رویـدادهـا

گزارش خبرنگار پارک فناوری پردیس از برنامه های امسال پارک

یک سال دیگر در پارک فناوری پردیس؛ روزهایی پرشور و پر امید

یک سال دیگر در پارک فناوری پردیس؛ روزهایی پرشور و پر امید

با دیگران به اشتراک بگذارید

یکسال دیگر هم در پارک فناوری پردیس گذشت. روزهایی که روایتگر تلاش و امید برای ساختن آینده بهتر بودم. روزهایی با اتفاقات بزرگ و کوچک که هر کدام ماجراهای خود را داشت.

زیست بوم نوآوری و فناوری کشور در طول سالهای گذشته، فراز و نشیب های مختلفی را داشته است. پارک فناوری پردیس هم نقش قابل توجهی در این زیست بوم دارد و من راوی برخی از اتفاقاتی بودم که در این پارک رقم می خورد. از برنامه های بخش های مختلف تا دستاوردهای شرکت های عضو.
پردیس سامیت و رویداد تیم، اولین رویدادهایی بودند که سروکارم با آنها افتاد. اینوتکس هم که جای خود را داشت. 4 روز تلاش فشرده برای ارائه دستاوردهای فناورانه در نمایشگاهی که بیش از 100 هزار نفر برای بازدیدش آمدند و 450 شرکت کننده بزرگ و کوچک داشت.
ساعت ها پای صحبت‌های فناوران شرکت ها نشستم. از شرکت های نوپا و کوچکی که به تازگی در مرکز رشد فناوری نخبگان مستقر بودند تا شرکت های بزرگی که سابقه طولانی در پارک داشتند. شنیدن تجربه شکست ها و پیروزی های فناوران شرکت ها، علاوه بر روایت های پیشرفت، می توانست سوژه خوبی برای سریال های چند ده قسمتی باشد! من هم که از فیلم و سریال، فقط دیدنش را بلدم.
گه گاهی هم از فضاهای عمومی پارک گزارش هایی را منتشر کردم. از فضاهایی که برای رفاه بیشتر فناوران در پارک ایجاد شده تا در این شهر کوچک فناورانه، نیازهای روزانه حاضرانش هم تأمین شده باشد.
روایت مسابقات ورزشی پارک هم جذابیت های خاص خودش را داشت. فناورانی که روزهای قبل با لباس کار مشغول نوآوری بودند، حالا با لباس ورزشی روحیه بالای خود را نشان می دادند و البته مهارت های مختلفشان در دو، شنا، فوتبال دستی، دارت و تنیس روی میز. از مسابقاتی که در سالن چند منظوره پارک هم برگزار شد، نباید گذشت. این سالن میزبان مسابقات مختلف ورزشی استانی، ملی و بین المللی بوده است.
المیپک فناوری پارک، رویدادهای شبکه فن بازار ملی ایران، نشست مدیران مراکز رشد، دوره های مختلف توانمندسازی و میزهای مشاوره، فعالیت های کارخانه های نوآوری آزادی و های وی، نشان تجاری پارک فناوری پردیس و بازدیدهای داخلی و خارجی از پارک، بخشی از برنامه هایی بود که در این سال سوژه خبرهایم شده بودند.
اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس و معرفی شرکت های برتر پارک و رونمایی از محصولات جدید شرکت ها، یکی از روزهای امیدبخش در پارک بود. حس و حالی که در تجلیل از پیشکسوتان و معرفی فناوران برتر جوان نیز تکرار شد. روزهایی پرشور و پر از امید.
درس های این یک سال فعالیت در پارک فناوری پردیس، بی شمار است. بهار زیبا، تابستان داغ، پاییز هزار رنگ و زمستان سرد و کمتر برفی شده پارک در سال 1402، ساعت های دلنشینی را برایم ایجاد کرد. تلاش، نترسیدن از شکست، مواجه شدن با مشکلات و امید داشتن به جوانان و متخصصان، درس هایی است که در روزهای 1402 پارک فناوری پردیس آموختم.
روزهای اسفندماه از میانه عبور کرده و صدای پای بهار، به گوش می رسد. ساعت‌ها مصاحبه حاصل روایتگری زندگی فناورانی است که علیرغم همه مشکلات، برای ساختن آینده بهتر تلاش می کنند. امید که سال جدید، روزهای بهتری در انتظار ما در پارک فناوری پردیس باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir