رویـدادهـا

معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس در پاسخ به خبرنگاران مطرح کرد:

تیکاف و طرح صدف دو طرح مهم پارک برای کمک به اشتغال زایی در کشور

تیکاف و طرح صدف دو طرح مهم پارک برای کمک به اشتغال زایی در کشور

با دیگران به اشتراک بگذارید

معاون توسعه پارک فناوری پردیس می‌گوید ما برای دانشجویان و افرادی که به دنبال کارآفرینی هستند یا به دنبال فرصت های مناسب شغلی می‌گردند، طرح توانمندسازی صدف و طرح تیکاف را برگزار می کنیم.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، اکبر قنبرپور گفت: طرح توانمندسازی صدف برنامه ای است که با همکاری دانشگاه‌ها و پارک اجرا می‌شود. امسال نیز با همکاری مناسب دانشگاه‌های کشور، حدود 1000 نفر در این طرح شرکت کرده‌اند.

او ادامه داد: ما در طرح توانمندسازی صدف به داشتن یا نداشتن ایده از طرف دانشجو یا کارآفرین کاری نداریم، بلکه هدف ما از اجرای این برنامه شناخت شغلی است. این طرح به افراد توانمندی و شناختی ارائه می‌دهد تا بفهمند چه توانایی برای کار کردن دارند.

قنبرپور افزود: ما در طرح توانمندسازی صدف به افراد آموزش می دهیم که توانایی آنها چیست. این طرح به افراد نشان می دهد که برای چه کاری مناسب هستند مثلاً اینکه یک فرد توانایی هیات علمی شدن یا کارآفرین شدن را دارد.

معاون توسعه پارک فناوری پردیس گفت: ما در طرح توانمند سازی صدف به دنبال آموزش مهارت‌های نرمی هستیم که معمولاً در دانشگاه‌ها تدریس نمی شود. در دانشگاه‌ها آموزش تخصصی به دانشجویان ارائه می‌شود اما ما به دنبال آموزش مهارت ها هستیم.

او ادامه داد: در این طرح ما به دنبال آموزش نحوه مذاکره، انجام مکاتبات اداری، رزومه نویسی و تعاملات موثر کاری هستیم و با آموزش این مهارت ها در پایان طرح برای افراد متقاضی کارنامه شناخت شغلی صادر می کنیم.

 

تیکاف زمینه ای برای رشد ایده های نوین کارآفرینی

معاون توسعه پارک فناوری پردیس گفت: در برنامه تیکاف ما یک مرحله پا را فراتر گذاشته ایم و به دنبال شناسایی افرادی هستیم که یک ایده مناسب برای ایجاد کسب و کار و کارآفرینی هستند.

اکبر قنبرپور ادامه داد: ما در این طرح پس از شناسایی افراد و ایده ها، در مرحله اول یک بررسی فنی روی آن ایده انجام می دهیم، زیرا بسیاری از ایده ها اگرچه خوب هستند اما مدل کسب و کاری و بازار مناسبی ندارند و در نهایت به تولید و سود مناسب هم ختم نمی‌شوند و به همین دلیل برای سرمایه‌گذاران جذاب نیستند.

او افزود: ما ایده های جدید و موثر را بررسی می‌کنیم و اگر نیاز به تغییراتی باشد به فرد صاحب ایده مشاوره هایی ارائه می دهیم. در واقع تیکاف به فرد صاحب ایده کمک هایی برای شناخت جامع در زمینه رشد و بالندگی ایده‌اش می‌دهد و تا به ثمر رسیدن این ایده، راهنمایی های تخصصی ادامه دارد.

قنبرپور گفت: مشاوره های ما در زمینه های فنی و کسب و کاری است. همچنین در زمینه قوانین کاری و ایجاد یک تیم قوی برای به ثمر نشستن ایده هم کمک و مشاوره به افراد و شرکت ها ارائه می دهیم.

 

بررسی تخصصی 95 ایده برای به ثمر نشستن در سال 1400

معاون توسعه پارک فناوری پردیس گفت: امسال در طرح تیکاف ۹۵ ایده را مورد بررسی قرار دادیم. این تیم ها بهترین هایی بودند که برای همکاری به ما پیشنهاد شدند و در نهایت ۱۵ طرح به سرمایه‌گذاران معرفی خواهند شد.

قنبرپور ادامه داد: برای رسیدن به این ۹۵ طرح بیش از ۲۵۰۰ ایده به پارک فناوری پردیس معرفی شد. البته همه آنها مشاوره‌های خوبی دریافت کردند و بعضی از آنها هم اکنون در خارج از پارک در حال تجاری سازی هستند.

 

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir