رویـدادهـا

با محوریت فن بازار تخصصی صنعت پتروشیمی

نشست پیاده‌سازی ارکان اقتصاد دانش بنیان در صنعت پتروشیمی برگزار شد

نشست پیاده‌سازی ارکان اقتصاد دانش بنیان در صنعت پتروشیمی برگزار شد

با دیگران به اشتراک بگذارید

همزمان با سومین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، نشست ارکان اقتصاد دانش بنیان در این صنعت با محوریت فن بازار تخصصی پتروشیمی و به همت پارک فناوری پردیس برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی پارک فناوری پردیس، مدیرکل سرمایه گذاری و بومی‌سازی فناوری پارک فناوری پردیس در ابتدای این نشست به معرفی ظرفیت‌های پارک و شبکه فن بازار ملی ایران به عنوان یکی از ابزارها و زیرمجموعه‌های آن اشاره کرد.
احمد عسگری با اشاره به زیرساخت‌های توسعه داده شده توسط پارک فناوری پردیس در زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور گفت: شبکه ملی فن بازار ایران یکی از بازوهای اصلی اکوسیستم فناوری و نوآوری است. این شبکه به صنایع کشور در تامین اقلام راهبردی و تحریمی و همچنین سرمایه گذاری در طرح های فناورانه کمک های بسیاری ارائه می کند.
در ادامه علی پور کارشناس بومی‌سازی فناوری پارک فناوری پردیس در خصوص اهداف فن بازار تخصصی پتروشیمی گفت: مهمترین اهداف فن بازار تخصصی پتروشیمی تکمیل زنجیره ارزش، توسعه محصولات در صنایع پایین دست، کاهش میزان واردات تجهیزات مورد نیاز و تامین اقلام راهبردی و تحریمی صنعت بسیار بزرگ پتروشیمی می باشد.
او با اشاره به فعالیت های تخصصی این فن بازار افزود: جریان سازی فناوری، توانمندسازی شرکت های دانش بنیان، توسعه زیرساخت های قانونی، شبکه سازی بین نهادهای مختلف و موثر در این سیستم، همرسانی بین عرضه و تقاضای فناوری در این صنعت، انعقاد قراردادهای بومی سازی و همچنین سرمایه گذاری در طرح های فناورانه از جمله برنامه‌های فن بازار تخصصی پتروشیمی برای اجرای اقتصاد دانش بنیان در این صنعت می باشد.
علیپور تصریح کرد: برنامه های مختلفی از شهریور ماه سال جاری و همزمان با انعقاد تفاهم‌نامه ایجاد فن بازار تخصصی پتروشیمی انجام شده است که می توان به ۵۰ برنامه جریان ساز، شناسایی ۴۵۰ تقاضای فناوری برای رفع آن توسط شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، همکاری در اجرای ۵۰ پروژه مختلف توسط شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی و سرمایه گذاری در 2 طرح فناورانه از جمله فعالیت‌های فن بازار تخصصی پتروشیمی است.
در ادامه این جلسه مشاور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در خصوص تجربیات پیاده سازی فن بازار تخصصی صنعت گاز گفت: یکی از تجربیات موفق مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز در رفع نیازهای فناورانه فن بازار تخصصی صنعت گاز می باشد.
سعید پاک سرشت افزود: فن بازار تخصصی صنعت گاز با عملیات تخصصی هم رسانی عرضه و تقاضا و شناسایی عوامل موثر در این فرآیند و ایجاد شبکه بین این عوامل، موفق به اجرای چندین پروژه با فناوری‌های نوین شده است.
همچنین مدیر توسعه شرکت صنایع پتروشیمی نیز در این نشست با اشاره به اهمیت استفاده از زیست‌بوم فناوری و نوآوری در صنعت پتروشیمی گفت: صنعت پتروشیمی برای ادامه حیات و رقابت در بازارهای جهانی باید از ظرفیت ها و توانمندی های داخلی برای توسعه این اقتصاد مهم استفاده نماید.
صفرعلی بابایی افزود: پیاده سازی فن بازار تخصصی پتروشیمی در این صنعت گامی مهم در افزایش ظرفیت های صنعت پتروشیمی می باشد.
گفتنی است نشست ارکان اقتصاد دانش بنیان در صنعت پتروشیمی با حضور بیش از ۵۰ نفز از مدیران صنایع مختلف پتروشیمی ازجمله شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های پتروشیمی، شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی، نمایندگان سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد و هدف اصلی آن شناسایی ارکان مختلف اقتصاد دانش‌بنیان بود که می‌توانند با محوریت شرکتهای دانش بنیان به رفع نیازهای صنعت پتروشیمی کمک کنند.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir