رویـدادهـا

دو رویداد بر بستر دغدغه‌های مشترک برگزار شد

پردیس سامیت و نشست سالیانه انجمن سرمایه گذاری خطرپذیر 

پردیس سامیت و نشست سالیانه انجمن سرمایه گذاری خطرپذیر 

با دیگران به اشتراک بگذارید

معاون امور فناوری پارک فناوری پردیس در نشست سالیانه انجمن سرمایه گذاری خطرپذیر که همزمان با پنجمین رویداد پردیس سامیت برگزار شد دغدغه های مشترک را سبب قرابت بیشتر این دو رویداد ارزیابی کرد.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه فناوری های نوین؛ سیدعلی هزاوه، معاون امور فناوری پارک فناوری پردیس در خصوص برگزاری رویداد پردیس سامیت در سالگرد 20 سالگی ایجاد این پارک گفت: پنجمین رویداد پردیس سامیت امسال در حالی برگزار می شود که همزمان با نشست سالیانه انجمن سرمایه گذاری خطرپذیر نیز در حال برگزاری است و همین مساله می تواند دغدغه هایی مشترک این دو رویداد را یادآوری کند.

وی در تشریح قرابت این دو رویداد اجرا شده در برنامه صبح امروز پارک فناوری پردیس اظهار کرد: ما در مرکز شتابدهی نوآوری که از سال 93 کار خود را در پارک شروع کرده است به دنبال مخاطب قرار دادن نقش آفرینانی هستیم که بر روی استارتاپ ها تاثیرگذار هستند.یعنی به طور مستقیم با استارتاپ ها درگیر نیستیم و سه مخاطب اصلی را در این مرکز دنبال کرده ایم.

هزاوه در تشریح این سه دسته مخاطب افزود: نخست رویدادهای کارآفرینی و برگزار کنندگان آنها که ترویج فرهنگ کارآفرینی را بر عهده دارند که جرقه های اولیه کارآفرینی را سبب می شوند و ما در مرکز شتابدهی تلاش کرده ایم که از برگزاری این رویدادها حمایت کنیم.

وی ادامه داد: بخش دوم مخاطبین ما شتابدهنده های نوآوری هستند که تاکنون بیش از 80 شتابدهنده عضو این مرکز شده اند و این شتابنده ها که از شهرهای مختلف و در حوزه های مختلف هستند. بخش سوم نیز فضای کار اشتراکی یا coworking ها هستند که اکنون حدود 20 فضای اشتراکی عضو مرکز شتابدهی ما هستند.بنابراین رویداد پردیس سامیت و مرکز شتابدهی پارک فناوری پردیس بیش از 100 عضو دارد.

هزاوه رویداد پردیس سامیت را گردهمایی مخاطبین مرکز شتابدهی پارک فناوری پردیس عنوان کرد و خاطرنشان کرد:یکی از اصلی ترین تاثیرگذاران بر استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان سرمایه گذاران هستند که نشان دهنده دغدغه مشترک دو رویداد در حال برگزاری است.این مساله در سال گذشته تجربه خوبی شد و سبب شد تا امسال نیز به طور همزمان برگزار شود.

پردیس سامیت امسال میل به صنعت دارد

مسئول برگزاری رویداد پنجم پردیس سامیت در خصوص ویژگی خاص رویداد امسال گفت:امسال تلاش کرده ایم محتوای رویداد را به سمت ارتباط بیشتر مخاطبین رویداد با بخش صنعت ببریم و در این راستا در این دو روز میزبان مدیران برخی صنایع به نام و برند هستیم.

وی افزود: بنیانگذار و فعالان مجموعه های صنعتی موفقی همچون فیروز،تلاونگ و گلرنگ و صنایع مختلف در این دو روز تجربیات خود را در اختیار مخاطبین رویداد پردیس سامیت قرار خواهند داد.چراکه هم شتابنده ها و هم صنعت همواره نیازمند یکدیگر هستند.

صندوق ها؛ مکمل های مهم چرخه اکوسیستم نوآوری

هزاوه چالش های شتابدهنده ها را مشترک ارزیابی کرد و تصریح کرد: یکی از مهمترین این چالش ها بحث منابع انسانی است که وجود مولد در اکوسیستم را تداعی می کند که بحث ورودی های خوب برای جریان فعالیت شتابدهنده هاست.همچنین مساله خروج شتابدهنده ها و ورود سرمایه گذاران که مساله VC را دارای اهمیت دوچندان می کند.

وی با تاکید بر ضرورت فعالیت دو بخش پردیس سامیت و انجمن سرمایه گذاری خطرپذیر در کنار هم افزود:این جریان نیازمند فعالیت مستمر و اجرای جلسات تخصصی در طول سال است که با حضور شتابنده های فعال و دستچین شده دغدغه های خود را مطرح و پیگیری کنیم.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir