رویـدادهـا

رییس مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس مطرح کرد:

اعتبارسنجی شتابدهنده‌ها و فضاهای کار اشتراکی در مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس

اعتبارسنجی شتابدهنده‌ها و فضاهای کار اشتراکی در مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس

با دیگران به اشتراک بگذارید

در گفتگو با رییس مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس، دستورالعمل‌های حمایت از توسعه فعالیت و اعتبارسنجی شتابدهنده‌ها، فضای کار اشتراکی و مراکز کارآفرینی بررسی شد. مطابق این دستورالعمل، اعتبارسنجی شتابدهنده‌ها و فضاهای کار اشتراکی به مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس محول شده است.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، دستورالعمل‌های حمایت از توسعه فعالیت و اعتبارسنجی شتابدهنده ها، فضای کار اشتراکی و مراکز هم آفرینی توسط معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ابلاغ شده است. بر اساس این دستورالعمل ها، اعتبار سنجی شتابدهنده‌ها و فضاهای کار اشتراکی به مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس محول شده است.

مهدی عظیمیان رئیس مرکز شتابدهی نوآوری با اشاره به فعالیت شتابدهنده ها و فضاهای کار اشتراکی در کشور گفت: در یک سال گذشته، کیفیت بخشی به اجزای زیست بوم نوآوری در دستور کار معاونت علمی قرار گرفته است. مطابق مذاکرات صورت گرفته، مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس مسئولیت بررسی و اعتبار سنجی شتابدهنده ها و فضاهای کار اشتراکی را بر عهده گرفته است.

وی افزود: در تدوین این دستورالعمل‌ها از تجربیات 9 ساله مرکز شتابدهی نوآوری نیز استفاده شده و استفاده شتابدهنده ها و فضاهای کار اشتراکی از حمایت های معاونت علمی و همچنین اخذ تاییدیه دانش بنیانی، منوط به احراز گواهی صلاحیت از این مرکز شده است.

عظیمیان در خصوص شاخص های کلی دستورالعمل در حوزه شتابدهنده‌ها گفت: گذشت 1 سال از فعالیت شتابدهنده یا سپری شدن یک دوره شتابدهی، زیرساخت مناسب برای فعالیت از جمله متراژ فضا و کیفیت ارائه خدمات، ارائه برنامه شتابدهی مدون 3 ساله با جزئیات، داشتن 4 منتور کسب و کار و فنی از جمله شاخص های اعطای گواهی صلاحیت به شتابدهنده‌ها می‌باشد. همچنین بررسی تیم مدیریتی شتابدهنده و سابقه نهاد موسس در زیست بوم نوآوری، نیز از دیگر شاخص‌های این موضوع است.

رئیس مرکز شتابدهی نوآوری در خصوص اعتبارسنجی فضاهای کار اشتراکی نیز گفت: داشتن فضای مناسب، موقعیت و دسترسی مناسب، تجهیزات کافی برای ارائه خدمت و متراژ حداقلی 400 متری از جمله شاخص های اعتبارسنجی فضاهای کار اشتراکی است. از طرفی این فضاها علاوه بر ارائه خدمات اجاره‌ای، باید توانایی برگزاری رویدادهای مختلف حوزه نوآوری و کارآفرینی را داشته باشند.

عظیمیان از اعتبار در نظر گرفته شده 15 میلیارد تومانی برای شتابدهنده‌ها و اعتبار 5 میلیارد تومانی برای فضاهای کار اشتراکی خبر داد و افزود: براساس دستورالعمل جدید که هفته گذشته ابلاغ شده از این پس به جای حمایت یکسان از همه شتابدهنده‌ها، تنها شتابدهنده‌های حائز صلاحیت و بر اساس عملکرد و میزان موفقیت، از حمایت‌های معاونت که سقف آنها افزایش یافته برخوردار خواهند شد.

بر اساس این گزارش، مرکز شتابدهی نوآوری فعالیت خود را در سال 1393 به پشتیبانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حمایت از کارآفرینی مبتنی بر نوآوری در پارک فناوری پردیس آغاز کرده است. ترویج فرهنگ کارآفرینی از یک سو و حمایت از سازوکارهایی که به ایجاد یا توسعه استارتاپ‌های پایدار و موفق بینجامد از سوی دیگر، دو هدف اصلی مرکز شتابدهی نوآوری می‌باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir