رویـدادهـا

به عنوان بخشی از نمایشگاه اینوتکس برگزار شد

اینوتکسی کاپ رویدادی برای نوآوری جامعه دانش آموزی

اینوتکسی کاپ رویدادی برای نوآوری جامعه دانش آموزی

با دیگران به اشتراک بگذارید

یازدهمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری «اینوتکس 2022» امسال برای چهارمین سال میزبان برگزاری رویداد دانش آموزی «INOTEXICUP» بود. رویدادی که یکی از اهداف برگزاری آن نگـاه نـوآورانه، آینده نگارانه و عدم غفلت از نیازهاى روز جامعه درعرصه ها و سطوح مختلف از آموزش و پژوهش بود.


به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس؛ یکی از بزرگترین جامعه آماری کشور ما دانش‌آموزان هستند، بنابراین نیاز است تا فرهنگ نوآوری و فناوری در این گروه‌ های سنی ورود پیدا کند. در این راستا نمایشگاه اینوتکس 2022 شاهد برگزاری رویداد اینوتکسیکاپ بود.
در این زمینه دبیر برگزاری رویداد اینوتکسی کاپ گفت: سیکاپ یک رویداد علمی سرگرمی است که سالانه توسط شتابدهنده وخانه خلاق و نوآوری راه ابریشم و با حضور و مشارکت دانش‌آموزان، معلمان، مدیران مراکز آموزشی و استارت‌آپ ها از سراسر کشور برگزار می‌شود و این رویداد به علت فراگیری اپیدمی کرونا در دو سال گذشته به صورت آنلاین برگزار شد.

او ادامه داد: چهارمین رویداد سیکاپ همزمان با یازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس و با عنوان INOTEXICUP از 20 لغایت 23 اردیبهشت ماه 1401 در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد.
یاسر قرایی افزود: فستیوال سالانه SiCup در جهت ترغیب دانش‌آموزان، ایجاد شوق آموختن، انگیزه و اشتیاق و کسب تجربه تازه‌ای در حوزه آموزش و یادگیری، با ایجاد محیطی جذاب و خلاقانه برای مخاطبان خود، فرصت کسب تجربه برای کشف استعدادهای خود در طول سال‌های 1400 – 98 به صورت حضوری و آنلاین طراحی و اجرا شده است. این فستیوال در سه دوره گذشته با حضور فعال بیش از ۳۱ شهرستان و نزدیک به ۴۲۵ شرکت کننده و ۹۰۰ مدعو برگزار شده است.
قرایی تصریح کرد: آشنایی زیست بوم آموزش و یادگیری با حوزه نوآوری و فناوری، ایجاد فرصت عرضه دانش تولید شده در حوزه دانش‌آموزی، ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری، ارتباط بخش دولتی با بخش خصوصی در قالب نیازهای فناورانه و ایجاد نشاط و شوق آموختن در حوزه یادگیری از اهداف برگزاری این رویداد است.
او تاکید کرد: از تاثیرات مثبت این رویداد می‌توان به تقویت شایستگی‌های انسانی گروه هدف، افزایش اعتماد به نفس در کودکان، نوجوانان و جوانان، نشر فرهنگ نوآوری و نوآوری در جامعه ایرانی-اسلامی، توسعه مهارت‌های اندیشیدن و توسعه خلاقیت و مهارت‌های ذهنی، استفاده از فناوری‌های نوین در نظام تعلیم و جلب مشارکت همگانی نسل جوان اشاره کرد.
دبیر کارگروه آموزش و یادگیری سند ملی توسعه فناوری های فرهنگی و نرم با اشاره به بخشهای مختلف رویداد گفت: بخش نمایشگاهی و بخش پروتوتایپ، بخش دانش‌آموزی، رویداد معلم برتر، رویداد کارآفرینی، رویداد سیکاپ زبان انگلیسی و رویداد فیلم سازشو از بخش های مختلف این رویداد بود.

قرایی تاکید کرد: با هدف ایجاد فضای تعاملی و تجربه محور با بکارگیری محصولات و خدمات آموزشی‌ استارت‌اپ‌ها و شرکت‌های خلاق، بیش از ۲۰۰۰ متر فضا در نمایشگاه به رویداد اینوتکسیکاپ برای حضور خانه‌های خلاق و نوآوری، شرکت‌های خلاق تخصصی حوزه آموزش و بیش از ۴۰ گروه آموزشی اختصاص داده شد. این فضا با هدف ایجاد محیطی خلاق، پویا و تجربه محور، ویژه دانش‌آموزان، مربیان، معلمان، مدرسان و اولیا و همچنین دیگر بازیگران این زیست بوم برنامه ریزی شده بود.

او افزود: نمایش دستاورد شرکت‌های خلاق و موفق در این حوزه، نمایش دستاوردهای پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی، برگزاری کارگاه‌های تخصصی ویژه معلمان با موضوع صنایع خلاق، نوآوری و فناوری‌های آموزشی‌، برگزاری کارگاه دوروزه تخصصی تولید محتوا ویژه نوجوانان، برگزاری نشست نیازهای فناورانه با مدیران وزارت آموزش و پرورش، شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان، خانه‌های خلاق و نوآوری و سرمایه‌گذاران، رویداد ارائه ایده‌های دانش‌آموزی، رویداد ارایه ایده‌های معلمان و در پایان بازدید بیش از 7 هزار معلم، مدیر، دانش‌آموز، استاد و اولیا از نمایشگاه اینوتکس از محورهای مهم فستیوال اینوتکسیکاپ در نمایشگاه اینوتکس 2022 بود.

قرایی گفت: در اختتامیه رویداد اینوتکسیکاپ نیز پس از سخنرانی وزیر آموزش و پرورش از 4 نماینده در بخش دانش‌آموزی، معلمان، مدیران مراکز آموزشی و مدیران استارت‌آپ‌ها قدردانی شد.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir