رویـدادهـا

رییس شبکه تبادل و انتقال فناوری D8؛

هدف از تاسیس شبکه D8 TTEN، توسعه همکاری‌های فناورانه بین کشورهای عضو است

هدف از تاسیس شبکه  D8 TTEN، توسعه همکاری‌های فناورانه بین کشورهای عضو است

با دیگران به اشتراک بگذارید

رییس شبکه تبادل و انتقال فناوری D8، هدف از تاسیس این شبکه را توسعه همکاری‌های فناورانه بین کشورهای عضو اعلام و از برنامه‌ریزی برای ایجاد صندوق بین‌المللی حمایت از فناوری در کشورهای عضو D8 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، میلاد صدرخانلو رییس شبکه تبادل و انتقال فناوری ۸ کشور اسلامی در حال توسعه( D8TTEN) با اشاره به آغاز فعالیت این شبکه از ۱۰ سال گذشته با ابتکار جمهوری اسلامی ایران گفت: این شبکه با هدف تبادل فناوری بین کشورهای اسلامی عضو گروه D8 تاسیس و در طول ۱۰ سال گذشته نشست‌ها و رویدادهای متعدد فناورانه را در کشورهای عضو برگزار کرده است.

صدرخانلو با اشاره به استقبال کشورهای مختلف اسلامی از این شبکه گفت: از ابتدای تأسیس این شبکه، کشورهای مختلف اسلامی خواهان حضور در این شبکه بودند که با هماهنگی‌های انجام شده، امروزه تمامی کشورهای اسلامی از جمله عراق، امارات، عمان و هندوستان مخاطب برنامه‌های این شبکه می‌باشند.

وی افزود: هدف از تاسیس این شبکه، توسعه همکاری‌های فناورانه بین کشورهای عضو بوده است که منجر به توسعه اقتصادی کشورهای مسلمان گردد.

صدرخانلو از برنامه ریزی برای ایجاد صندوق بین المللی سرمایه گذاری تخصصی در حوزه فناوری خبر داد و افزود: اساس نامه این طرح تدوین و در اختیار کشورهای عضو شبکه تبادل فناوریD8  قرار گرفته است و ظرف یک ماه آینده، با جمع آوری نظرات کشورهای عضو، فاز اجرایی این صندوق آغاز خواهد شد.

رییس شبکه تبادل و انتقال فناوری دی۸ ادامه داد: در رویداد تجارت و فناوری شبکه تبادل فناوری D8 که همزمان با رویداد جایزه مصطفی در اصفهان برگزار شد، تفاهم نامه تجارت و فناوری بین یک شرکت ایرانی و یک شرکت مسلمان هندی در زمینه صادرات تجهیزات پزشکی منعقد شد.

صدرخانلو از برگزاری رویداد سرمایه گذاری بین کشورهای عضو گروه D8 با عنوان TIMخبر داد و افزود: در آخرین دوره رویداد سرمایه گذاری فناوری که اسفندماه 1401 در پارک فناوری پردیس برگزار شد، بیش از 30 میلیون دلار سرمایه گذاری تجاری در حوزه های مختلف فناوری از جمله دارو، انرژی، تجهیرات پزشکی و فناوری اطلاعات صورت گرفت. با توجه به اهمیت و عملکرد موفق این رویداد، میزبانی این رویداد در دوره های آتی در کشورهای مالزی، نیجریه و پاکستان برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اعطاء جایزه بهترین انتقال فناوری در سه دوره توسط شبکه تبادل فناوری D8 گفت: در سومین دوره این رویداد که در ترکیه برگزار شد، بیش از 100 طرح از 17 کشور عضو D8 و سایر کشورهای مسلمان شرکت کردند.

صدرخانلو با اشاره به جایگاه مهم شبکه تبادل فناوری D8 در بین کشورهای اسلامی گفت: شبکه تبادل فناوری D8 کلیه کشورهای مسلمان در حوزه فناوری و نوآوری را در بر گرفته است و همه کشورها، مشمول برنامه های این شبکه هستند. همچنین کشورهای مختلفی از جمله روسیه و چین در نشست های این شبکه حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، شبکه انتقال فناوری D8 به ابتکار جمهوری اسلامی ایران ذیل سازمان اقتصادی هشت کشور اسلامی در حال توسعه تشکیل و دبیرخانه آن در پارک فناوری پردیس ایجاد شد. برگزاری 5 دوره رویداد سرمایه گذاری فناوری، 3 دوره اعطاء جایزه انتقال فناوری، 4 دوره تجارت و فناوری و 7 دوره شورای عالی شبکه انتقال فناوری از جمله برنامه هایی است که توسط این شبکه در طول 10 سال گذشته برگزار شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir