رویـدادهـا

مدیرعامل یکی از شرکت‌های برتر پارک؛

مدیریت ثابت، نقطه کلیدی پیشرفت پارک فناوری پردیس است

مدیریت ثابت، نقطه کلیدی پیشرفت پارک فناوری پردیس است

با دیگران به اشتراک بگذارید

مدیریت ثابت و فضای زیبا و آرام پارک فناوری پردیس از عوامل موثر رشد شرکت های پارک‌ فناوری پردیس بوده است.

شرکت مهندسی توان پژوهان فناور پاسارگاد یکی از شرکت‌های برتر پارک در سال 1400 است که در بیستمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس در مهر ماه 1401 معرفی شد. احمد نیک‌روش مدیرعامل این شرکت در گفتگو با خبرنگار پارک فناوری پردیس، در خصوص نوع فعالیت‌ها و دلایل رشد این شرکت دانش بنیان گفت: شرکت «توان پژوهان فناور پاسارگاد» در حوزه الکترونیک و نرم افزار فعال است و به دلیل رشد ۳ برابری درآمد سالانه شرکت در سال 1400، موفق به کسب عنوان «شركت برتر پارک درشاخص توسعه اقتصادی» شد.
وی افزود: شرکت مهندسی توان پژوهان از سال ۱۳۷۴ توسط جمعی از دانش آموختگان دانشکده فنی دانشگاه تهران فعالیت خود را آغاز کرد و با تکیه به ظرفیت‌های بالای علمی و فنی خود و با محوریت دانش الکترونیک قدرت توانست در مدت کوتاهی رشد قابل توجهی نماید و سهم بازار بسیار خوبی را در حوزه فعالیت خود در داخل کشور کسب نماید و محصولاتش جایگزین مناسبی برای محصولات مشابه خارجی گردد، به طوریکه هم اکنون محصولات این شرکت سهم بزرگی از بازار ایران را در اختیار دارد.
وی با بیان اینکه حضور و فعالیت در پارک فناوری پردیس کمک بزرگی به رشد آنها داشته، اظهار داشت: پارک فناوری پردیس فضای بسیار دلنشین و آرامش‌بخشی برای کار دارد و طی این سال‌ها در مسیر رفت و برگشت همیشه برای من زیبا و لذت بخش بوده و رمز موفقیت پارک فناوری پردیس نیز وجود یک مدیر ثابت بوده که اشراف دقیقی به امور پارک دارد.
نیک روش در ادامه يادآور شد: شرکت مهندسی توان پژوهان فناور پاسارگاد اگرچه به طور رسمی در سال 1391 تأسیس گردید اما در واقع، سابقه فعالیت این شرکت به سال 1374 برمی گردد، یعنی زمانی که جمعی از دانش آموختگان دانشکده فنی دانشگاه تهران شرکتی را به نام شرکت مهندسی کاوندیش سیستم تأسیس کردند و این مجموعه با اتکاء به ظرفیت بالای علمی وفنــی خود، توانست در مدت کوتاهی رشد قابل توجهی نماید و به طور خاص در دو حوزه‌ی تجهیزات پزشکی و تجهیزات الکترونیک قدرت، توجه مراکــز درمانی و صنایع کشور را به خود معطوف سازد و از آنجایی که این دو حوزه ی کاری، ماهیتاً تفاوت های زیادی داشتند، فعالیت های این شرکت در دو دپارتمان اصلی به نام‌های دپارتمان مهندسی پزشکی و دپارتمان مهندسی الکترونیک قدرت، انجام می شد.
وی تصریح کرد: در سال 1391 در پی رشد فعالیت‌ها و با هدف توسعه هرچه بیشتر، تصمیم گرفته شد که این دو دپارتمان به طور مستقل در شرکت‌های مجزا ادامه فعالیت دهند و دپارتمان مهندسی پزشکی در همان کاوندیش سیستم باقی ماند و دپارتمان مهندسی الکترونیک قدرت، تحت نام شرکت مهندسی توان پژوهان به کار خود ادامه داد. در حال حاضر نیز این دو شرکت با هیئت مدیره مشترک و با چارت عملیاتی مستقل، در دو ساختمان مجزا واقع در پارک فناوری پردیس به کار خود ادامه می‌دهند. این شرکت اولین شرکتی بوده است که در سال 1385 بطور کامل در پارک فناوری پردیس مسقر شده و جزو اولین شرکت‌هایی بوده است که در سال 92 از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان شرکت دانش‌بنیان شناخته شد.
وی ادامه داد: شرکت مهندسی توان پژوهان به پشتوانه ی 20 سال فعالیت خود در زمینه طراحی و تولید تجهیزات الکترونیک قدرت، اکنون اوّلین اینورتر خورشیدی متصل به شبکه ساخت ایران را تولید کرده است. این محصول دانش بنیان که بر اساس آخرین استانداردها و تکنولوژی روز دنیا طراحی و تولید شده است، مورد تأیید سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) نیز می‌باشد.
نیک‌روش افزود: براساس مصوبه ساتبا استفاده از این اینورتر در نیروگاه‌های خورشیدی خانگی مشمول تعرفه تشویقی بومی سازی فناوری خواهد شد و همچنین این دستگاه با بهره‌مندی از حداکثر جریان خروجی 25A، از قابلیت تزریق حداکثر توان 5KW حتی در شرایط ولتاژ شبکه 200V، برخوردار می‌باشد.
وی خاطرنشان کرد: این شرکت از معدود شرکت‌هایی است که به واسطه انجام پروژه‌های متعدد، مسیر «ایده تا محصول» را براساس استانداردهای مدیریت کیفیت ISO 9001 و استانداردهای فنی اروپا، مکرراً طی نموده و تجربیات بسیار ارزشمندی را در این خصوص اندوخته است.
مدیرعامل شرکت توان پژوهان در ادامه تاکید کرد: این شرکت دانش بنیان در زمینه طراحی و تولید تجهیزات الکترونیک قدرت پیشرفته تجربه درخشان و سابقه موفق در اجرای پروژه‌های طراحی و تولید انواع مبدل‌های قدرت است.
وی افزود: این شرکت دارای تأییدیه دانش بنیان تولیدی نوع یک از طرف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تیم R&D متشکل از مجرب ترین نخبگان و فارغ التحصیلان ممتازِ بهترین دانشگاه‌های کشور است.
وی گفت: این شرکت دارای تأییدیه انطباق با دایرکتیوها LVD, EMC و RoHS اتحادیه اروپا، برای محصولات منابع تغذیه DC، پروانه بهره‌برداری برای تولید منابع تغذیه و اینورترهای خورشیدی از وزارت صنعت، معدن و تجارت است و توسعه اقتصادی و کسب و کار نقطه رشد شرکت به عنوان یکی از برترین‌های پارک فناوری پردیس بوده است.

آلبوم تصاویر
ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir