رویـدادهـا

با همکاری شبکه مستند و پارک فناوری پردیس؛

نشست اثرگذاری فیلم مستند در گسترش دستاوردهای علمی و دانش‌بنیان برگزار شد

نشست اثرگذاری فیلم مستند در گسترش دستاوردهای علمی و دانش‌بنیان برگزار شد

با دیگران به اشتراک بگذارید

نشست اثرگذاری فیلم مستند در گسترش دستاوردهای علمی و دانش‌بنیان، به همت شبکه مستند و پارک فناوری پردیس، در سالن همایش های پارک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، در این نشست مدیرکل ارتباطات و بین الملل پارک فناوری پردیس گفت: مستند سازی تجربیات زیسته فناوران و نوآوران در کشور ما تا مدتی قبل مغفول بود اما خوشبختانه ساخت مستند «هستند کسانی که ...» شروع بسیار خوبی در این زمینه بود که می تواند علاوه بر معرفی دستاوردها به امیدآفرینی در کشور به ویژه نسل جوان موثر باشد.
امین رضا خالقیان افزود: بیش از ۴۰۰ شرکت دانش بنیان در پارک فناوری پردیس حضور دارند که همگی آنها دارای تجربیات بسیار موثری در رشد و توسعه علمی کشور هستند. معرفی این دستاوردها که بیشتر آنها برای نخستین بار در کشور و دنیا تولید شده است، برای مردم کشور بسیار مفید است.
او تاکید کرد: راز بقا و موفقیت کشور نهادینه شدن فرهنگ توسعه علمی است که ساخت و نمایش چنین مستندهایی در تحقق این امر مهم بسیار تاثیرگذار است.
در ادامه این نشست مدیر شبکه مستند سیما گفت: هر آن چیزی که از سربلندی و افتخارات ایران اسلامی در رسانه منعکس می شود، نتیجه زحمات و تلاش های شرکت های دانش بنیانی است که برای رشد و اعتلای کشور تلاش می کنند.
محسن یزدی تاکید کرد: ما در شبکه مستند سعی داریم تا در ادامه مستندهای بیشتری در زمینه معرفی تلاش ها و دستاوردهای شرکت های دانش بنیان برای آشنایی مردم ساخته و پخش کنیم.
همچنین معاون روابط عمومی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی کشور نیز در ادامه گفت: حمایت از تولید و اشتغال در سالی که مزین به نام شرکت های دانش بنیان است، نیازمند حضور همه جانبه رسانه در کنار این شرکت هاست. ما نیز در این سازمان در کنار دستاندرکاران ساخت این مستند و شرکت های دانش بنیان و فناور خواهیم بود.
گفتنی است شبکه مستند سیما با همکاری روابط عمومی پارک فناوری پردیس و سازمان پژوهش‌‍‌های علمی و صنعتی ایران، همکاری نزدیکی در دو سال گذشته برای تولید مجموعه مستندهای علمی «هستند کسانی که ...» داشته‌اند.
در همین راستا و در آستانه پخش فصل سوم این مجموعه مستند، نشست واکاوی نقش فیلم‌های مستند در تبیین و رشد فعالیتهای علمی و پیشرفت تولیدات دانش بنیان کشور در پارک فناوری پردیس برگزار شد.
این نشست با حضور مدیران پارک فناوری پردیس، مدیران شبکه مستند سیما، تصمیم سازان حوزه پژوهش، نخبگان و اندیشمندان و فعالان تولیدات دانش بنیان برگزار شد. تشریح و معرفی فصل سوم مجموعه، نمایش گزیده‌ای از فیلم‍های مستند و ویدیو پشت صحنه و قدردانی از عوامل تولید مستند از جمله بخش های دیگر این رویداد بود.
لازم به ذکر است در این نشست علاوه بر بررسی این موضوع، از فصل سوم مجموعه مستند علمی «هستند کسانی که ...» و نماهنگ ویژه «افتخار سرزمین» رونمایی شد.
محوریت فصل سوم مستند «هستند کسانی که ...» که در رابطه با شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در پارک فناوری پردیس و سازمان پژوهش‌‍‌های علمی و صنعتی ایران تولید شده است، معرفی خدمات و پرداخت به شخصیت‌های برجسته علمی و دانشی می باشد که در تولید محصولات فناورانه کشور نقش داشته اند.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir