رویـدادهـا

مدیرعامل فضای کار اشتراکی آبی سفید اصفهان مطرح کرد؛

پردیس سامیت تنها رویداد تخصصی شبکه سازی در اکوسیستم استارتاپی کشور است

پردیس سامیت تنها رویداد تخصصی شبکه سازی در اکوسیستم استارتاپی کشور است

با دیگران به اشتراک بگذارید

مدیرعامل فضای کار اشتراکی آبی سفید اصفهان که در رویداد دو روزه پردیس سامیت حضور داشت گفت: پردیس سامیت تنها رویداد تخصصی شبکه سازی اکوسیستم استارتاپی کشور شامل برگزارکنندگان رویدادهای فناورانه، شتابدهنده ها و فضاهای کار اشتراکی است و نقش مهمی در ارتباط گیری و رشد این سه نهاد دارد.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، پنجمین رویداد پردیس سامیت هفتم و هشتم بهمن ماه در پارک فناوری پردیس برگزار شد. رویدادی که با هدف آشنایی و هم‌افزایی اجزا و عناصر زیست‌بوم فناوری و نوآوری، توسط مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس طراحی شده و برگزار شد.
در حاشیه رویداد پردیس سامیت گفتگویی با محمد کرمانی مدیر فضای کار اشتراکی آبی سفید اصفهان پیرامون این رویداد و فعالیت های موثر آن در اکوسیستم استارتاپی کشور داشتیم.
محمد کرمانی گفت: خوشبختانه در کشور ما برای محصول اکوسیستم و خروجی های اکوسیستم استارتاپی کشور که سرمایه گذاری ها و استارت آپ های مختلف است رویدادهای مختلف و فراوانی برگزار می شود.
او ادامه: اما برگزاری یک رویداد تخصصی مانند پردیس سامیت برای افرادی که در حوزه تخصصی خودشان مشغول به کار هستند، مانند برگزارکنندگان رویداد فناورانه، افرادی که می‌خواهند وارد فضای برگزاری رویدادهای فناورانه با محتوای کاملاً تخصصی شوند، شتابدهنده ها و فضاهای کار اشتراکی فعال در سراسر کشور که عضو مرکز شتابدهی هستند، کمتر به چشم می خورد.
کرمانی معتقد است در این رویداد شبکه سازی و نتورکینگ بسیار خوبی بین افراد شکل می گیرد، با هم آشنا می شوند و این بزرگترین ارزش رویداد پردیس سامیت است. بقیه رویداد های حوزه فناوری و نوآوری برای این اعضا تعریف نشده اند. مثلاً اینوتکس رویدادی است که برای بخش خروجی های اکوسیستم ایجاد شده یا مثلاً یلدا سامیت که خیلی عمومی تر است و همه سرمایه گذاران و تشکیل دهندگان اکوسیستم فناوری و نوآوری در آن حضور دارند و تنها پردیس سامیت است که در حوزه برگزار کنندگان رویدادهای نوآورانه شکل گرفته است.
مدیرعامل فضای کار اشتراکی آبی سفید اصفهان گفت: ایجاد ارتباط بین شتاب دهنده ها و فضاهای کار اشتراکی فعال در سراسر کشور و آشنایی با آخرین دستاوردها و روش‌های کاری آنها منجر به رشد فعالیت‌ها و توسعه کاری همه ما می شود.
پردیس سامیت نیازمند ورود شرکت کنندگان جدید بیشتری است
محمد کرمانی می گوید بعد مسافت شهرستان‌های مختلف کشور با تهران منجر به کاهش ارتباط با دیگر فعالان اکوسیستم استارتاپی می شود اما پردیس سامیت به عنوان نقطه عطفی در ایجاد این ارتباطات است. ما در فضای کار اشتراکی آبی سفید برای بسیاری از ملاقات ها و جلسات کاری با همکاران و سایر اعضای اکوسیستم در دوره برگزاری پردیسان برنامه ریزی می کنیم. همچنین همیشه افراد و اعضای جدید این اکوسیستم را در پردیس سامیت می‌شناسیم، موضوعی که در حالت عادی اتفاق افتادن آن بسیار بعید بود.
او معتقد است: یکی از چالش های پردیس سامیت به ویژه در دوره برگزار شده اخیر، این است که اعضای جدید اکوسیستم کمتر در روند برگزاری این رویداد حضور داشتند. حضور افراد جدید از شهرهای مختلف سراسر کشور که خواهان برگزاری رویدادهای استارتاپی مختلف در شهرستانهای خودشان هستند در پردیس سامیت احساس می شود. موضوعی که اگر در دوره‌های بعد به آن پرداخته شود قطعاً با استقبال شرکت کنندگان همراه خواهد شد.
کرمانی تاکید کرد: این افراد زمینه حضور در این رویداد بزرگ را ندارند، بنابراین برگزارکنندگان رویداد باید به دنبال جذب این افراد باشند و زمینه را برای حضور راحت‌تر آنها مهیا کنند.
او معتقد است: برگزاری پیش رویدادهای پردیس سامیت در شهرستان‌ها و استان‌های بزرگی که اعضای اکو سیستم استارتاپی زیادی دارند، می تواند به غنای برنامه اصلی پردیس سامیت در پارک فناوری پردیس نیز کمک کند؛ زیرا بسیاری از موارد ابتدایی و شبکه سازی های استانی و شهرستانی در این رویداد ها قابلیت شکل گیری دارد. موضوعی که می‌تواند در پردیس سامیت پارک فناوری پردیس، منجر به تعریف همکاری های دوجانبه و چندجانبه شود.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir