رویـدادهـا

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و امور اقتصادی پارک فناوری پردیس مطرح کرد:

گزارشی از فعالیت پارک فناوری پردیس در دو دهه گذشته

گزارشی از فعالیت پارک فناوری پردیس در دو دهه گذشته

با دیگران به اشتراک بگذارید

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و امور اقتصادی پارک فناوری پردیس در گفتگوی تلفنی با رادیو گفت و گو گزارشی از فعالیت پارک فناوری پردیس در دو دهه گذشته ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، محسن پیلان نژاد مدیر کل دفتر برنامه ریزی و امور اقتصادی پارک فناوری پردیس در مصاحبه تلفنی با برنامه روزنه رادیو گفت و گو پیرامون موضوع گزارش عملکرد بیست سال رویش و نوآوری پارک فناوری پردیس گفت: پارک فناوری پردیس از اوایل دهه هشتاد فعالیت خود را آغاز کرد و تا الان گام های رو به جلو داشته است.

پیلان نژاد تصریح کرد: گزارشی که تحت عنوان بیست سال رویش و نوآوری تهیه شده، گام های تکمیل شده زنجیره تجاری سازی است که دستاوردهای فن آوران را به رشته تحریر در آورده و مسیری را ترسیم کرده که ما توانستیم شرکت های دانش بنیان را با محوریت پارک در منطقه نوآوری پردیس گرد هم آوریم.

وی افزود: در این گزارش بیست ساله از پارک فناوری پردیس، عملکرد شرکت ها از موضوعات اقتصادی، فناوری و نوآوری و ارائه انواع خدمات تخصصی و عمومی که پارک به آنها ارائه می دهد را بررسی می کند. ما از سال هشتاد که با تملک اراضی فاز یک پردیس به نام پردیس نوآوری به مساحت حدود ۲۱ هکتار پروژه پارک پردیس را آغاز کردیم تا الان به حدود صد هکتار عملیاتی رسیده و در کنار آن دو کارخانه نوآوری آزادی و های وی هم به عنوان اولین کارخانه های نوآوری کشور و شعب پارک تاسیس شده اند. ما در افق پانزده ساله، پارک پردیس را به وسعت هزار هکتار شدن در نظر داریم.

پیلان نژاد اظهار کرد: در حال حاضر بیش از سیصد هزار متر مربع فضای پژوهشی با سرمایه گذاری بیش از ده هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی ایجاد شده است، که این عدد با استقرار شرکت ها در فازهای توسعه ای با سرعت زیادی در حال رشد می باشد و این نشان از اعتماد بخش خصوص به ما است.ما در پارک پردیس و شعب آن بیش از چهارصد شرکت فناور با اشتغال حدود نه هزار فناور داریم.

وی گفت: ما زیر ساخت های متنوعی برای شرکت ها فراهم کرده ایم از جمله شبکه پایدار برق که در پارک فراهم شده است. بیش از بیست کیلومتر کابل های مخابراتی و فیبر نوری و شبکه گسترده اینترنتی در اختیار شرکت ها قرار داده شده است، همچنین فارغ از فازهای توسعه ای شبکه گاز ده هزار متر مکعبی فعال شده و در دسترس شرکت ها قرار دارد.

پیلان نژاد مطرح کرد: بیش از هشت هکتار فضای سبز در یک فاز طراحی و اجرا کردیم که با حدود دویست گونه گیاهی پوشانده شده و جذابیت بصری قابل توجهی ایجاد کرده است.

وی گفت: خدمات تخصصی متنوعی از جمله تامین منابع مالی و ارایه تسهیلات، سرمایه گذاری، مشاوره های مدیریت و آموزش، توانمندسازی دانشجویان و نخبگان، مشاوره های مالی و مالیاتی و همچنین خدمات عمومی متنوعی از قبیل هتل، استخر، رستوران، مهد کودک، سرویس حمل و نقل، مرکز خدمات درمانی و سالن های ورزشی چند منظوره ایجاد شده و در اختیار فناوران و کارکنان شرکت ها قرار گرفته است.

پیلان نژاد گفت: سازمان پارک فناوری پردیس به دوازده جزء شامل پارک فناوری پردیس، پارک فناوری سلامت پردیس، کارخانه های نوآوری آزادی و های وی، شبکه فناوری و نوآوری ایران، مرکز رشد فناوری نخبگان، بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص)،صندوق پژوهش فناوری توسعه فناوری های نوین، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه خاتم، مرکز شتاب دهی نو آوری،شبکه فن بازار ملی ایران، اینوتکس، شبکه تبادل فناوری هشت کشور اسلامی(D8-TTEN)  تقسیم شده است.

بر اساس این گزارش، پارک فناوری پردیس در افق بلند مدت، مهمترین ماموریت خود را نقش آفرینی موثر و پیشتازی در رفع نیازهای فناورانه کشور و خودکفایی در تولید محصولات دانش بنیان قرار داده است. 

در این راستا چشم انداز پارک، توسعه منطقه نوآوری پردیس در قالب ایجاد و تقویت ناحیه نوآوری و فناوری، ناحیه دانشگاهی و ناحیه مسکونی نخبگانی در پهنه ای به وسعت ۱۰۰۰ هکتار در دستور کار قرار داد.همچنین تبدیل شدن به بزرگترین مرکز فعالیت شرکت های فناور و دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها در منطقه غرب آسیا برنامه پارک فناوری پردیس در راستای چشم انداز پارک می باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir