رویـدادهـا

برگزیده جایزه مصطفی(ص) 2021 مطرح کرد

محیط مناسب لازمه رشد مستعدان علمی است

محیط مناسب لازمه رشد مستعدان علمی است

با دیگران به اشتراک بگذارید

پروفسور کامران وفا گفت: محیط مناسب اصلی ترین گام در توسعه علم بوده و اقداماتی همچون ارج نهادن به اقدامات علمی، آزاد گذاشتن نیروی جوان برای پیگیری علم به عنوان یک حرفه و ایجاد تسهیلاتی در زندگی، اقدامات مناسبی برای آنهاست.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، پروفسور کامران وفا برگزیده جایزه مصطفی 2021 در حوزه فیزیک نظری فعالیت داشته و در چهارمین دوره اعطای جایزه مصطفی به دلیل ارائه نظریه F اف، انتخاب و مورد تجلیل قرار گرفت.

کامران وفا در چهارمین آئین اعطای جایزه مصطفی در تالار وحدت تهران در حاشیه دریافت جایزه خود، اظهار کرد: این جایزه یادآور این است که برای علوم و فناوری مرزی وجود ندارد و متعلق به همه بشریت است. به کشورهای اسلامی که یک چهارم جمعیت دنیا را در بر دارند، باید اهمیت نقش تاریخی خودشان را درمورد احیای علم یادآور شد.

برگزیده جایزه مصطفی 2021 بیان کرد: وقتی گذشته خود و مسیری که برای موفقیت طی کردم را بررسی می کنم، عوامل متعدد و مختلفی را در علاقه‌مند شدنم به علم میبینم که قسمت مهم آن به ۱۷ سالی که در ایران زندگی کردم، بر می‌گردد. دیدار مجددم از ایران یادآور خاطرات خوش و تلاش‌های آن زمان بود.

وی ادامه داد: محیط گرم خانوادگی و تاثیر عمیق فرهنگ ایرانی در موفقیت من تاثیر زیادی داشت. رشد تحصیلیم در دوران نوجوانی را مدیون مدرسه البرز و مدیر از خود گذشته آن دکتر مجتهدی هستم که در هدایت من به سوی علم نقش مهمی را ایفا کرد. بعد از آنها امکان حضور در محیط مستعد علمی همچون دانشگاه‌های ام آی تی و کریستون من را با ریاضیات و فیزیک مدرن آشنا کرد و در نهایت ادامه فعالیت‌های تحقیقاتی خود را بیش از 35 سال است که در دانشگاه هاروارد ادامه می‌دهم. خوشبختانه در این مدت توانسته‌ام با دانشمندان تراز نخست دنیا همکاری داشته باشم و پیشرفت‌های خود را مدیون این افراد می‌دانم.

وفا گفت: گاهی از من پرسش‌هایی در خصوص راهکار و توصیه‌ام برای توسعه علم، می شود که در این خصوص باید گفت توسعه علم تشابه زیادی به رشد گل‌ها دارد. همان طور که تنها کاری که برای رشد گیاهان انجام می‌دهیم ایجاد فضایی مستعد و مناسب همانند خاک، آب و نور کافی است و مابقی رشد مبتنی بر پتانسیل و رشد اعجاب انگیز خود گیاه می‌شود؛ برای پرورش و توسعه علم نیز باید فضای مناسب شکوفایی مستعدان به وجود بیاید.

وی افزود: محیط مناسب اصلی ترین گام در توسعه علم بوده و اقداماتی همچون ارج نهادن به اقدامات علمی، آزاد گذاشتن نیروی جوان برای پیگیری علم به عنوان یک حرفه و ایجاد تسهیلاتی در زندگی، اقدامات مناسب برای آنهاست.

برگزیده جایزه مصطفی 2021 گفت: تمام جنبه‌های مادی جایزه را به بنیاد حمایت از علوم بنیادی که در ایران توسط همکارانم در حال احداث است، اهدا می‌کنم تا سرمایه اولیه و آغازی برای جذب منابع و کمک به رشد علوم پایه باشد.

لازم به ذکر است؛ چهارمین آیین اعطای جایزه مصطفی با تقدیر از ۵ برگزیده از کشورهای ایران، بنگلادش، لبنان، پاکستان و مراکش با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و بیش از ۵۰ شخصیت برجسته علمی و مدیریتی از ۱۵ کشور جهان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir