رویـدادهـا

رییس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک مطرح کرد

بیست سالگی پارک با توسعه بازارهای محصولات شرکت ها همراه می شود

بیست سالگی پارک با توسعه بازارهای محصولات شرکت ها همراه می شود

با دیگران به اشتراک بگذارید

رییس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس می گوید: مرکز توسعه تجارت فناوری که ماحصل تجربه 20ساله پارک در زیست بوم فناوری و نوآوری کشور است با برنامه های تخصصی به دنبال توسعه بازارهای داخلی و بین المللی برای محولات شرکت های دانش بنیان و فناور است.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس میلاد صدرخانلو گفت: مرکز توسعه تجارت فناوری در پی تغییر ساختار سازمانی پارک در سال ۹۷ ایجاد شد؛ ولی به طور اجرایی و عملیاتی، کارش را از سال ۱۳۹۸ آغاز کرد. ایجاد این مرکز در راستای ارائه خدمات توسعه بازار به شرکتهای پارک بود.

صدرخانلو ادامه داد: با ایجاد این مرکز، پارک تصمیم گرفت در ادامه خدمات متنوعی که به شرکت ها ارائه می داد خدمات توسعه بازار را هم به آنها ارائه دهد. ما در این مرکز تلاش می‌کنیم که هم در حوزه توسعه بازار داخلی و هم در حوزه صادرات محصولات به شرکت های پارک کمک کنیم تا توسعه بازار محصولات پارک فناوری پردیس رونق بگیرد و شرکت‌های پارک از این منظر منتفع شوند.

او افزود: متولی اصلی صادرات محصولات پارک، مرکز توسعه تجارت فناوری است و در حوزه توسعه بازار داخلی نیز با توجه به گسترش بسیار بالای این بازار، تمرکز این مرکز بر توسعه محصولات B2C و B2B شرکت هاست.

رییس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس گفت: تا قبل از ایجاد مرکز توسعه تجارت فناوری، پارک فناوری پردیس، خدمات مناسبی را به شرکت‌های ارائه می داد. خدماتی در حوزه اجرایی و خدمات تخصصی که به امور شرکت داری مرتبط بود. اما خلا ارائه خدمات در خصوص فروش محصولات وجود داشت.

صدرخانلو ادامه داد: ایجاد این مرکز باعث شد یکی از نیازهای بزرگ شرکت‌های پارک که دریافت کمک جهت فروش محصولاتشان بود، ازسمت پارک مورد پوشش قرار گیرد و پارک با ایجاد این مرکز خدمت کمک به فروش محصولات، هم در بعد بین المللی و هم در بعد داخلی را در لیست خدمات خود به شرکت های عضو قرار داد.

 

تجربه موفق بیست ساله پارک فناوری پردیس زمینه ساز ایجاد مرکز توسعه تجارت فناوری

رییس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس گفت: این مرکز یکی از جدیدترین مراکز پارک است و خدمات آن نیز جزو جدیدترین خدمات ارائه شده توسط پارک فناوری پردیس به شرکت هاست.

صدرخانلو ادامه داد: پیرو تجربیاتی که پارک در ۲۰ سال گذشته بدست آورده و بر مبنای آنچه پارک در این ۲۰ سال بر اساس نیازهای موجود در زیست بوم فناوری فراگرفته است، این مرکز ایجاد شد.

 

ایجاد برنامه های متنوع برای توسعه بازارهای داخلی و خارجی

صدرخانلو گفت: برای توسعه بازارهای داخلی و خارجی برنامه های متنوعی را برنامه ریزی و اجرا کرده ایم. برای مثال در حوزه توسعه بازار داخلی، رویداد نونمایی را از سال گذشته و برای اولین بار در کشور برنامه ریزی و اجرا کردیم.

او ادامه داد: در رویداد نونمایی ما محصولات شرکت های پارک را با نگاهی جدید به مشتریان بالقوه خودشان ارائه می کنیم. یعنی مشتریان بالقوه را دعوت کرده و در یک دورهمی کسب و کارانه، محصولات شرکت ها را با شیوه کاملاً جدید و متناسب با شرایط آن ها، به مشتریانشان معرفی می‌کنیم.

صدرخانلو افزود: هدف ما از این کار جذب مشتری های فراوان برای محصولات پارک فناوری پردیس است و بنا داریم در بیست سالگی پارک این رویدادهای نونمایی را گسترش داده و مزایای رویداد نونمایی را به تعداد زیادی از شرکت های پارک ارائه دهیم.

رییس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس گفت: در نظر داریم اولین پایگاه فروش محصولات فناورانه B2C را برای نخستین در کشور ایجاد کنیم که یکی از برنامه های بزرگ مرکز توسعه تجارت فناوری است. این پایگاه در سال جاری راه اندازی خواهد شد و از طریق آن شرکت‌ها می‌توانند محصولاتشان را به صورت مستقیم به عموم مردم جامعه اراده دهند. یعنی مردم می توانند به صورت مستقیم و بدون واسطه محصولات شرکت های دانش بنیان و فناور را در این پایگاه خریداری کنند.

صدرخانلو ادامه داد: ما برای توسعه بازار داخلی یک هدف بزرگ داریم و آن هم این است که پارک پردیس پیشگام اتصال بین عموم مردم جامعه و شرکت های دانش بنیان و فناور کشور باشد. متاسفانه الان بین عموم جامعه و شرکت‌های دانش‌بنیان فاصله است و خریداران شرکت‌های دانش‌بنیان کشور بیشتر صنعت هستند. در حالی که سبد خرید خانوار خالی از محصولات دانش‌بنیان کشور است.

 او افزود: پارک فناوری پردیس به عنوان یکی از اهداف بلند مدت خود در این زمینه تلاش دارد ارتباط بین سبد خرید خانوار با محصولات شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان کشور را فراهم سازد.

 

توسعه بازارهای صادراتی محصولات شرکت های پارک فناوری پردیس

میلاد صدرخانلو گفت: در حوزه توسعه بازار صادراتی، بنا داریم علاوه بر ایجاد پایگاه اختصاصی صادرات پارک در کشور کنیا؛ امسال پایگاه اختصاصی جدید برای استفاده شرکت های پارک فناوری پردیس، در یک کشور دیگر ایجاد کنیم. اگر اقدامات بر اساس پیش بینی ها انجام شود، دومین پایگاه اختصاصی صادراتی محصولات پارک فناوری پردیس در یکی از کشورهای مقصد صادراتی به زودی ایجاد خواهد شد.

او ادامه داد: توسعه پایگاه های فروش صادراتی باعث می شود شرکت‌های پارک بتوانند به راحتی محصولاتشان را به کشورهای هدف صادر کنند و گسترش این پایگاه های اختصاصی صادرات محصولات پارک، از اهداف بلند مدتی است که در نهایت به رشد پارک کمک می کند.

 

جذب اعتماد و همراهی شرکت ها مهمترین چالش مرکز توسعه تجارت فناوری

رییس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس گفت: مهمترین چالشی که ما با آن مواجه هستیم عدم همراهی شرکت‌هاست. ما یک مرکز تازه تاسیس هستیم و برای اینکه بتوانیم به درستی خدمات مدنظرمان را به شرکت ها ارائه کنیم نیازمند همراهی و اعتماد آنها هستیم.

صدرخانلو ادامه داد: به سختی تلاش می‌کنیم تا اتفاقهای بزرگی را برای شرکت‌های رقم بزنیم اما در این راه به اعتماد، همراهی و نگاه مثبت آنها به مرکز توسعه تجارت فناوری نیاز داریم.

او افزود: ما از همه شرکت‌های پارک می خواهیم با ما همراه شوند تا علیرغم تمام مشکلاتی که با آن مواجه هستیم از مشکلات مالی و مشکلات تأمین اعتبار برای پروژه های مرکز، در نهایت به توسعه بازارهای محصولات تولید شده دست یابیم.

رییس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس در پایان گفت: این مرکز اگرچه جوان و نوپا است ولی نفراتی که در آن مشغول خدمت رسانی هستند دارای تجارب ارزشمند و چندین ساله در حوزه توسعه بازارهای داخلی و بازارهای صادراتی و بین المللی هستند.

صدرخانلو افزود: ایده های بسیار خلاقانه و بلندپروازانه ای در این مرکز وجود دارد که اگر با تعامل شرکت های پارک همراه شود نتایج بسیار چشمگیری در سطح کشور بر اثر فعالیت‌های این مرکز محقق خواهد شد.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir