رویـدادهـا

مدیرعامل شرکت برگزیده جایزه انتقال فناوری TTA2021 مطرح کرد:

جایزه انتقال فناوری زمینه ساز توسعه همکاری‌ اقتصادی هشت کشور اسلامی می‌شود

جایزه انتقال فناوری زمینه ساز توسعه همکاری‌ اقتصادی هشت کشور اسلامی می‌شود

با دیگران به اشتراک بگذارید

امیر فرشنچی مدیرعامل شرکت آریوژن فارمد که طرح انتقال فناوری شرکتش موفق به کسب جایزه انتقال فناوری TTA2021 شد، می گوید جایزه انتقال فناوری فرصت بسیار ویژه‌ای برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و تعاملات کشورهای اسلامی D8 است اما آن طور که باید از دیدگاه دیپلماسی و اقتصادی به آن توجه نمی شود.
جایزه انتقال فناوری یکی از ابتکارات پارک فناوری پردیس به عنوان دبیرخانه شبکه تبادل و انتقال فناوری دی ۸ است. امسال نیز این جایزه با حضور ۴۱ طرح از کشورهای گروه D8 برگزار شد و طرح انتقال فناوری تولید داروی ضد سرطان بین کشورهای ایران و ترکیه، به عنوان طرح برتر جایزه انتقال فناوری TTA2021 انتخاب و طی مراسمی با حضور دبیر کل سازمان همکاری‌های اقتصادی دی-۸ در محل دبیرخانه این سازمان در استانبول ترکیه معرفی شد.
به این بهانه روابط عمومی پارک فناور پردیس گفتگویی با امیر فرشچی مدیرعامل این شرکت دارویی دانش بنیان داشته است که در ادامه می خوانیم.
امیر فرشنچی گفت: شرکت آریوژن فارمد تولید کننده داروهای بیولوژیک است و به واسطه دانش بنیان بودنش ارتباط خوبی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دارد. هرچند ما تا کنون همکاری مستقیمی با پارک فناوری پردیس نداشتیم اما به دلیل ارتباط با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با برخی طرح های اجرا شده توسط پارک پردیس آشناییم.
او ادامه داد: برای مثال نحوه آشنایی ما با گروه دی ۸ به سال ۲۰۱۵ و معرفی جایزه انتقال فناوری از طرف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به ما بود. ما همان سال در این جایزه شرکت کردیم در سال ۲۰۱۶ نیز به دلیل انتقال فن آوری مان به کشور مالزی برنده این جایزه شده ایم و امسال خوشبختانه برای دومین بار است که برنده جایزه انتقال فناوری هشت کشور در حال توسعه اسلامی می شویم.
مدیرعامل شرکت آریوژن فارمد گفت: طرح ما انتقال تکنولوژی تولید 2 داروی بیوتکنولوژی شرکت آریوژن فارمد به یک شرکت کشور ترکیه بود. این دو دارو برای درمان انواع سرطان ها مورد استفاده قرار می گیرند و فناوری تولید آن در دنیا در اختیار 2 تا 3 شرکت پیشرفته دارویی است.
فرشچی ادامه داد: تولید این داروها از پیچیدگی بسیار بالایی برخوردار است و ما این فناوری را به صورت کامل از مراحل اولیه تا مرحله آخر تولید در اختیار شرکت ترک برای تولید دارو در کشور ترکیه انتقال داده ایم.
او معتقد است جایزه انتقال فناوری بستر ویژه‌ای برای توسعه کشورهای اسلامی D8 است اما آن طور که باید از دیدگاه دیپلماسی و اقتصادی به آن توجه نمی شود.
ضرورت حمایت مالی و معنوی از طرح های برتر
فرچی افزود: این هشت کشور در کنار هم جمعیت بسیار بالایی دارند، بنابراین نیازهای فراوانی هم خواهند داشت. بنابراین تبادل فناوری و هم افزایی بین آنها می تواند به رفع این نیازها کمک کند. تبادل فناوری بین این کشورها، می‌تواند به توسعه دانش و تامین کالاهای مورد نیاز کشورهای عضو کمک شایانی کند. این موضوع نیازمند برنامه‌ریزی‌های کلان سیاسی و اقتصادی در تمام کشورهای این گروه است.
مدیرعامل شرکت آریوژن فارمد گفت: برای بهبود برگزاری این جایزه توجه به بعد اقتصادی آن که پرداخت ۵ هزار دلار است به تنهایی کافی نیست، بلکه باید قرارداد انتقال فناوری که به عنوان طرح برتر انتخاب می شود، زمینه فروش در تمام کشورهای عضو گروه D8 را پیدا کند.
فرشچی ادامه داد: تسهیلگری برای فروش طرح برتر در این هشت کشور اسلامی و کمک به روند صادرات آن محصول، به عنوان طرحی که دارای ویژگی های منحصر به فرد است، می تواند نیازهای مختلفی را در تمام این کشورها بر طرف کند.
او افزود: بنابراین اگر تمام این هشت کشور از آن کالا یا ایده استفاده کنند و مورد حمایت آن ها قرار گیرد، برگزاری دوره های بعدی جایزه انتقال فناوری جذابیت بیشتری برای حضور شرکت‌های مختلف برای اراده طرح ها، ایده ها و کالاهایشان خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir