رویـدادهـا

هماهنگ کننده کمیته دائمی همکاری‌های علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی

جایزه مصطفی(ص) مهم ترین چشم انداز علمی جهان اسلام است

جایزه مصطفی(ص) مهم ترین چشم انداز علمی جهان اسلام است

با دیگران به اشتراک بگذارید

هماهنگ ­کننده کمیته دائمی همکاری‌های علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی (کامستک) گفت: جایزه مصطفی، اکنون اعتماد و اعتبار جهانی را به خود جلب کرده است و مهم­ترین چشم انداز علمی جهان اسلام است.

به گزارش ستاد ارتباطات و ترویج بنیاد مصطفی به نقل از پایگاه خبری نیوز پاکستان، محمداقبال چودری، هماهنگ کننده کامستک، به سرمایه­ گذاری جهان اسلام بر جوانان برای توسعه اجتماعی و اقتصادی تاکید کرده است. وی در آیین اعطای جایزه مصطفی در اصفهان بیان کرد که ما می­ توانیم جهان را با آوردن علم، نوآوری و آموزش جهانی به هر گوشه ­ای تغییر دهیم.

وی گفت:  ما در جهانی زندگی می­ کنیم که با دانش و کاربرد آن تعریف می شود. او به نقل از پروفسور عبدالسلام، برنده پاکستانی جایزه نوبل ، گفت، "کشورهای در حال توسعه با کشورهای توسعه یافته تفاوت دارند، نه تنها به این دلیل که دارای ثروت و سرمایه کمتری هستند، بلکه به این دلیل که دانش کمتری نیز دارند."

چودری تاسیس جایزه مصطفی را مهم­ترین چشم انداز علمی جهان اسلام نامید و گفت: این جایزه اکنون اعتماد و اعتبار جهانی را به خود جلب کرده است.

وی همچنین بیان کرد که سازمان همکاری‌های اسلامی بعد از سازمان ملل متحد دومین گروه بزرگ از کشورها است و بیش از 50 درصد جمعیت کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی زیر 25 سال سن دارند که این منبع عظیم نشاط و خلاقیت مستلزم آموزش کافی و مرتبط است.

چودری خاطرنشان کرد که کمیته دائمی همکاری ­های علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی برنامه­ های زیادی را برای ارتقای ظرفیت خلاقیت علمی و فنی جوانان از طریق همکاری بین کشورهای اسلامی آغاز کرده است.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir