رویـدادهـا

به همت بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص)

از منتخبین بخش ویژه پنجمین دوره مسابقه دانش آموزی نور تقدیر شدند

از منتخبین بخش ویژه پنجمین دوره مسابقه دانش آموزی نور تقدیر شدند

با دیگران به اشتراک بگذارید

آیین پایانی بخش ویژه پنجمین دوره مسابقه دانش آموزی نور همزمان با آیین پایانی اولین نمایشگاه دستاوردها و طرح های برتر پژوهشی دانش آموزان سمپاد برگزار شد و از 4 گروه منتخب تقدیر شد.

به گزارش ستاد ارتباطات و ترویج بنیاد مصطفی(ص) صبح امروز چهارشنبه 26 بهمن ماه آیین پایانی بخش ویژه پنجمین دوره مسابقه دانش‌آموزی نور با حضور سیدعلی عمرانی مدیراجرایی بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص)، الهام یاوری دبیربخش ویژه پنجمین دوره مسابقه دانش آموزی نور و رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و حازم فری پور دبیر مسابقه دانش آموزی نور در محل سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.
فری پور با اشاره به برگزاری مسابقه دانش آموزی نور اظهار کرد: موضوع این مسابقه ساخت فیلم های علمی یک دقیقه‌ای است که تاکنون ۵ دوره برگزار شده است و تاکنون ۷ هزار فیلم علمی توسط دانش آموزان ساخته شده است.
وی افزود: برگزاری این مسابقه در زمینه های علمی است که مرتبط یا غیرمرتبط با برنامه درسی است. این فیلم‌ها داوری می‌شوند و هرساله از بین 1500 تا 2000 فیلم رسیده، حدود ۱۰۰ اثر برتر انتخاب می‌شوند.
فریپور ادامه داد: فراخوان ششمین دوره مسابقه دانش آموزی نور به زودی منتشر خواهد شد و به اطلاع دانش آموزان سمپادی می‌رسد. اکثر برگزار کنندگان و داوران مسابقه دانش آموزی نور تا کنون از فارغ التحصیلان سمپاد بوده‌اند.
دبیر مسابقه دانش‌آموزی نور پیرامون فعالیت‌های بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) توضیحاتی داد و گفت: جایزه مصطفی(ص) از سال 1391 تعریف شده است که رسانه‌های برجسته جهانی از آن به نوبل اسلامی یاد کرده‌اند. تاکنون 4 دوره از جایزه مصطفی(ص) برگزار شده است و در هر دوره 2 تا 5 دانشمند برجسته جهان اسلام جوایز ارزنده‌ای دریافت کرده‌اند.
فریپور افزود: بنیاد مصطفی(ص) که ترویج علم در جهان اسلام را به نام حضرت مصطفی(ص) پیگیری می‌کند مسابقه دانش‌آموزی نور را هرساله با نام و گرامیداشت یکی از دانشمندان شهیر جهان برگزار می‌کند.
دبیر این مسابقه دانش آموزی گفت: موضوع ۱۰۰ فیلم برتر در بخش عمومی پنجمین دوره مسابقه نور، خطاهای بینایی بوده است و موضوع ویژه این دوره هم نمایش مفاهیم ریاضی یعنی ساخت نمونه‌های مکانیکی واقعی از مفاهیم ریاضی بوده است.
وی اضافه کرد: متولی بخش ویژه مسابقات نور سمپاد است که خویشاوندی جدید سمپاد با این مسابقه به حساب می‌آید.
گفتنی است اسامی برگزیدگان این مسابقه به شرح زیر است:
بخش نفرات شایسته تقدیر:
شایسته تقدیر:
امین امیدوار،محمدطاهاصالحی
کوثرمنتشلو، مهری عبدی فر
مهدی رجایی،هادب رجایی
ماهور ندریان،کردمان پویش
ابوالفضل امین،فاطمه امین
بخش نفرات جایزه ویژه:
جایزه ویژه:
محمدالهیاری فرد، حسین الهیاری فرد
محمدحلیم ،امیر علی ظهرابی ،رادوین زرشناس
فاطمه ناصری بروجنی ،کیاناکوهستانی دستگردی سارامباشری، تسنیم فیاض بخش

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir