رویـدادهـا

مدیر عامل بانک پاسارگارد در بیستمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس مطرح کرد:

نوآوری در بنگاه‌های کشور رهبری نیاز دارد

نوآوری در بنگاه‌های کشور رهبری نیاز دارد

با دیگران به اشتراک بگذارید

مجید قاسمی گفت: نوآوری بنگاه‌های کشور برای کسب توفیقات بیشتر رهبری و حاکمیت لازم دارد.

به گزارش روابط‌عمومی پارک فناوری پردیس دکتر مجید قاسمی مدیرعامل و نایب رئیس بانک پاسارگارد در بیستمین اجلاس سالیانه پارک با نگاهی به وضعیت نوآوری در کشور گفت: علم و جهل همیشه در کنار یکدیگر است و تمامی ندارد و در عرصه کسب دانش و نوآوری همیشه باید تلاش کنیم.
وی با اشاره به فرمایشات پیامبر اعظم اسلام و تبریک ایام ولادت وی خاطر نشان کرد: حضرت محمد ص بعنوان نافدترین پیامبر مزیت و برتری کسب علم و دانش را از عبادت محبوب تر می داند و این نشان دهنده جایگاه علم و دانش است.
قاسمی با بیان اینکه پایه نوآوری دانش و علم بوده با طرح این سوال که ما چقدر در حوزه علم و فناوری وقت و سرمایه می‌گذاریم؟ گفت: با بررسی جایگاه کشور از منظر شاخص های جهانی نوآوری به لحاظ دانش جزو بزرگترین کشورهایی هستیم که در این حوزه سیاست گذاری کرده ایم ودر سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و بحث دانش بنیان و اولین مناطق ماموریت اتاقهای فکر فناوری های پیشرفته است و ما در اسناد بالادستی کشوری ثروتمندیم.وی با اشاره به آمار جدول شاخص های جهانی نوآوری، رتبه ایران را در پیچیدگی بازار ۱۱ و در سرمایه گذاری انسانی و تحقیق و پژوهش ۵۴ اعلام کرد و گفت: بی شک ایران شان و جایگاه بالاتری در این بخش می تواند داشته باشد.وی در ادامه سخنرانی خویش سیاست های اجرایی کشور را در حوزه نواوری ابتر خواند و تصریح کرد: ایران در نوآوری خوشبختانه در سال ۲۰۲۲ با کسب رتبه ۳۵ ارتقا خوبی پیدا کرد و این نشان میدهد روند امیدوار کننده ای تاکنون طی شده است.وی همچنین با تاکید در مسئله نوآوری و حاکمیت بنگاه‌های کشور در این بخش گفت: برای کسب توفیقات بیشتر بنگاه های کشور در حوزه نواوری نیاز به حاکمیت دارند .
وی در پایان به چالش های نوآوری در سازمان ها اشاره کرد و اظهارداشت: از جمله این موانع می توان به عدم توسعه فرهنگ نوآوری، ترجیح نوآوری های زودبازده نسبت به‌ نوآوری های بلند مدت و پایدارو عدم برخورداری سازمان از زیست بوم نوآوری اشاره کرد.
وی همچنین عدم تعین متولی در سازمان ها را در این چالش ها موثر دانست و افزود: مقاومت در مقابل تغیر و رانده شدن نوآوری به حوزه ها ی حاشیه ای کسب و کار از دیگر مضرات مسیر رشد و نوآوری سازمانی است.

 

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir