رویـدادهـا

سخنران یکی از تاک های پردیس سامیت 2022 مطرح کرد:

پردیس سامیت فرصتی برای شبکه سازی اکوسیستم استارتاپی کشور

پردیس سامیت فرصتی برای شبکه سازی اکوسیستم استارتاپی کشور

با دیگران به اشتراک بگذارید

حامد احمدلو مدیر پروژه مستند 1957 که در دومین روز پردیس سامیت 2022 اکران شد می گوید برگزاری رویدادهایی مانند پردیس سامیت که در آن جمع زیادی از نوآوران و پیشتازات اکوسیستم استارتاپی کشور جمع هستند به شبکه سازی و ارتباط بیشتر این افراد و در نهایت رشد این اکوسیستم منجر می شود.

به گزارش روابط‌عمومی پارک فناوری پردیس، پنجمین رویداد پردیس سامیت هفتم و هشتم بهمن ماه در پارک فناوری پردیس برگزار شد. رویدادی که با هدف آشنایی و هم‌افزایی اجزا و عناصر زیست‌بوم فناوری و نوآوری، توسط مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس طراحی شده و برگزار شد.
در حاشیه برگزاری این رویداد با حامد احمدلو که دارای مدرک دکترای هوافضا در گرایش مهندسی فضایی و طراحی سیستم های فضایی است، مصاحبه کردیم. مستند تولیدی او و همکارانش در رویداد پردیس سامیت اکران شد و در یکی از تاک های این رویداد نیز سخنرانی کرد.
او گفت: در اولین قسمت مستند ۱۹۵۷ که برای نخستین بار در پردیس سامیت 2022 اکران شد، تمرکز ما بر دو تکنولوژی جهانی متاورس و استارلینک است که هم اکنون در فناوری جهان مورد توجه قرار گرفته است. قسمت اول مستند ۱۹۵۷ با محوریت استارلینک ساخته شده است و در کنار آن ما به جنبه های دیگری از تکنولوژی مانند متاورس که می‌توانند روی این پروژه تاثیر گذار باشد نیز پرداختیم.

پردیس سامیت زمینه ساز ارتباطات مفید و اثرگذار
این متخصص طراحی سیستم های فضایی معتقد است: در همه اکوسیستم هایی که بحث خلاقیت وجود دارد و محیط های استارتاپی با آن درگیر هستند، برگزار کردن رویدادهایی نظیر پردیس سامیت الزامی است.
او گفت: این رویدادها باعث ایجاد همپوشانی در ایده هایی که افراد در حوزه های کاری خود دارند می شود. در واقع در چنین رویدادهایی ایده های مشابه در کنار هم قرار می گیرند و راه پیشرفت را پیدا می‌کنند.
احمدلو تاکید کرد: رویدادهایی نظیر پردیس سامیت باعث ایجاد ارتباطات مفید بین افراد می شود، زیرا وقتی یک فرد در استارتاپ کوچک و تازه تاسیس ایده ای را به صورت خام شروع می کند، ایجاد ارتباطات مفید با دیگر استارتاپ ها و افراد، در بستر چنین رویدادهایی به وقوع می پیوندد.
او افزود: همچنین در برگزاری چنین رویدادهایی انتقال تجربه و ارائه اطلاعات و داده های جدید در حوزه‌های تخصصی مختلف، موجب یادگیری افراد حاضر در استارتاپ ها خواهد شد. افرادی که تازه وارد اکوسیستم استارتاپی کشور شده‌اند با شرکت در چنین رویدادهایی به استارتاپ ها و شرکت های بزرگتر دسترسی پیدا می کنند، کاری مهم که شاید بیرون از برگزاری این رویداد به سادگی برای آن ها امکان پذیر نباشد.
این متخصص مهندسی فضایی معتقد است برگزاری رویدادی نظیر پردیس سامیت در رابطه با صنایع و استارتاپ های بزرگ نیز می تواند به پیشبرد کارها و اهداف آنها کمک کنند. برای مثال در صنعت هوایی و فضایی که یک صنعت هزینه‌بر است حضور در چنین برنامه هایی برای استارتاپ ها می توانند زمینه آشنایی با سرمایه‌گذاران را فراهم کند.
او تاکید کرد: ادامه برگزاری چنین رویدادهایی با محتواها و برنامه های جدید می تواند به رشد فضای استارتاپی و توسعه تکنولوژیکی کشور کمک کند. خوشبختانه پارک فناوری پردیس در اجرای این برنامه پیش قدم شده و اگر مشابه آن که یک گردهمایی تکنولوژیکی است در سراسر کشور برگزار شود می تواند به رشد و توسعه اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور کمک بیشتری کند.

آلبوم تصاویر
ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir