رویـدادهـا

مدیر مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر در نشست مدیران مراکز رشد کشور خبر داد:

فعالیت مراکز رشد بوشهر با توجه به اقلیم هر منطقه به شکل تخصصی است

فعالیت مراکز رشد بوشهر با توجه به اقلیم هر منطقه به شکل تخصصی است

با دیگران به اشتراک بگذارید

مدیر مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر در نشست سراسری مدیران مرکز رشد کشور که در پارک فناوری پردیس برگزار شد، از فعالیت مراکز رشد بوشهر با توجه به اقلیم هر منطقه به شکل تخصصی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، محمد محمدی مدیر مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر در نشست سراسری مدیران مرکز رشد سراسرکشور که در پاک فناوری پردیس برگزار شد، با اشاره به فعالیت 6 مرکز رشد مستقل و 2 مرکز رشد مشترک در استان بوشهر گفت: با توجه به اقلیم هر منطقه، فعالیت هر مرکز رشد در این استان به سمت فعالیت تخصصی برنامه ریزی شده است؛ به گونه ای که با توجه به اقلیم هر منطقه از این استان، مراکز رشد در حوز های تخصصی کشاورزی، نفت و گاز و پتروشیمی و زیست فناوری مشغول فعالیت هستند.

محمدی گفت: به عنوان نمونه از 12 سال قبل، برنامه ریزی تخصصی در حوزه زیست فناوری در یکی از مراکز رشد بوشهر صورت گرفت و با توجه به اقلیم منطقه و پیگیری های صورت گرفته، امروز استان بوشهر بزرگترین تولید کننده جلبک اسپرولینا به عنوان ماده اولیه صنایع غذایی انسانی، غذای دام و محصولات آرایشی بهداشتی است.

وی با اشاره به ماهیت مراکز رشد گفت: مراکز رشد در حقیقت پرچم داران تبدیل علم به فناوری هستند و زیرساخت‌های این مراکز باید در جهت تسهیل این فرایند ایجاد شود.

محمدی گفت: 167 شرکت در پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر مستقر هستند. همچنین در حال حاضر 47 شرکت دانش بنیان در استان بوشهر مشغول فعالیت هستند که از این تعداد، 36 شرکت در پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر مستقر هستند.

وی  گفت: فعالیت هر مرکز با توجه اقلیم منطقه خود و تمرکز زدایی از مرکز می‌تواند به رشد و توسعه مراکز رشد و شرکت‌های مستقر در آنها کمک کند. همچنین این موضوع می تواند به اشتغال زایی و گردش مالی استان ها کمک کند.

محمدی همچنین برگزاری نشست مدیران مراکز رشد در پارک فناوری پردیس و آشنایی با مرکز رشد فناوری نخبگان این پارک را موقعیت مناسبی برای رشد و ارتقاء مراکز رشد برشمرد.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir