رویـدادهـا

رئیس دانشگاه علوم و فناوری پردیس گفت:

دانشکده فناوری‌های نوظهور در پردیس احداث می‌شود

دانشکده فناوری‌های نوظهور در پردیس احداث می‌شود

با دیگران به اشتراک بگذارید

رئیس دانشگاه علوم و فناوری پردیس گفت: در برنامه‌ای تدوین شده در نظر داریم تا با اخذ مجوز از وزارت علوم، دانشکده فناوری‌های نوظهور آینده را در‌ پردیس مستقر کرده و براساس تحصیلات تکمیلی دانشجویان در شرکت‌های پارک فناوری جذب شوند.

به نقل از روابط عمومی پارک فناوری پردیس، حامد افشاری رئیس دانشگاه علوم و فناوری پردیس، بمناسبت هفته پژوهش در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در پردیس، درخصوص اقدامات این دانشگاه در این حوزه اظهار کرد: حدود ۵ هزار و ۱۲۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و بر اساس تحقیقات یک درصد افراد جامعه می‌توانند کارآفرین و پژوهش‌گر باشند‌.

وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته در کشور مقوله پژوهش پررنگ‌تر شده است، گفت: کشورمان در حوزه تولید علم در دنیا رتبه برتر و در حوزه نانو رتبه چهارم را دارا است، همچنین در حوزه تولید سلول‌های بنیادی و بیوتکنولوژی جزء رتبه‌های برتر دنیا هستیم و تماما از دانشگاه‌های کشور به این موفقیت‌ها رسیده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم و فناوری پردیس با بیان اینکه دانشجو باید دغدغه‌مند بوده و در رفع نیازهای کشور پیش‌قدم باشد، افزود: هدفمان این است که دانشجو فعالانه به نیازهای جامعه توجه و این نیازها را درک و نسبت به رفع مسائل مختلف بی‌تفاوت نباشد.

افشاری ادامه داد: دانشگاه علوم و فناوری پردیس به دنبال ایجاد بستری مناسب برای تربیت دانشجو به نحو احسن است زیرا دانشجو باید دارای شاخصه‌های مختلف باشد و فضای رشد فراهم شود تا شاخصه‌های عالی در حوزه علمی ایجاد و این ظرفیت بتواند شاخصه‌های کافی را برای رسیدن به علم مدنظر به ارمغان بیاورد.

وی با اشاره به اینکه وجود پارک فناوری در پردیس می‌تواند در حوزه پژوهش و فناوری مزیت خوبی برای منطقه باشد، بیان کرد: در این هفته تلاش کردیم خودباوری را برای اساتید و دانشجویان ایجاد کنیم و در این خصوص ۵۰۰ نفر از دانشجویان به صورت مستقیم بازیدهای ۶ ساعته از پارک فناوری پردیس داشتند‌ که طی این بازدیدها ۳ دوره توانمندسازی برگزار شد تا بتوانیم روحیه خودباوری و پژوهشی را با فناوری های موجود در پارک ایجاد کنیم.

رئیس دانشگاه علوم و فناوری پردیس افزود: یکی از شرکت های عضو پارک توسط یکی از فارغ التحصیلان این دانشگاه دایر شده و زمانیکه دانشجو این پیشرفت را مشاهده کند روحیه پژوهش و رشد در او افزایش پیدا می‌کند.

افشاری تصریح کرد: در سطح منطقه نیز یک طرح پژوهشی را با شهرداری پردیس و یک طرح پژوهشی را با اوقاف کرشت تعریف و برگزار کردیم و امیدواریم دانشگاه به صورت فعالانه در شناسایی و رفع نیازهای کشور ورود کند.

وی ادامه داد: طی یکسال آینده چندین مجموعه استارتاپی را در حوزه حقوقی راه اندازی خواهیم کرد و ربات‌های پرنده و هوش مصنوعی نیز از مباحثی بوده که در این دانشگاه آغاز شده است و به صورت گسترده‌تر در اردیبهشت ماه سال آتی در حاشیه نمایشگاه اینوتکس این مجموعه‌ها حضور خواهند داشت.

رئیس دانشگاه علوم و فناوری پردیس اضافه کرد: فناوری‌های نرم مانند گیم، انیمیشن، تولید محتوا، رسانه و غیره را نیز در نمایشگاه اینوتکس به نمایش خواهیم گذاشت و در فناوری‌های سخت این نمایشگاه نیز تحت نظر دانشگاه آزاد قرار خواهد گرفت.

افشاری تصریح کرد: به دنبال این هستیم دانشجویان مقاطع تکمیلی این دانشگاه در اکوسیستم دانش بنیان و فناوری جذب شوند زیرا دانشجویان این دانشگاه فناوری محور بوده و در دانشکده فناوری‌های نوظهور آینده مستقر و براساس تحصیلات تکمیلی جذب این شرکت‌ها می‌شوند.

وی تاکید کرد: حل مشکلات کشور و تولید محصولات دانش بنیان از دستاورد دانشجویان این دانشکده خواهد بود و در برنامه تدوین شده با اخذ مجوز از وزارت علوم، دانشکده فناوری‌های نوظهور آینده را به زودی در پردیس ایجاد خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir