رویـدادهـا

پیج‌ها و سایت‌های اینترنتی در معرض دید مشتریان

خرید پوشاک مورد علاقه مشتری با پلتفرم و دستیار هوشمند خرید

خرید پوشاک مورد علاقه مشتری با پلتفرم و دستیار هوشمند خرید

با دیگران به اشتراک بگذارید

جوانان فعال استارتاپی یک پلتفرم هوشمند آنلاین مد و لباس را طراحی کرده اند که با طرح چند پرسش کوتاه از کاربر پوشاک، سلیقه مشتری را به نمایش می‌گذارد.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما، پس از رقابتی تنگاتنگ میان ۱۳ تیم استارتاپی استان تهران، دو تیم استارتاپی برتر راه یافته این استان به فینال اینوتکس پیچ ۲۰۲۳ توسط داوران انتخاب و معرفی شدند.
بنیانگذار و مدیرعامل این کسب و کار اینترنتی در این باره گفت: محصولات بیش از ۱۰۰ فروشگاه مختلف آنلاین پوشاک مردانه و زنانه، شامل پیج‌ها و سایت‌های اینترنتی در معرض دید مشتریان لباس قرار داده ایم.
محمدمهدی شکری یکی از ویژگی‌های اصلی استارتاپ موری استایل را توجه به ذائقه و سلیقه خریدار ذکر کرد و افزود: در این استارتاپ پوشاک نزدیک به سلیقه مشتری به او پیشنهاد داده می‌شود و کاربر همچنین می‌تواند مشابه لباس‌های نزدیک به سلیقه خود را در سایر فروشگاه‌های آنلاین لباس در اندازه و رنگ‌های مختلف جستجو کند.
وی در توضیح بیشتر درخصوص کارکرد این استارتاپ گفت: کاربران زن و مرد با مراجعه به این پلتفرم می‌توانند، در ابتدا سه پوشاک نزدیک به سلیقه خود را انتخاب کنند و امکان ذخیره سلیقه مشتری برای جستجوی‌های بعدی نیز در این پلتفرم فراهم شده است.
آقای شکری در خصوص اینکه چگونه سلیقه مشتری شناسایی می‌شود، افزود: این پلتفرم با استفاده از هوش مصنوعی با سلیقه کاربر آشنا می‌شود و بعد از آن لباس‌هایی که به سلیقه مشتری نزدیک است را به وی پیشنهاد می‌کند.
این متخصص جوان گفت: در حال حاضر تعداد ۱۰۰ سایت و صفحه آنلاین فروش لباس به این موتور جستجو گر هوشمند متصل شده انند و هدف ما این است که تا پایان فروردین ۱۴۰۲ این تعداد سایت به ۵۰۰ و تا پایان سال ۱۴۰۲ به بیش از ۱۰ هزار فروشگاه افزایش یابد.
وی همچنین در پاسخ به این سوال که میزان درصدانه فروش (پورسانت) دریافتی این استارتاپ از سایت‌ها و صفحات آنلاین عرضه لباس چقدر است، گفت: از تولیدکنندگان پوشاک پورسانت زیادی دریافت نمی‌کنیم و دریافتی ما از محل فروش اجناس فروشگاه‌های بزرگ اینترنتی از طریق این پلتفرم حداکثر ۱۵ درصد قیمت فروش محصول است.
مدیرعامل این کسب و کار اینترنتی افزود: البته در نظر داریم که تا ۶ ماه و حتی یک سال آینده از فروشگاه‌ها و صفحات کوچک اینترنتی هیچ پورسانتی دریافت نکنیم.
شکری همچنین هدف دیگر از راه اندازی این کسب و کار اینترنتی را کمک به استحکام کسب و کار‌های کوچک آنلاین ذکر کرد و اظهار داشت: چراکه ممکن است مثلا یک خانم در منزل خود در یک شهر و حتی روستایی دورافتاده مشغول تولید لباس‌هایی بسیار زیبا و شکیل باشد، اما به دلیل ناتوانایی در اجاره فروشگاه و فقدان ارتباط مستقیم با بازار نتواند محصول خود را بفروشد.
وی افزود: بنابراین با وجود این پلتفرم آن‌ها دیگر مجبور نیستند، برای عرضه لباس‌های تولید خود به شهر مراجعه یا با سایت‌های معروف دیجیتال که حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد محصول تولیدی پورسانت فروش دریافت می‌کنند، کار کنند و ما به راحتی آن‌ها را به مصرف کنندگان متصل می‌کنیم.
مدیرعامل این مجموعه خلاق استارتاپی در ادامه با بیان اینکه تیم استارتاپی موری –استایل در مجموعه نوآوری دانشگاه صنعتی شریف مستقر است در خصوص تخصص ۶ عضو دیگر این تیم جوان تصریح کرد: چهار نفر از اعضا دارای مدرک مهندسی کامپیوتر، یک نفر در رشته فیزیک و ۲ نفر نیز در رشته‌های هنری تحصیل کرده اند.
آقای شکری در پاسخ به این سوال که آیا مشابه چنین استارتاپی تاکنون در ایران راه اندازی شده است گفت: ۲ سال پیش یک استارتاپ در دانشگاه صنعتی شریف به محصول اولیه هم رسید، اما به دلایلی متوقف شد.
وی گفت:اگر شرکت‌های نوپا یا شکست‌خورده را در نظر بگیریم، در ایران تیم‌هایی مثل «چرخ» یا «شاپینو» کار مشابه ما را انجام می‌دهند و در جهان نیز تیم‌های بسیار زیادی وجود دارند، اما همگی تازه شروع کرده‌اند و تفاوت استارتاپ ما با آن‌ها در کاربرد وسیع‌تر هوش مصنوعی است.
این فعال استارتاپی به ورود بسیاری از استارتاپ‌ها به حوزه فروش آنلاین در چندسال اخیر اشاره کرد و یادآور شد: کار بیشتر آن‌ها محدود به مقایسه قیمت‌ها بوده است، درصورتی که ما در این کسب و کار شناسایی سلائق مصرف کنندگان لباس را با بهره گیری از هوش مصنوعی مد نظر قرار داده ایم.
شکری درخصوص هزینه‌های صرف شده برای راه اندازی این کسب و کار اینترنتی نیز تصریح کرد: تاکنون ۱۶۰ میلیون تومان برای این استارتاپ هزینه کرده ایم و ۸۰۰ میلیون تومان هم برای رسیدن به یک وضعیت خوب و پایدار مورد نیاز است. ضمن اینکه در نظر داریم در این پلتفرم هوشمند به محصولات جدیدی از جمله پوشاک کودکان، زیورآلات، کیف و کفش و لباس‌های مجلسی هم ورود کنیم.
این مهندس کامپیوتر در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین مشکل و دغدغه فعلی شما چیست؟ با بیان اینکه راه اندازی یک استارتاپ به طور معمول دارای ریسک زیادی است، مهم‌ترین مشکل کسب و کار‌های نو حوزه فناوری اطلاعات را شفاف نبودن آینده اینترنت و اقتصاد دیجیتال در کشور دانست.
آقای شکری افزود: این سردرگمی ریسک کسب و کار‌های اینترنتی را به شدت بالا برده است و ما واقعا نمی‌دانیم اگر اینترنت یک هفته قطع شود، چه باید کرد.
گفتنی است؛ رقابت ملی استارتاپی اینوتکس پیچ یکی از بخش‌های جانبی نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ است و در این رقابت جذاب و هیجان انگیز استارتاپ‌های مناطق مختلف کشور ایده‌ها و کسب و کار‌های نوین خود در حضور سرمایه گذاران ارائه می‌کنند.
پنج شنبه ۱۱ اسفندماه دو تیم بیازما استارتاپی در زمینه آزمایشگاه آنلاین مدارس و موری - استایل یک پلتفرم جستجوگر هوشمند مد و لباس به عنوان تیم‌های اول و دوم این رقابت از سوی داوران انتخاب شدند و ضمن دریافت جایزه و بهره مندی از تسهیلات در نظر گرفته شده به فینال نهایی اینوتکس پیچ ۲۰۲۳ راه یافتند.
استارتاپ موری –استایل که با همکاری هفت فعال استارتاپی راه اندازی شده است، در واقع یک پلتفرم و دستیار هوشمند خرید لباس است که با شناسایی سلیقه کاربر، مناسب‌ترین لباس‌ها رو از بین چند ۱۰۰ فروشگاه آنلاین جستجو می‌کند و در واقع فضای خرید لباس را برای علاقه‌مندان به خرید‌های اینترنتی مقداری بهتر کرده است.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir