8 می گوید با تلاش های صورت گرفته در ماه های گذشته شاهد حضور بیش از 100 سرمایه گذار خارجی و ۲۸ سرمایه گذار ایرانی در نشست TIM2022 هستیم، موضوعی که نشان می دهد راه ما در جذب سرمایه برای استارتاپ ها و شرکت های سرمایه پذیر موفق و درست بوده است.

به گزارش روابط‌عمومی پارک فناوری پردیس، نشست سرمایه‌گذاری کشورهای عضو گروه D8 و دیگر کشورهای شرکت کننده (TIM2022)، با حضور ۶۱ استارتاپ و شرکت سرمایه پذیر و بیش از 100 سرمایه گذار خارجی و ۲۸ سرمایه‌گذاری ایرانی، ۲ و ۳ اسفندماه ۱۴۰۰ در پارک فناوری پردیس در حال برگزاری است.
قائم مقام دبیر شبکه تبادل و انتقال فناوری D8 در جریان برگزاری این نشست گفت: ۱۶۷ استارتاپ و شرکت فعال در حوزه فناوری برای حضور ثبت نام کردند که شامل ۱۴۰ مجموعه داخلی و ۲۷ مجموعه خارجی متقاضی حضور در TIM2022 بودند.
میلاد صدرخانلو تصریح کرد: پس از برگزاری جلسات بررسی با حضور کارشناسان این حوزه، در نهایت ۶۱ استارتاپ و شرکت سرمایه پذیر انتخاب و به سرمایه گذاران مربوطه معرفی شده اند که ۱۲ استارتاپ خارجی و مابقی ایرانی هستند و تا کنون بیش از ۱۲۰ جلسه مجازی B2B میان سرمایه گذاران و این استارتاپ ها برگزار شده است.
به گفته رییس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس ۱۱ قرارداد همکاری با ارزش بیش از ۱۰ میلیون دلار بین این سرمایه گذاران و سرمایه پذیران قطعی شده است و در روز نخست برگزاری رویداد 2 قرارداد به نمایندگی از مابقی قراردادها در نشست عمومی به امضا رسید.
صدرخانلو افزود: ما تا پیش از برگزاری رویداد با ۷۳ سرمایه گذار بین‌المللی از ۱۹ کشور برای حضور در بازار ۸ کشور عضو شبکه تبادل و انتقال فناوری و سایر کشورهای متقاضی تعامل داشتیم اما خوشبختانه با هماهنگی ها و رایزنی های صورت گرفته رویداد TIM2022 با حضور بیش از 100 سرمایه گذار خارجی و ۲۸ سرمایه گذار ایرانی در حال برگزاری است.
او تصریح کرد: در این دوره، علاوه بر سرمایه‌گذاران کشورهای عضو، سرمایه‌گذارانی از کشورهای روسیه، سوریه، بلغارستان، چین، افغانستان، تونس، ارمنستان و چند کشور دیگر حضور دارند.
میلاد صدرخانلو افزود: این رویداد شامل برنامه‌های مختلف از جمله ارائه شرکت‌های فناور با هدف جذب سرمایه، پنل‌های تخصصی، امضای تفاهم‌نامه‌ها، انعقاد قراردادهای سرمایه‌گذاری مشترک و بازدید از زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور است. ما می خواهیم سرمایه گذاران بین المللی خارجی حاضر در نشست تجربه موفق خود را به شرکت های داخلی منتقل کنند.
به گفته قائم مقام دبیر شبکه تبادل و انتقال فناوری D8، ایجاد صندوق سرمایه گذاری تخصصی حوزه فناوری بین ۸ کشور در حال توسعه سازمان D8، یکی از برنامه های اصلی برگزاری نشست دو روزه TIM2022 است.
او گفت ما به دنبال جذب سرمایه گذاران خارجی در ایران و توسعه سرمایه گذاری شرکت های داخلی در دیگر کشور های عضو سازمان D8 هستیم. در این راستا و برای برگزاری هرچه بهتر رویداد تا کنون ۱۲ جلسه کمیته اجرایی تشکیل شده است، همچنین ۲ جلسه شورای راهبری با حضور ۱۳ عضو اثر گذار اکوسیستم نوآوری کشور برگزار شده است.
صدرخانلو افزود: در انتهای رویداد، تجارب سرمایه‌گذاران حاضر در نشست تبادل و در ادامه، نشست‌های تعامل کسب‌وکارها برگزار خواهد شد. شرکت‌های فناور علاقه‌مند به جذب سرمایه خارجی نیز با ارائه محصولات و خدمات فناورانه خود برای جذب سرمایه تلاش می کنند.

شایان ذکر است،‌ TIM یک رویداد بزرگ و بین‌المللی است که با هدف بالا بردن سطح کسب‌وکارهای فناورانه در هشت کشور اسلامی در حال توسعه عضو سازمان دی هشت شامل کشورهای مصر، نیجریه، ترکیه، ایران، پاکستان، مالزی، اندونزی و بنگلادش و هم افزایی بین سرمایه گذاران و سرمایه پذیران این حوزه برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir