رویـدادهـا

سامان جهانبخشی، فناور برتر پارک فناوری پردیس مطرح کرد:

خروجی‌های فناورانه پارک فناوری پردیس تحریم پذیر نیست

خروجی‌های فناورانه پارک فناوری پردیس تحریم پذیر نیست

با دیگران به اشتراک بگذارید

سامان جهانبخشی مدیر مرکز فناوری شرکت مپصا که در دهمین مراسم معرفی پیشکوستان پارک فناوری پردیس به عنوان فناور برتر معرفی شد می گوید تجاری سازی محصولات فناورانه پارک فناوری پردیس به کمک دولت راه مناسبی برای درآمدهای بین المللی است زیرا صنعت، تحریم پذیر نیست و زمینه ساز توسعه کشور است.

به گزارش روابط‌عمومی پارک فناوری پردیس، دهمین آیین تجلیل از پیشکسوتان عرصه فناوری پارک فناوری پردیس 18 بهمن ماه با حضور فناوران پارک، همزمان با دهه فجر برگزار شد. «سامان جهانبخشی» مدیر مرکز فناوری شرکت «مپصا» یکی از فناوران برتر پارک فناوری پردیس در سال 1400 بود که از او در دهمین مراسم معرفی پیشکوستان پارک فناوری پردیس قدردانی شد. او متولد 1367 در تهران و دارای دکترای مهندسی نفت دانشگاه صنعتی شریف می باشد.
سامان جهانبخشی گفت: شرکت مپصا در زمینه تحقیقات بالادستی مهندسی نفت فعالیت می کند و مرکز فناوری این شرکت در زمینه توسعه نرم افزارهای تخصصی مهندسی نفت فعالیت دارد. محصولات مختلف شرکت ما به شرکت های دولتی حوزه نفت فروخته شده و محصولات دیگری نیز در دست توسعه داریم که امیدواریم با حمایت مسئولان و تلاش و پشتکار اعضای تیم به نتیجه رسیده و در چرخه تجاری سازی قرار گیرد.
او ادامه داد: تاکنون حمایت های مختلفی از پارک فناوری پردیس دریافت کرده‌ایم، این کمک ها در زمینه عقد قرارداد ها، تبلیغات و معرفی ما به شرکت‌های دولتی و کارفرمایان بخش دولتی و همچنین ارائه محیطی برای آزمایشگاه شرکت در پارک است. همچنین وجود پشتیبان های مختلف در پارک فناوری پردیس از دیگر کمک های موثر در توسعه فعالیت هایمان است. برای مثال در زمینه فروش محصولاتمان با عنوان ساخت بار اول، پارک فناوری پردیس مسیرهای مناقصه را برای ما بسیار راحت‌تر کرده و فروش ما را به شرکت‌های دولتی بسیار تسهیل می‌کند.
مدیر مرکز فناوری شرکت «مپصا» گفت: تیم ما در زمینه تولید نرم افزار های مهندسی نفت متشکل از افراد بسیار جوانی است که زمینه ها و استعداد فراوانی در توسعه این حوزه کاری دارند. اگر در زمینه توسعه نرم‌افزار، حمایت‌های دولتی بیشتری از ما صورت بگیرد، می توانیم آن را به صنعت سودآور برای کشور تبدیل کنیم. موارد مشابه چنین موضوعی در کشورهای هند و ویتنام رخ داده و تجاری سازی محصولات به کمک دولت، زمینه فروش بیشتر و درآمدزایی را ایجاد کرده است.
به گفته جهانبخشی این صنعت تحریم پذیر نیست، زیرا شما می توانید با استفاده از یک فرد نخبه و یک سیستم کامپیوتری در فضای بسیار اندک، خروجی و محصولی داشته باشید که نمونه آن در هیچ کجای دنیا به چشم نمی خورد و از برترین نرم افزارهای روز دنیا چیزی کم ندارد.
او تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با کمک کارفرماها، پارک فناوری پردیس و دولت محصولاتمان را به فروش برسانیم و گردش مالی لازم برای رونق کسب و کارمان را به دست آوریم.
او در پایان تاکید کرد: در مواجهه با مشکلات فراوان داخلی کشور توصیه من این است که جوانان نخبه در برخورد با ناملایمات و مشکلات موجود در مسیرهای پیشرفت زود ناامید نشوند. به نظر من همیشه رفتن و ترک کردن کشور ساده ترین راه برای حل مشکلات است. باید توجه داشت می توان با یک کار دسته جمعی و کمی تلاش و سختی کشیدن به دستاوردهای بزرگی در داخل کشور با وجود همه سختی ها و مشکلات دست یافت.
گفتنی است خدابخشی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و داری 13 مقاله نمایه شده در نشریات ISI، علمی و پژوهشی وکنگره ملی می باشد. همچنین موفق به دریافت 2 جایزه آموزشی و پژوهشی از بنیاد ملی نخبگان شده است.

آلبوم تصاویر
ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir