رویـدادهـا

در آستانه نوزدهمین اجلاس سالیانه و انتخاب برترین های پارک مطرح شد:

ارزیابی تخصصی فعالیت بیش از 220  شرکت برای معرفی برترین های پارک

ارزیابی تخصصی فعالیت بیش از 220  شرکت برای معرفی برترین های پارک

با دیگران به اشتراک بگذارید

مدیرکل نظارت و ارزیابی واحدهای فناور پارک فناوری پردیس می گوید: بیش از 250 شرکت، مخاطب ما در ارزیابی امسال بودند و بر اساس اطلاعات بدست آمده از این شرکت ها، تصویر دقیق تر و جامع تری از فعالیت شرکت های پارک بدست آمد که می تواند به رفع چالش ها و تقویت نقاط قوت منجر شود.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، محسن علی اکبریان گفت: براساس روال چندساله در اواخر فصل بهار، فرآیند ارزیابی عملکرد شرکت‌ها در سال 99 آغاز شد و بر اساس فراخوان اعلام شده، مستندات و اظهارنامه های شرکتها از طریق سامانه E service در اختیار پارک قرار گرفت تا فرایند ارزیابی انجام شود.

علی‌اکبریان ادامه داد: این فراخوان از اواخر خرداد ماه شروع شد و تا ۴۵ روز ادامه داشت. در این مدت شرکت ها فرصت کافی برای تکمیل مستندات خود داشتند و ما هم بر اساس اطلاعات ارسال شده، ارزیابی مان را انجام دادیم و نتایج را برای جشنواره برترین های پارک آماده کردیم. در این دوره هم مانند دوره های گذشته، در سر فصل های مختلف با استفاده از روش ارزیابی مقایسه ای شرکت ها رتبه بندی شدند.

مدیرکل نظارت و ارزیابی واحدهای فناور پارک فناوری پردیس گفت: مخاطب فراخوان ارزیابی تمام شرکت‌های عضو پارک اعم از مستقر و غیر مستقر، شرکتهای عضو مرکز رشد که در «دوره رشد» قرار دارند و شرکت های عضو شعب که توانسته‌اند فرآیند عضویت پارک را طی کنند، هستند که بیش از 250 شرکت را شامل می‌شود.

 

ارزیابی شرکت های پارک در 7 سرفصل تخصصی

علی اکبریان ادامه داد: انتخاب شرکت های برتر بر اساس سرفصل های هفت گانه ای است که به شرکت ها اعلام شده است و براساس آنها شرکت ها مورد ارزیابی قرار می گیرند و در هر سر فصل یک شرکت به عنوان شرکت برتر پارک معرفی می شود. همچنین از بین تمامی شرکت های مرکز رشد یک یا دو شرکت بر حسب صلاحیت ها و شرایطی که احراز می کند به عنوان شرکت برتر معرفی می شوند.

او افزود: امسال برای نخستین بار از بین اعضای شعب پارک هم یک شرکت به عنوان شرکت برتر معرفی خواهد شد.

 

ازریابی سالانه فعالیت شرکت ها برای شناسایی نقاط قوت و ضعف

مدیرکل نظارت و ارزیابی واحدهای فناور پارک فناوری پردیس گفت: فعالیت شرکت ها در طول سال از طریق بازدیدهای ادواری رصد می شود. در این جلسات آخرین وضعیت شرکت در حوزه توسعه فناوری، توسعه محصولات جدید، بازارهایی که شرکت موفق به فتح آنها شده اند، دستاوردهای شاخصی که حاصل شده و مجوزها و تاییدیه های جدیدی که موفق به کسب آنها شده اند، مورد بررسی قرار می گیرد.

علی اکبریان ادامه داد: در جلسات بررسی فعالیت شرکت ها، چالش‌ها و مشکلات آنها نیز بررسی می شود و اگر برای آنها راهکار بالفعلی وجود داشته باشد به شرکت‌ها ارائه می‌دهیم و اگر هم چالش جدید یا مانع خاصی بر سر راه شرکت باشد در دستور بررسی قرار می‌گیرد تا توسط واحدهای مربوطه در پارک به صورت تخصصی دنبال شود و برای رفع آن اقدامات لازم انجام گیرد. جلسات بررسی و رصد سالیانه شرکت ها، در «بخش کیفی» ارزیابی سالانه هم موثر است. در این جلسات مشخص می‌شود که یک شرکت چه میزان در طول سال فعال بوده و فعالیت موثر و اقدامات نوآورانه داشته است.

او افزود: ما در هفت سرفصل با بیش از ۵۰ شاخص و زیرشاخص، فعالیت شرکت ها را مورد ارزیابی قرار می دهیم. این سرفصل ها عبارتند از صادرات محصولات و خدمات، همکاری با طرف های خارجی که تبادل فناوری برای تولید و تحقیق مشترک را شامل می شود، همکاری و هماهنگی با دانشگاه ها و تولیدکنندگان داخلی، توسعه اقتصادی، هم افزایی داخلی در پارک، ارتباطات و توسعه سازمانی و تولید و توسعه فناوری.

علی اکبریان ادامه داد: در هر کدام از این سرفصل ها، شاخص ها و زیر شاخص های تعریف شده با ضرایب و امتیازات معینی وجود دارد که بر اساس گزارش هایی که شرکتها ارسال می‌کنند و پس از صحت سنجی آن از طرف پارک امتیاز هر شرکت در هر شاخص تعیین می شود.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

در این رابطه بیشتر بخوانید:

چشم انداز پارک ایجاد بزرگترین ناحیه نوآوری غرب آسیا در کشور است

بیست سالگی پارک با تکمیل شبکه فن بازارهای منطقه ای همراه می شود

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

فعالیت موثر و ملموس شرکت ها مهمترین عامل در انتخاب برترین ها

مدیرکل نظارت و ارزیابی واحدهای فناور پارک فناوری پردیس گفت: ۸۰ درصد امتیاز نهایی شرکت ها به صورت کمی و بر اساس خود اظهاری و مستندات پشتیبان است و ۲۰ درصد از امتیاز هم به صورت کیفی است که توسط خبرگان و مجموعه ای از افرادی که کارشناس هستند و بر فعالیت شرکت‌ها اشراف کامل دارند و در طول سال با آنها مرتبط هستند، محاسبه می شود.

علی اکبریان ادامه داد: ماحصل این امتیاز کمی و کیفی، رتبه شرکت‌ها را در هر شاخص مشخص می کند و نهایتا بر اساس امتیازات کسب شده، شرکت های برتر در هر حوزه معرفی می شوند.

 

مشارکت بیش از 90 درصدی شرکت ها در فرآیند ارزیابی سالیانه

مدیرکل نظارت و ارزیابی واحدهای فناور پارک فناوری پردیس گفت: امسال بیش از ۲۵۰ شرکت مخاطب ما در ارزیابی سالانه بودند که با آنها مکاتبه شد و دعوت به مشارکت شدند. در فرآیند ارزیابی امسال بیش از 220 شرکت شامل بیش از 180 شرکت از پارک فناوری پردیس و سلامت پردیس و حدود 40 شرکت از مرکز رشد و شعب پارک حضور داشتند که در مجموع مشارکت بالای 90 درصدی را نشان می‌دهد.

 

به روز رسانی شاخص ها و فرایند ارزیابی متناسب با شرایط رو به رشد پارک

مدیرکل نظارت و ارزیابی واحدهای فناور پارک فناوری پردیس گفت: با توجه به اینکه ما در سال های اخیر، با رشد مضاعفی از شرکت های عضو در مجموعه پارک و شعب پارک مواجه بودیم، فرآیند ارزیابی با حجم کار مضاعف و پیچیدگی های بیشتری مواجه است به همین دلیل ما همواره نسبت به بازنگری در فرایند ها و بهبود رویه ارزیابی  متناسب با افزایش تعداد  شرکتها و در نتیجه نزدیکی رقابت ها توجه و اهتمام داریم.

علی اکبریان ادامه داد: به همین منظور از ظرفیت کارگزاران تخصصی هم استفاده می شود که بتوانند با دقت و کیفیت بالاتر گزارش های دقیق تری ارائه نمایند و سعی داریم این افزایش حجم شرکت‌های پارک را با بهبود ابزارها و روش های ارزیابی مدیریت کنیم تا نتایج ارزیابی دچار انحراف از واقعیت نشود.

مدیرکل نظارت و ارزیابی واحدهای فناور پارک فناوری پردیس گفت: اطلاعات و گزارش هایی که از شرکت ها دریافت می شود، نتیجه تلاش ها، فعالیت ها و دستاوردهای خانواده بزرگ پارک در یک سال گذشته را نشان می‌دهد، بنابراین مشارکت شرکت ها و همکاری موثر و فعال آنها در ارائه اطلاعات دقیق و با مستندات کامل، در به دست آوردن تصویر واقعی از زیست بوم ناحیه نوآوری پردیس بسیار کمک کننده خواهد بود تا با این تصویر دقیق بتوانیم خلأها و چالش های این زیست بوم را شناسایی کرده و نقاط قوت را تقویت کنیم.

ارسال دیدگاه

نشانی: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، مجتمع سراج

کد پستی: 1654120837

تلفن: 76250250 _ 021

نمابر: 76250100 _ 021

E-mail: info@techpark.ir

website: www.techpark.ir