رویـدادهـا

شرکت توسعه دانش بنیان سینا به خدمات مالی فناورانه مجهز شد

انعقاد تفاهمنامه همکاری بین بنیاد مستضعفان و صندوق توسعه فناوری های نوین

انعقاد تفاهمنامه همکاری بین بنیاد مستضعفان و صندوق توسعه فناوری های نوین

با دیگران به اشتراک بگذارید

تفاهمنامه همکاری بانکی و بیمه ای بین شرکت توسعه دانش بنیان سینا از مجموعه بنیاد مستضعفان و صندوق توسعه فناوری های نوین در راستای بهره گیری از ظرفیت های مالی طرفین منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه فناوری های نوین؛ شرکت توسعه دانش بنیان سینا، بازوی دانش بنیان بنیاد مستضعفان و صندوق توسعه فناوری های نوین به عنوان بزرگترین صندوق پژوهش و فناوری کشور به منظور بهره مندی از خدمات مالی و فناورانه این صندوق، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

در این مراسم که با حضور یاسر خانی؛ مدیرعامل شرکت توسعه دانش بنیان سینا(سینا وی سی) و سید روح الله میرامینی؛ مدیرعامل صندوق توسعه فناوری های نوین و جمعی از مدیران مجموعه بنیاد مستضعفان و صندوق برگزار شد، تفاهمنامه مشترک در زمینه های بهره مندی از ظرفیت های دو مجموعه به امضای طرفین رسید.

 

صندوق توسعه فناوری های نوین؛ پاسخگوی نیازهای مالی بنیاد است

در آئین انعقاد این تفاهم نامه مدیرعامل سینا وی سی با اشاره به خدمات موثر صندوق توسعه فناوری های نوین به حوزه دانش بنیان کشور گفت: این مجموعه با ایجاد زنجیره خدمات توانسته است همواره کامل و پیشرو حرکت کند؛ به طوری که ما با این تفاهم نامه می توانیم به هر آنچه که از یک صندوق نیاز داریم و یا حتی فراتر از آن دست می یابیم.

خانی با تاکید بر ماموریت دانش بنیانی این شرکت در مجموعه بنیاد مستضعفان خاطرنشان کرد: ما نیز به تبع همه صندوق ها، VCها و شرکت های دانش بنیان نیاز به خدمات مالی متنوعی داریم، ضمن این که ظرفیت های دیگری نیز در بنیاد مستضعفان وجود دارد که امیدواریم با هم افزایی بین دو مجموعه قدم های خوبی در راستای اعتلای اکوسیستم نوآوری و کسب و کار و زنجیره ارزش بنیاد برداشته شود.

 

تامین مالی فناوری تخصص ماست

سید روح الله میرامینی؛ مدیرعامل صندوق توسعه فناوری های نوین با تشریح زمینه های متنوع فعالیت های این صندوق و خدمات ویژه آن به زیست بوم دانش بنیان کشور گفت: این صندوق در دوره 15 ساله فعالیت خود تجربیات موفقی در تعامل با اکوسیستم پولی و سرمایه ای کشور داشته و دارد؛ به طوری که در حال حاضر با 12 بانک در زمینه صدور ضمانت نامه و سایر خدمات مالی تفاهمنامه همکاری دارد.همچنین در تعامل با بازار سرمایه تجربیات موفقی را در حوزه هایی همچون VC فاندها،VC فرم ها، صندوق های PE و فاند و فاندها ایجاد کرده است.ضمن این که فعالیت در سکوهای تامین مالی جمعی را در کارنامه خود دارد.

وی سایر زمینه های فعالیت صندوق توسعه فناوری های نوین را برشمرد و افزود: این مجموعه همچنین تجربیات موفقی در زمینه لندتِک و اینشورتک دارد، ضمن این که در حوزه فین تک نیز علاوه بر مکانیزه ساختن خدمات خود با تکیه بر سامانه های تخصصی، این تجربیات موفق را در اختیار سایر صندوق های پژوهش و فناوری، بانکها، دستگاههای اجرایی و نهادهای مالی دیگر نیز گذاشته است. بنابراین صندوق مجموعه ای از ابزارهای لازم برای تامین مالی حوزه فناوری را به وجود آورده و آن را به زیست بوم دانش بنیان و فناور کشور نیز عرضه کرده است.

 

جزئیاتی از تفاهمنامه بنیاد و صندوق توسعه فناوری های نوین

بر اساس این تفاهمنامه قرار است صندوق توسعه فناوری های نوین خدمات خود را در زمینه بانکی و بیمه ای اعم از ارائه تسهیلات، ارائه ضمانت نامه، طراحی بیمه های نوآورانه، طراحی بیمه ضمانت نامه و خدمات دیگر را به شرکت های دانش بنیان معرفی شده از سوی بنیاد مستضعفان ارائه کند.همچنین با تامین مالی و سرمایه گذاری طرح های دانش بنیان و فناور، شرکت های معرفی شده از سوی بنیاد مستضعفان را راستای تجاری سازی و توانمندسازی حمایت کند.

از سوی دیگر بنیاد نیز ظرفیت های خود را در اجرای طرح برند تجاری و تضمین کیفیت(گارانتی) محصولات پارک فناوری پردیس در اختیار صندوق توسعه فناوری های نوین به عنوان مجری این طرح قرار دهد.

بهره مندی بنیاد از سامانه های طراحی شده و در حال اجرای صندوق توسعه فناوری های نوین همچون سامانه وجوه اداره شده دولت(اعتباریار)، سامانه مدیریت املاک و مستغلات (کارسانو)، سامانه فروش اقساطی کالا (تاپلِند)، سامانه ارزیابی آنلاین شرکت ها و سایر سامانه های ارائه شده توسط گروه صندوق نیز از موارد دیگر مورد توافق در این تفاهمنامه است.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir