رویـدادهـا

با هدف توسعه همکاری های دوجانبه صورت گرفت؛

بازدید هیئت منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر از پارک فناوری پردیس

بازدید هیئت منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر از پارک فناوری پردیس

با دیگران به اشتراک بگذارید

هیئت متشکل از سید امیر شهیدی نیا مدیر عامل، غلامرضا کشکولی معاون پژوهشی و پیر بدلی مدیر برنامه‌ریزی و مطالعات بررسی سرمایه‌گذاری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر، با هدف توسعه همکاری‌های دوجانبه از پارک فناوری پردیس بازدید کردند.

به گزارش روابط‌عمومی پارک فناوری پردیس در این بازدید ابتدا، جلسه‌ای با حضور مدیران منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با مدیران فناوری پردیس برگزار شد.
در این جلسه مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس، اکبر قنبرپور معاون توسعه نوآوری پارک، احمد عسگری مدیرکل سرمایه گذاری و بومی سازی فناوری پارک و سید امیر شهیدی نیا مدیر عامل، غلامرضا کشکولی مدیر پژوهش و فناوری و پیر بدلی مدیر برنامه ریزی و سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی حضور داشتند.
در این جلسه ابتدا مهدی صفاری نیا رییس پارک فناوری پردیس به معرفی فعالیت های پارک از گذشته تا به امروز پرداخت. همچنین رسالت ها و وظایف مختلف پارک فناوری پردیس را نیز تشریح کرد.
در ادامه اکبر قنبرپور معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس به معرفی محورهای مختلف وظایف ملی و بین‌المللی پارک پرداخت.
قنرپور در ادامه به برنامه های مختلف پارک فناوری پردیس در زمینه ارتباط میان صنعت و شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها اشاره کرد.
همچنین احمد عسگری مدیرکل سرمایه گذاری و بومی سازی فناوری پارک فناوری پردیس اقدامات اجرایی و میدانی اداره کل سرمایه‌گذاری و بومی سازی فناوری در صنایع پتروشیمی را مطرح و اقدامات انجام شده و دستاوردهای حاصل شده از این همکاری ها را معرفی کرد.
به گفته عسگری یکی از اهداف تفاهم نامه پارک فناوری پردیس و منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تسهیل حضور شرکت ها در این منطقه ویژه بود تا زمینه حضور عملیاتی و صنعتی شرکت های دانش بنیان در پتروشیمی ها مهیا شود. داخلی سازی و ارزش‌آفرینی، رشد علم، توسعه اقتصادی و کمک به رشد صنعت داخلی با ایجاد ارزش افزوده در منطقه از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.
در ادامه غلامرضا کشکولی مدیر پژوهش منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: حضور واحدهای پژوهش و فناوری پتروشیمی ها در پارک فناوری پردیس می تواند به رشد این صنعت کمک کند.
او اظهار داشت امیدواریم بستر حضور این واحدها در پارک فناوری پردیس مهیا شود، زیرا این واحدها می‌توانند در صورت حضور در پارک علاوه بر رفع نیلزهای فناورانه، برای جذب نیروی انسانی متخصص مورد نیاز از پارک فناوری پردیس کمک بگیرند که به نوعی اشتغال زایی بیشتر در پارک نیز کمک خواهد کرد.
همچنین پیر بدلی مدیر برنامه ریزی و مطالعات سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی، طرح های اقتصادی این منطقه را معرفی و فرصت های سرمایه گذاری در این منطقه را نام برد. او گفت: پارک فناوری پردیس می‌تواند با برگزاری رویدادهای مختلف در زمینه فرصت های سرمایه گذاری به منطقه اقتصادی ماهشهر کمک کند.
به گفته پیربدلی برگزاری نمایشگاه‌های مشترک با منطقه اقتصادی در ماهشهر از جمله نمایشگاه های تخصصی ابزار دقیق، نمایشگاه های مواد شیمیایی و نمایشگاه های ساخت داخل از جمله این فرصت های نمایشگاهی است که به صورت هدف محور می تواند در مواقع مختلف برگزار شود.
او افزود: برگزاری نمایشگاه های فصلی یا سالیانه از دیگر مواردی است که می تواند به رشد همکاری های دوطرفه بین پارک فناوری پردیس و منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی کمک کند.
سید امیر شهیدی نیا مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر نیز در این نشست گفت: استفاده از ظرفیت واحدهای پژوهش فناوری شرکت‌های پتروشیمی در شرکت های دانش بنیان پارک فناوری پردیس از موارد مهم برای توسعه همکاری های دوجانبه است.
او ادامه داد: برگزاری تورهای دوجانبه در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر و پارک فناوری پردیس از موارد اشاره شده در توافقنامه همکاری دو طرفه است که باید بیشتر مورد توجه دو طرف قرار گیرد.
به گفته شهیدی نیا تاکنون ۲۶ فناوری در حوزه پتروشیمی با کمک واحدهای پژوهش فناوری در منطقه پتروشیمی ماهشهر بومی شده است و ۱۰ محصول هم به کمک این واحدهای پژوهش، تولید داخلی شده است. همچنین ۱۱ قرارداد پژوهش فناوری نیز به ثبت رسیده است.
گفتنی است بعد از تور بازدید شرکتهای دانش بنیان پارک فناوری پردیس از منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر ۶ پروژه فناورانه بین پارک فناوری پردیس و شرکت‌های پتروشیمی ماهشهر شکل گرفته است.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir