رویـدادهـا

با همکاری پارک فناوری پردیس؛

تفاهم نامه طرح توانمند سازی صدف با دانشگاه شهید بهشتی به امضا رسید

تفاهم نامه طرح توانمند سازی صدف با دانشگاه شهید بهشتی به امضا رسید

با دیگران به اشتراک بگذارید

آیین امضای چهارمین دوره طرح توانمند سازی صدف در پارک فناوری پردیس برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی پارک فناوری پردیس، با حضور مجتبی جباری‌پور مدیرکل ترویج و توسعه خوشه‌های نوآوری پارک فناوری پردیس، محسن ابراهیمی‌مقدم رئیس دانشکده کامپیوتر دانشگاه شهید بهشتی، مجتبی وحیدی معاون پژوهشی دانشکده کامپیوتر و امیر عاشوری مجری طرح صدف، آیین امضای تفاهم نامه چهارمین دوره طرح توانمندسازی صدف برگزار شد.
جباری‌پور در این نشست با بیان آغاز چهارمین دوره طرح صدف با مشارکت دانشگاه شهید بهشتی، به ویژگی‌های طرح صدف اشاره کرد و اظهارداشت: بیکاری فارغ التحصیلان و مهاجرت نخبگان دو موضوع بسیار مهم بود که با اجرای طرح صدف در کشور در تلاش هستیم تا حد زیادی به این موضوعات کمک کنیم.
مدیرکل ترویج و توسعه خوشه‌های نوآوری پارک فناوری پردیس افزود: علاوه بر اجرای این طرح در تهران با مشارکت دانشگاه شهید بهشتی، این طرح در ناحیه نوآوری پردیس با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم فناوری پردیس برگزار می‌شود و در ۱۵ استان دیگر نیز با همکاری پارک های فناوری و بنیادهای نخبگان کشور اجرایی خواهد شد.
جباری پور با بیان اینکه یکی از اهداف دیگر این طرح کمک به اکوسیستم فناوری و نوآوری در کشور است، یادآور شد: اجرای طرح صدف در همه رشته‌ها و ویژه فارغ‌التحصیلان و دانشجویان مستعد است و بزودی این طرح با همکاری آموزش پرورش، ویژه دانش آموزان کشور نیز برگزار می‌شود.
وی همچنین اظهارداشت: حدود ۴۰ درصد دانشجویان طرح توانمندسازی ناحیه نوآوری پردیس وارد شرکت‌های پارک فناوری پردیس شده‌اند.
ابراهیمی مقدم نیز در این جلسه با بیان اینکه «صدف» طرح بسیار خوبی برای آماده سازی دانشجویان جهت ورود به بازار کار است، گفت: جای خالی چنین طرحی در سیستم‌های آموزشی محسوس بود. ایشان همچنین به ظرفیت بالای دانشگاه شهید بهشتی به عنوان یکی از دانشگاه‌های پیشرو در همکاری با طرح صدف اشاره داشتند.
وی تاکید کرد: سال گذشته تعدادی از دانشجویان شهید بهشتی از طریق طرح صدف جذب بازار کار شدند و امسال نیز از طریق ثبت نام در سامانه طراحی شده، دانشجویان دانشگاه امکان حضور در طرح را خواهند داشت.
عاشوری نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ها و موفقیت های کسب شده طرح صدف اظهار داشت: در طرح صدف به شناسایی استعدادهای دانشجویان و توانمند سازی آنها پرداخته می شود و امضای تفاهم نامه امروز مختص دانشگاه شهید بهشتی بود که در چهار فاز اصلی شخصیت شناسی و آزمون‌های شخصیت شناسی، مهارت افزایی در حوزه مهارت‌های نرم، طراحی مسیر زندگی، آشنایی با اکوسیستم فناوری و نوآوری و انتقال تجربه افراد موفق در زیست بوم نوآوری و در انتها فرصت‌های کارآموزی اجرا می‌شود.
گفتنی است، در پایان این نشست، اعضای دانشگاه شهید بهشتی از فعالیت چند شرکت مستقر در پارک فناوری پردیس بازديد کردند.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir