رویـدادهـا

به همت پارک فناوری پردیس و شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی ایران

نشست تخصصی تاثیر نوآوری باز در زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی برگزار شد

نشست تخصصی تاثیر نوآوری باز در زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی برگزار شد

با دیگران به اشتراک بگذارید

همزمان با سومین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، نشست تخصصی تاثیر نوآوری باز در زنجیره ارزش این صنعت با هدف جریان سازی و توسعه استفاده از شرکت های دانش بنیان در زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی پارک فناوری پردیس، در این جلسه احمد عسگری مدیرکل سرمایه‌گذاری و بومی‌سازی فناوری پارک فناوری پردیس ضمن اشاره به ظرفیت های شرکت های دانش بنیان در توسعه زیرساخت‌های کشور گفت: پارک فناوری پردیس در اجرای پروژه های زیرساختی کشور به ویژه در صنعت نفت، تجربه و سابقه بسیار خوبی دارد؛ همچنین همکاری پارک با صنایع مختلف از جمله صنایع گاز و پتروشیمی نیز موفق بوده است.
در ادامه این جلسه گنجی عضو هیئت مدیره شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به ضرورت استفاده از شرکت های دانش بنیان در زنجیره ارزش اشاره کرد و گفت: لازم است که مجموعه شرکت صنایع پتروشیمی و هلدینگ‌ها و شرکت‌های مرتبط در این صنعت، این موضوع مهم را در دستور کار خود قرار دهند.
مچنین چگینی از دیگر اعضای هیئت مدیره شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به مدیریت نوآوری و فناوری و لزوم انجام فعالیت های فناورانه و نوآورانه در هلدینگ خلیج فارس اشاره کرد و انجام این موضوع مهم را در دستور کار مدیریت پژوهش و فناوری این شرکت قرار داد تا از حداکثر توان شرکت های دانش بنیان در افزایش زنجیره ارزش صنایع پتروشیمی استفاده شود.
همچنین در این نشست نسل های مختلف نوآوری مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت پیاده سازی نسل هفتم نوآوری که همان نوآوری توسعه یافته است، توسط پارک فناوری پردیس پردیس به مجموعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی جهت سیاست‌گذاری در طرح‌های پیشران و در زنجیره ارزش استفاده برای توسعه این صنعت پیشنهاد شد. موضوع حجم سرمایه‌گذاری شرکت ملی پتروشیمی در زیرساخت‌های کشور در حوزه صنعت پتروشیمی که در افق ۱۴۰۴ می بایست تامین شود نیز در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و به ضرورت استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان برای تامین این سرمایه گذاری اشاره شد.
پیشران‌های نوآوری و تاثیراتی که در فرآیندهای سازمانی یک شرکت دارند، جلوگیری از خام‌فروشی در صنعت پتروشیمی، توجه ویژه به استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان، توسعه لایسنس های زنجیره پایین دست و تبدیل محصولات میان دستی به محصولات انتهایی با کمک شرکت های دانش بنیان داخلی و ضرورت انجام موفق فرآیندهای اجرایی پیاده سازی نوآوری باز از جمله موضوعات دیگری بود که در این نشست به آن پرداخته شد.
گفتنی است، در این نشست بیش از ۴۰ نفر از مدیران شرکت های پتروشیمی از جمله شرکت پتروشیمی خلیج فارس، شرکت پتروشیمی تندگویان، شرکت پتروشیمی بندر امام، شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی و دیگر شرکت های مرتبط این صنعت حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir