رویـدادهـا

وقتی هزار رنگ پاییزی، فضای پارک فناوری پردیس را دگرگون می کند

پاییز پارک فناوری، همه را به ذوق آورده است

پاییز پارک فناوری، همه را به ذوق آورده است

با دیگران به اشتراک بگذارید

پادشاه فصل‌ها، پاییز... . همان پاییزی که حال و هوای پارک را دگرگون کرده. وقتی که برگ‌های هزار رنگ درختان و باران پاییزی با هم ترکیب می‌شوند و گل‌های بنفشه زیر باران جلوه‌گری می‌کنند... .

بارش باران‌های پاییزی شروع شده و هوای مطبوع پاییزی، زیبایی طبیعت پارک فناوری پردیس را دوچندان کرده است. برگ‌های هزار رنگ درختان زیبای پارک، روی زمین، فرش راه کارکنان و فناوران پارک شده است.
این روزها در پارک فناوری پردیس، درختان بار و بُنه خود را سبک کرده‌اند. برگ‌های رنگارنگ درختان در طنین باد، به حرکت درآمده؛ گویی آنها هم می خواهند از جنب و جوش جاری در پارک، جا نمانند. وزیدن باد پاییزی در بید مجنون‌ها، شاعرانه‌ای را خلق کرده که می توان ساعتی روی نیکمت‌های بوستان دانشمندان نشست و این غوغای باد و بید را دید.


باریدن باران، این یار همیشگی پاییز که شروع می شود، لطافت هوای پارک بیشتر می شود. باران نم‌نمی که گاه شدت می گیرد و در اندک زمانی، تمام زمین را خیس می کند، آن را می شوید و نه تنها از زمین، که از دل‌ها هم غبار غم را پاک می کند. پاییز، همه را به ذوق آورده است.


میان کار و فعالیت، اندیشیدن و نوآوری، گاهی یک نفر لیوان چایی به دست، هوای تازه را استشمام می کند، از برگ ریزان درخت ها عکس می گیرد و خودش را در میان درختان هزار رنگ، پنهان می کند تا عکسی به یادگاری بگیرد. تلفیق سبزی کاج های بوستان دانشمندان با زردی و قرمزی برخی درختان دیگر، یک تضاد دلنشین ایجاد کرده.
هوای فصل پاییز در پارک، خنکای بیشتری نسبت به تهران دارد؛ سلامت بیشتری هم دارد. روزهایی که هوا ابری نیست، آبی آسمان بیشتر دلرباست. می توان در آفتاب کم رمق پاییزی قدم زد، از آسمان آبی لذت برد و برای نوآوری بیشتر از طبیعت الهام گرفت.


کاشت برخی از گیاهانی که با آب و هوای پاییز و زمستان سازگاری بیشتری دارند، طبیعت پارک را شاداب تر کرده است. طبیعتی که هر فصل، زیبایی های خودش را دارد، در بهار که تازه درختان سبز می شوند، در تابستان که سایه خنکشان مرهم گرمی هواست و حالا هم پاییز و قصه های رنگارنگش. تا برسیم به زمستان و برف و روی‌سپید شدن درختان. اما این روزهای پاییزی، باغچه های پارک مهمان بنفشه شده‌اند؛ بنفشه های چندرنگی که قطرات باران رویشان جلوه بیشتری دارد.پاییز را می توان در پارک فناوری پردیس، جور دیگری زندگی کرد. هوهوی باد در بید مجنون، برگ ریزان هزار رنگ درختان، نم نم باران و یک لیون چای داغ. بیخود نیست که اخوان ثالث سروده است: پادشاه فصل ها، پاییز...

آلبوم تصاویر
ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir