رویـدادهـا

با هدف ترسیم مسیر آینده حرفه‌ای و شغلی دانشجویان؛

تفاهم‌نامه اجرای طرح صدف در دانشگاه شهید بهشتی امضا شد

تفاهم‌نامه اجرای طرح صدف در دانشگاه شهید بهشتی امضا شد

با دیگران به اشتراک بگذارید

تفاهم‌نامه میان پارک فناوری پردیس و دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر دانشگاه شهید بهشتی برای همکاری در برگزاری سومین دوره طرح توانمندسازی صدف امضا شد.

به گزارش روابط‌عمومی پارک فناوری پردیس، سومین دوره طرح توانمندسازی شغلی صدف با هدف، ایجاد انگیزه و توانمندسازی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه شهید بهشتی به منظور کمک به نقش‌آفرینی موثر آن‌ها در اکوسیستم فناوری و نوآوری و طراحی مسیر آینده حرفه‌ای و شغلی بر اساس استعدادها و ویژگی‌های هر فرد در جهت تسهیل ورود ایشان به بازار کار (زیست بوم کسب وکار) اجرا می‌شود.

 

آموزش کار در فضای استارت‌آپی و کارآفرینی

مدیر کل ترویج و توسعه خوشه‌های نوآوری پارک فناوری پردیس در این مراسم گفت: پارک فناوری پردیس با توجه به ماموریت‌هایی که دارد تمایل به همکاری با دانشگاه‌های مختلف را دارد و این ظرفیت بزرگی را برای ما ایجاد می‌کند که به دنبال هم‌افزایی با دانشگاه‌ها باشیم.

وی ادامه داد: دانشگاه خروجی اصلی دارد و آن نیروی انسانی و منابع انسانی مستعد می‌باشد که برای کسب و کارهای نوآورانه کشور یک نیاز جدی است.

وی تاکید کرد حدودا ۳۰ درصد شرکت‌های حاضر در پارک در حوزه فناوری‌ اطلاعات‌ و ارتباطات فعالیت دارند و بسیاری از شرکت‌های دیگر هم با این حوزه در ارتباط هستند. در همین راستا دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر ظرفیت مناسبی برای تعریف همکاری‌های بیشتر دارد.

مدیر کل ترویج و توسعه خوشه‌های نوآوری پارک فناوری پردیس تاکید کرد: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد، بسیاری از دانشجویان با اصول اولیه کار در شرکت‌ها آشنا نیستند و به موضوعات غیر فنی اشراف ندارند. برای مثال یک فرد باید توانایی حل مسئله، برقراری ارتباط در محیط کار، آشنایی به فنون مذاکره و تفکر سیستمی داشته باشد که در دنیا به نام مهارت‌های نرم شناخته می‌شوند. مهارت‌های فنی را می‌شود کم کم و در حین کار آموزش داد؛ اما مهارت‌های نرم نیاز جدی برای کسب و کارها است، به همین دلیل در دوره‌های مختلف، آموزش مهارت‌های نرم گذاشتیم.

جباری پور گفت: صدف مخفف واژه‌های صنعت، دانشگاه و فناوری است که امید است این هم افزایی اتفاق بیفتد. البته هدف طرح صدف کارآفرین کردن تمامی دانشجویان نیست و قرار نیست تمامی دانشجویان و فارغ التحصیلان استارت‌آپ راه‌اندازی کنند؛ بلکه طرح صدف تلاش می‌کند تا به افراد کمک کند نقش آفرینی موثری در اکوسیستم فناوری و نوآوری داشته باشند.

 

طرح صدف کمک بسیار زیادی به آینده شغلی جامعه خواهد کرد

رییس دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر دانشگاه شهید بهشتی نیز در این مراسم گفت: متاسفانه برخی دوره‌های آموزشی ضعف کاربردی دارند و آموزش‌های لازم برای حضور دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی در بازار کار به آن‌ها داده نمی‌شود.

محسن ابراهيمي مقدم ادامه داد: به همین دلیل دانشگاه برنامه‌ریزی‌هایی انجام داد و دروسی در این زمینه به برنامه‌های آموزشی  اضافه شد تا فارغ التحصیلان دانشگاه با اولیه های حوزه کار و بازار کار آشنا شوند.

رییس دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر دانشکاه شهید بهشتی، تاکید کرد: قطعا برگزاری دوره‌ها و طرح‌هایی مانند طرح صدف کمک بسیار زیادی به آینده شغلی جامعه خواهد کرد. این موضوع دقیقا همراستا با سیاست‌های نظام است و وزارت علوم به شدت دنبال ایده‌های مشابه این طرح بود.

وی با تاکید بر اینکه امید است با اجرای این طرح گام کوچکی در راستای کمک به دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه داشته باشیم، گفت: با توانمندسازی دانشجویان می‌توانیم در پروژه‌های مختلف همکاری‌های مثبتی با شرکت‌ها داشته باشیم.

 

آشنایی دانشجویان با اکوسیستم کارآفرینی

معاون پژوهشی دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر دانشگاه شهید بهشتی در ادامه این برنامه گفت: خوشبختانه در دانشکده علوم کامپیوتر دانشجویان توانمندی وجود دارند که از نظر تخصص‌های مختلف تحصیلی جایگاه ویژه‌ای دارند؛ اما در بحث‌های مختلف ورود به بازار کار با مشکل جدی روبه رو هستند.  

مجتبی وحیدی ادامه داد: کار ارزنده پارک فناوری پردیس با همکاری دانشگاه شهید بهشتی این است که آموزش‌های  لازم برای ورود به بازار کار را در کنار مباحث تخصصی ارایه می‌کند.

وی افزود: این دوره‌های آموزشی به دانشجویان کمک می کند در وهله اول امکان خودشناسی فردی را پیدا کنند و بر اساس آن ویژگی‌ها مسیر شغلی  مورد نظرشان را تعیین کنند.

استاد دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد: قرار نیست تمامی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان وارد فضای استارت‌آپی شوند. برخی از این افراد پتانسیل کارمند دانشی شدن را دارند. این دوره‌ها به دانشجویان کمک می کنند با اکوسیستم فناوری و نواوری آشنا شوند. همچنین افراد در این فضا با شرکت‌های دانش بنیان و فضای استارت‌آپی آشنا می شوند و به عنوان نیروی کار به بازار معرفی می‌شوند.

 

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir