رویـدادهـا

مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل پارک فناوری پردیس در گفتگو با دانشجو:

۷۵۰۰ فناور در پارک فناوری پردیس فعالیت می‌کنند / مهاجرت معکوس ۴۰ نفر از نخبگان ایرانی به کشور

۷۵۰۰ فناور در پارک  فناوری پردیس فعالیت می‌کنند / مهاجرت معکوس ۴۰ نفر از نخبگان ایرانی به کشور

با دیگران به اشتراک بگذارید

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل پارک فناوری پردیس گفت: تا کنون ۴۰ نفر از نخبگانی که در خارج از کشور بودند بازگشته و اشتغال زایی خود را در زمینه فناوری در داخل کشور انجام می‌دهند.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، امین‌رضا خالقیان، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل پارک  فناوری پردیس در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به تعداد فناوران حاضر در این پارک گفت: در مجموعه پارک  فناوری پردیس حدودا ۷۵۰۰ نیروی متخصص مشغول به کارهستند.

وی با اشاره به متخصصین خارجی که در پارک علم و فناوری پردیس مستقر هستند گفت: تعدادی محدودی متخصصین خارجی در شرکت‌های عضو در حال کار و فعالیت هستند؛ بعضی از شرکت‌های عضو سهامداری از دیگر کشور‌ها نیز دارند. که در زمینه انتقال تکنولوژی و سرمایه گذاری مستقیم ورود کرده‌اند. 

 مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل پارک فناوری پردیس با اشاره به مهاجرت معکوس نخبگان ایرانی به کشور ادامه داد: فعالتی را با عنوان با عنوان مهاجرت معکوس نخبگان ایرانی با همکاری معاونت علمی شروع کردیم که تا کنون ۴۰ نفر از نخبگانی که در خارج از کشور بودند به کشورخودمان بازگشته و اشتغال زایی خود را در زمینه فناوری در پارک پردیس انجام می‌دهند.

خالقیان تصریح کرد: برخی از این نخبگان شرکت‌های نوپا تاسیس کردند، عده‌ای دیگر با ایجاد شرکت‌های موفق توانستند قرارداد‌های بزرگی را با صنایع مختلف ببندند. تعدادی نیز پس از آنکه فعالیت خود را گسترش دادند از پارک خارج شدند و در مجموعه‌های صنعتی کشور فعال هستند و بخشی دیگر با برخی شرکت‌های پارک شراکت راهبردی تعریف کردند تا بتوانند تکنولوژی‌های خود را در کشور توسعه دهند.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir