رویـدادهـا

«حمید خردنیا» مشاور رئیس و قائم مقام معاون فنی و مهندسی پارک خبر داد:

آغاز فاز چهارم عملیات تامین انرژی برق ناحیه نوآوری پردیس

آغاز فاز چهارم عملیات تامین انرژی برق ناحیه نوآوری پردیس

با دیگران به اشتراک بگذارید

فاز سوم عملیات بر‌ق‌رسانی پارک به پایان خود نزدیک می‌شود. به گفته مشاور رئیس و قائم مقام معاون فنی و مهندسی پارک، عملیات اجرایی فاز 4 نیز به زودی آغاز خواهد شد. شرکت‌های علاقه‌مند به مشارکت در این پروژه لازم است درخواست خود را تا 8 بهمن ماه، ارسال کنند.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، «حمید خردنیا» مشاور رئیس و قائم مقام معاون فنی و مهندسی این مجموعه، ضمن اعلام این خبر گفت: عملیات برق‌رسانی مجموعه تحت پوشش پارک فناوری پردیس به‌منظور احداث زیرساخت‌های لازم و تامین نیاز روز افزون انرژی الکتریکی شرکت‌های دانش‌بنیان عضو، با هماهنگی شرکت برق منطقه‌ای تهران در چهار فاز که طراحی و عملیات اجرایی آن از سال 1396آغازشده است به پایان فاز سوم خود نزدیک می‌شود.

وی توضیح داد: فاز اول این پروژه دربرگیرنده توسعه شبکه فوق توزیع شرکت برق منطقه‌ای تهران برای ایجاد امکان استحصال توان موردنیاز از طریق توسعه دو فیدر خط 63 کیلوولت در پست  400/230/63 کیلوولت پردیس بود. همچنین در این مرحله احداث 4.5 کیلومتر خط دومداره 63 کیلوولت نیز در دستور کار قرار داشت. عملیات اجرایی این فاز سال 1396 آغاز و سال 1397 تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

خردنیا گفت: با توجه به زمانبر بودن احداث طرح نهایی و ضرورت بالابردن قابلیت اطمینان شبکه داخلی، همزمان با فاز اول، عملیات اجرایی فاز دوم یعنی پروژه تامین و نصب یک دستگاه پست سیار63/20 کیلوولت، به‌منظور تامین نیاز فعلی مصرف کنندگان آغاز شد. این پروژه نیز تابستان 1397 به بهره‌برداری رسید.

وی اظهار داشت: با اجرای این پروژه شبکه توزیع برق پارک فناوری از شبکه توزیع محلی تفکیک گردیده و خاموشی‌های ناشی از بروز خطا در شبکه 20 کیلوولت منطقه تا حد قابل ملاحظه‌ای رفع شد.

مشاور رئیس و قائم مقام معاون فنی و مهندسی پارک، در مورد فاز سوم برق‌رسانی پارک، افزود: کمتر از 6 ماه پس از اتمام فاز دوم، احداث پست دائم 63/20 کیلوولت (فاز سوم) با دو فیدر خط و دو ترانسفورماتور با مجموع ظرفیت 80 مگا ولت آمپر در سال 1398 از طریق برگزاری مناقصه بصورت EPCبه پیمانکار مربوطه واگذار شد و مرحله اجرایی خود را آغاز کرد.

وی خبر داد: با توجه به تامین تجهیزات اصلی از جمله ترانسفورماتورهای قدرت و کمکی، تابلوهای کنترل و حفاظتی و همچنین تکمیل ساختمان کنترل، این پروژه به پیشرفت 90 درصدی رسیده و نصب تجهیزات در مراحل انتهایی خود است.

خردنیا اظهار داشت: طی انجام طراحی‌های اولیه، با توجه به آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی فاز سوم پارک فناوری پردیس، برآورد ظرفیت مورد نیاز برق در فاز سوم نیز در دستور کار مشاور پروژه قرار گرفت و تامین ظرفیت برق مورد نیاز این فاز نیز در طراحی اولیه منظور شد.

وی اضافه کرد: همچنین، با تغییر طرح و محل اجرای پروژه، امکان توسعه ترانسفورماتور سوم نیز در پروژه گنجانده شد که در ماه‌های آتی با راه‌اندازی و بهره‌برداری از این پروژه، تامین انرژی مازاد برق مورد نیاز فازهای اول، دوم و سوم پارک فناوری پردیس با ظرفیت کامل صورت می‌پذیرد و عملا یکی از دغدغه‌های پارک برای توسعه‌های آتی خود در تامین انرژی مورد نیاز رفع خواهد شد.

مشاور رئیس و قائم مقام معاون فنی و مهندسی پارک از شروع فاز چهارم این پروژه خبر داد و گفت: این مرحله با هدف توسعه فیدر سوم ترانسفورماتور و افزایش ظرفیت این پست تا 120 مگا ولت آمپر، آغاز شده است. اسناد مناقصه فاز چهارم توسط مشاور این پروژه، در دست تهیه است تا با برگزاری مناقصه به‌صورت EPC، پیمانکار پروژه تعیین و فرآیند طراحی و تامین تجهیزات پروژه تا پایان سال جاری آغاز شود.

وی افزود: تامین مالی این پروژه از محل مشارکت بخش عمومی و خصوصی تامین می‌شود و ظرفیت پست 63/20 کیلوولت محدود است. با توجه به این نکته‌ها از کلیه شرکت‌های مستقر در اراضی پارک که با توجه به برنامه‌های آتی خود نیازمند افزایش ظرفیت برق خود هستند، دعوت می‌شود به‌منظور مشارکت در این پروژه حداکثر تا 99/11/08 درخواست خود را برای ستاد پارک، ارسال کنند.

شایان ذکر است آقای مهندس میر با شماره داخلی 2405 و در ساعات اداری آماده پاسخگویی به سوالات و ابهامات احتمالی متقاضیان است.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir